Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 535d kylmäkäynnistysongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • revote
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2013
    • 1886
    • Hollola

    E61 535d kylmäkäynnistysongelmia

    Auto on pre-LCI johon on vaihdettu hehkut ja ohjain noin kaksi vuotta sitten.

    Silloin ei hehkuttanut ollenkaan ja juuri ja juuri sai veivattua pakkasella käyntiin. Hetken aikaa roksutti kuin väljä massikka konsanaan.

    Nyt tänään teki samoin, roksutti hetken aikaa ja sammuikin sitten ja piti pyöräyttää uudelleen käyntiin jolloin roksutus jatkui taas kunnes loppui kun olin ajanut muutama kymmenen metriä. Hehkun merkkivalo palaa kyllä hetken aikaa joten kaiketi siis hehkuttaa kuitenkin?

    Voisiko kuitenkin hehkuissa olla vikaa ja voiko ne aiheuttaa tuon roksutuksen, aivan kuin ei kävisi kaikilla sylintereillä tjsp?

    Note: ongelma paheni nyt noin 20 asteen pakkasissa, ongelma on ollut pienempänä myös lämpimimmillä keleillä eli on roksuttanut jo pidempään mutta lyhyemmän aikaa. Ja aina käynnistäessä työntää sinistä ulos putkesta.

    Note 2: kesällä sattui haaveri, ajoin syvään vesilätäkköön ja vesi taisi mennä coolerin ja turbon läpi ainakin, vissiin sylinteriin/sylintereihin asti. MAF meni rokki ja sen vaihdolla auto on ollut ajossa jo yli 6kk. Mutta voisiko tämä haaveri tehdä tuhoja jotka oireilee nyt näin?

    Note 3: vikakoodinlukijaa ei ole käytössä
    | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |
  • Tontsa80
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 271
    • pori

    #2
    hehkut

    Hehkut tai ohjain ei toimi, vikakoodinlukuun. Ei näiden kanssa kannata arvailla jos ei ole aivan pakko.
    Vikakoodien lukua porin suunnalla

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #3
      Kuten edellä todettiin niin aloita vikakoodeista. Tuskin on tekemistä sen uintireissun kanssa (tai no saattoihan joku anturi tms. siitä ottaa kipeää).
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • revote
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2013
        • 1886
        • Hollola

        #4
        No mutta kun sitä lukijaa ei ole, enkä tunne ketään Vaasasta kellä olisi lukija...
        | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

        Comment

        • baier4ever
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 560
          • Jurva

          #5
          Itsellä oli myös noin 2 vuotta vanhat hehkut ja viime talvena kun pakkasta -15 ei meinannu saada käyntiin ja nyt vaihdoin syksyllä uudet hehkut ja releen niin ei mitään ongelmaa edes ilman lohkolämppäriä ja näillä kovilla pakkasilla.
          Harrasteet: E21 315 -82, Land Cruiser RJ70 -89,
          Käyttis: Skoda Octavia RS TDI ja Passat Tdi -01

          Ex :E61 530D M-Sport, E34 525i pitkäkatto, E39 525 TDSA -98, E46 330DA
          ,316i -89, E39 525i -01 M-SPORT
          E34 520i -89, E36 328i -96 ///M-SPORT, E30 320i -88

          Comment

          • JaniLap
            BTCF Member
            • Sep 2012
            • 2712
            • Tampere

            #6
            No mutta miksei autoa voi viedä paikalliseen merkkihuoltoon? Vaasassa BMW-huoltona toimii ainakin Käyttöauto Oy. Puhelinnumero löytynee vaikka googlettamalla.

            Ja kettuiluksi ei ollut tarkoitettu, vaan voivottelun sijaan asioihin löytyy usein suhteellisen helposti toteutettavia ja käytännöllisiä ratkaisuja.
            IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
            Tampere

            Comment

            • E39Fin
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2013
              • 1761
              • HKI/Orimattila

              #7
              Originally posted by JaniLap View Post
              No mutta miksei autoa voi viedä paikalliseen merkkihuoltoon? Vaasassa BMW-huoltona toimii ainakin Käyttöauto Oy. Puhelinnumero löytynee vaikka googlettamalla.

              Ja kettuiluksi ei ollut tarkoitettu, vaan voivottelun sijaan asioihin löytyy usein suhteellisen helposti toteutettavia ja käytännöllisiä ratkaisuja.
              Auttais varmaan huoltoon viemiseen jos auto lähtis käyntiin...
              Jaguar XF Sportbrake R-sport.
              E39 523iA Oxfordgreen

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7524
                • Jyväshyvä

                #8
                Ja ilman hehkuja 20 asteen pakkasessa autoa ei saa käyntiin jos se on automaatti. Ei nimitätin mikään akku kestä sitä starttaamisen määrää mitä vaaditaan käynnistämiseen jos kaikki hehkut on pimeitä...
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #9
                  Ilman koodienlukemista/live-dataa sinne voi arpoa aika monta osaa ennen kuin osuu oikea kohdalle, joten voi tulla kalliiksi arpominen. Pelkästään jo se hehkujen+ohjaimen vaihto maksaa ihan kohtuullisesti, jos ei itse vaihda. Työtä jotain 1-3h + osat ~200€ (hehkut, ohjain, imusarjantiiviste) Saksasta. Koodit luultavasti saa korjaamollakin ~50€ luettua, jos ei vie marmorille.

                  Kelithän on nyt lauhtumaan päin, niin hanki INPA ja lue itse koodit? Voisi olla tulevaisuuteen ihan hyvä, jos sielläpäin ei kenelläkään ole laitteita. Foorumilla on piuhoja myynnissä ja läppäriksi kelpaa joku 20€ xp kone, ellei satu valmiiksi läppäriä löytymään.

                  Originally posted by MajorDrake View Post
                  Ja ilman hehkuja 20 asteen pakkasessa autoa ei saa käyntiin jos se on automaatti. Ei nimitätin mikään akku kestä sitä starttaamisen määrää mitä vaaditaan käynnistämiseen jos kaikki hehkut on pimeitä...
                  Toinen lämmin 100Ah akku järeilläkaapeleilla kiinni, niin ei se akusta jää kiinni, tosin voi olla että startti antautuu, joten en välttämättä suosittele kokeilemaan. On tullut tuota harrastettua kun erään audin kanssa sai tapella tovin kun aina ilmestyi ilmaa polttoainepuolelle eikä ko. auto ilmannut itseään, joten starttia tuli kiusattua ihan antaumuksella useaan otteeseen.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • JaniLap
                    BTCF Member
                    • Sep 2012
                    • 2712
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by E39Fin View Post
                    Auttais varmaan huoltoon viemiseen jos auto lähtis käyntiin...
                    Anamneesin perusteella ymmärsin että moottori oli kuitenkin saatu käynnistymään, jolloin auto olisi siirrettävissä paikkaan jossa vikakoodit/huoltotoimet voisi suorittaa? Mikäli jää parkkikselle, niin luonnollisesti apu pitäisi saada paikan päälle.
                    IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                    Tampere

                    Comment

                    • Samppae39
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2009
                      • 1628
                      • Vähäkyrö

                      #11
                      Originally posted by revote View Post
                      Note 3: vikakoodinlukijaa ei ole käytössä
                      Vähiksessä olis lukulaitteet :think

                      edit: Ja muitaki löytyy lähistöltä:
                      Vaasa: Jukka-Pekka Kostet (JIPSKI) 040-724 9090
                      Vaasa / Vähäkyrö: Markku Antila (MarQu) 050-3000 265 (myös vag-com -laitteet)

                      Comment

                      • revote
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2013
                        • 1886
                        • Hollola

                        #12
                        Kiitos samppa, täytyypä soitella jossain välissä.

                        Joo, auto siis lähti ja lähtee käyntiin. Tänäänkin vaikka pakkasta oli himpun enempi. Pidin roikassa ainakin 6h ja nyt kävi koko ajan normaalisti

                        Vaikuttaako siis hehkut ja/tai ohjain tuohon käynnistymiseen siten että roklottaa hetken aikaa kuin väljä moottori/käy vajaalla?
                        | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6325
                          • P-Pohjanmaa

                          #13
                          Originally posted by revote View Post


                          Vaikuttaako siis hehkut ja/tai ohjain tuohon käynnistymiseen siten että roklottaa hetken aikaa kuin väljä moottori/käy vajaalla?
                          Kyllä ,äffässä oli hehkun rele mykkä niin saattoi jopa sammua käynnistyksessä.
                          Tänään -25 pakkasta ja vartti webastolla ja kuin palmun alta.
                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎