Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakoputki kolisee runkoon kylmänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaGaR
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 143
    • Vesilahti

    Pakoputki kolisee runkoon kylmänä

    Auto: 530D 2004 E61
    Ongelma: Pakoputki tuntuu kolistavan auton keskivaiheilla olevaan poikkipalkkiin. Tämä esiintyy ainoastaan kylmänä käynnistettäessä ja ääni häviää muutaman minuutin jälkeen.

    Alta kurkattu ja kaikki putken kumivaimentimet on paikoillaan, joten vika tod. näk. moottorin kannatintyynyissä tai elähtäneissä putken kumivaimentimissa. Toinen vaihtoehto olisi vikaantunut solenoidi alipainejärjestelmässä, että täyttää moottorin kumityynyt liian hitaasti. Jostain tosin luin, että vasta 800rpm+ järjestelmä alkaisi niitä täyttämään.

    Tarkoitus olisi aluksi vaihtaa takaa vaimentimen kumivaimentimia ( 1 + 2 kpl) tuoreempiin.

    Pääseekö tuohon moottorin tukityynyjen alipainejärjestelmän sähköventtiiliin käsiksi / vaihtamaan irroittamatta imusarjaa?

    Voiko moottorin kumityynyjen kuntoa tarkistaa kotikonstein?

    -I-
    Kiittää ja kumartaa
    º¿º
  • -kalevi-
    BTCF Member
    • Aug 2012
    • 507
    • Tuusula

    #2
    Originally posted by JaGaR View Post
    Auto: 530D 2004 E61
    Ongelma: Pakoputki tuntuu kolistavan auton keskivaiheilla olevaan poikkipalkkiin. Tämä esiintyy ainoastaan kylmänä käynnistettäessä ja ääni häviää muutaman minuutin jälkeen.

    Alta kurkattu ja kaikki putken kumivaimentimet on paikoillaan, joten vika tod. näk. moottorin kannatintyynyissä tai elähtäneissä putken kumivaimentimissa. Toinen vaihtoehto olisi vikaantunut solenoidi alipainejärjestelmässä, että täyttää moottorin kumityynyt liian hitaasti. Jostain tosin luin, että vasta 800rpm+ järjestelmä alkaisi niitä täyttämään.

    Tarkoitus olisi aluksi vaihtaa takaa vaimentimen kumivaimentimia ( 1 + 2 kpl) tuoreempiin.

    Pääseekö tuohon moottorin tukityynyjen alipainejärjestelmän sähköventtiiliin käsiksi / vaihtamaan irroittamatta imusarjaa?

    Voiko moottorin kumityynyjen kuntoa tarkistaa kotikonstein?

    -I-
    Itsellä kolisi myös pakoputki tuohon levyyn. Kiersin ongelman laittamalla prikat levyn kiinnityspulttien alle
    Autona E61 535d -05
    E87 118d
    E70 3.0d
    Ex: E36 M3
    Ex: E36 cabriolet m60b40
    Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
    Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

    Comment

    • tommi_n
      Bimmer Rookie
      • Sep 2014
      • 65
      • Tampere

      #3
      Downpipen joustoelementti rikki. Ittellä oli vakioputken kanssa sama oire ja jousto paskana.
      BMW e61 535d M-sport
      Lancia Delta HF integrale

      Comment

      • -kalevi-
        BTCF Member
        • Aug 2012
        • 507
        • Tuusula

        #4
        Originally posted by tommi_n View Post
        Downpipen joustoelementti rikki. Ittellä oli vakioputken kanssa sama oire ja jousto paskana.
        Omaani tuo jousto on vaihdettu...
        E87 118d
        E70 3.0d
        Ex: E36 M3
        Ex: E36 cabriolet m60b40
        Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
        Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

        Comment

        • Mlatvala
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 3553
          • Kuopio

          #5
          Yleisesti simppeli vika.Pakoputken-Keskijousto-joulukuusi paskana. Kuskin penkin alla öbaut, vai olikohan takapenkkiin kohdalla.
          E61 535d alkuunsa viritetty.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎