Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 525d LCi -07 hävittää öljyä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bimmeri70
    Newbiemmer
    • Jan 2015
    • 1
    • Haukipudas

    E61 525d LCi -07 hävittää öljyä

    525D 3.0 197hv. On kirjoiteltu aikaisemminkin samasta. Olisiko jollakulla vastausta tähän.
    Hävittää öljyä sen 1l/vajaa 10 000km. Vaihdoin nyt Gastrolin magnatecit sisään ja nähtäväksi jää onko mitään vaikutusta.
    Kone on päälle (ja alle) kuiva, mutta tihuuttaa ikävästi vänkärin puolen turbolle menevän coolerin putkiyhteestä. Kastelee pohjapanssaria ja kylmästä lämpimään talliin tuotaessa silloin tällöin heittää öljymerkin lattialle.
    Avasin coolerin molemmin puolin putket ja kuskin puoleisesta lirahti läikkä öljyä samoin kuin vänkärin puoleltakin.
    1) onko jotain öljyn paluuputkia tmv? kopan alla on "vortex", jossa ei ole suodatinpatruunoita. Kumikalvo jousella...tehden jotakin
    2) mittatikun juureen en näe pikaisella silmäksellä mitään, jolla öljyä palaisi esim separaattorilta. Pitäisikö sellainen löytyä?

    Mitä vielä pitäisi huomata? Eikö tuo öljyn viskominen turbon kautta sotke DPFää?
  • asdteme
    BTCF Member
    • Mar 2015
    • 756
    • P-Savo

    #2
    Originally posted by Bimmeri70 View Post
    525D 3.0 197hv. On kirjoiteltu aikaisemminkin samasta. Olisiko jollakulla vastausta tähän.
    Hävittää öljyä sen 1l/vajaa 10 000km. Vaihdoin nyt Gastrolin magnatecit sisään ja nähtäväksi jää onko mitään vaikutusta.
    Kone on päälle (ja alle) kuiva, mutta tihuuttaa ikävästi vänkärin puolen turbolle menevän coolerin putkiyhteestä. Kastelee pohjapanssaria ja kylmästä lämpimään talliin tuotaessa silloin tällöin heittää öljymerkin lattialle.
    Avasin coolerin molemmin puolin putket ja kuskin puoleisesta lirahti läikkä öljyä samoin kuin vänkärin puoleltakin.
    1) onko jotain öljyn paluuputkia tmv? kopan alla on "vortex", jossa ei ole suodatinpatruunoita. Kumikalvo jousella...tehden jotakin
    2) mittatikun juureen en näe pikaisella silmäksellä mitään, jolla öljyä palaisi esim separaattorilta. Pitäisikö sellainen löytyä?

    Mitä vielä pitäisi huomata? Eikö tuo öljyn viskominen turbon kautta sotke DPFää?
    Täysin sama ongelma täälläkin 525d 2008..vortexin laitto ei auttanut asiaa ollenkaan.. Imuputkea kun käyttää irti niin edelleen työntää öljyä huohottimelta päin turbon läpi...
    better late than never

    E90 325i
    E30 M3
    E92 M3 Competition

    Comment

    • pianom73
      Newbiemmer
      • Jan 2014
      • 6
      • Kotka

      #3
      Samantapaista juttua ollut itsellänikin (-08 525da lci). Öljyä kului edellisellä vaihtovälillä hyvin moottoritiepainotteisessa ajossa siten, että vaihdosta mentiin 10tkm ja sitten pyysi lisää. Tästä eteenpäin aina n.5tkm ja taas litran lisäys. Ahtoputkesta tuli kuitenkin vain tippoja, eli tuskin turbovikaa.

      Viimeisimmässä huollossa vaihdettiin huohotin ja nyt alustavasti vaikuttaa, että öljynkulutus olisi hieman rauhoittunut. Kesään mennessä osaan sanoa paremmin.

      Öljynä nyt Castrol Edge 5W30, edellinen vaihtoväli BMW 0W40.

      Originally posted by Bimmeri70 View Post
      Mitä vielä pitäisi huomata? Eikö tuo öljyn viskominen turbon kautta sotke DPFää?
      Juuri tästä syystä öljyjen täytyy olla DPF:lle sopivia (LL 04). Turbot käsittääkseni laskevat aina hieman öljyä läpi.

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7527
        • Jyväshyvä

        #4
        Kyllä ahtoputket on aina sisältä öljyiset. Eikä se öljy yleensä turboista tule vaan huohottimesta.

        Yleensä M57(N2) ei syö niin paljon öljyä että tarvis lisätä vaihtovälillä, tai jos pitää niin ihan vaihtovälin loppupäässä lisätä...

        Jos auti tiputtaa öljyä alleen niin silloinhan siinä on vikaa,
        tosin imusarjan alta kylki on liki kaikissa märkä mutta ei se sieltä imusarjan tiiviesteistä (tai läppärungoista jos ei ole 525d LCI) niin paljon vuoda että sillä olisi muuta kuin esteettistä merkitystä...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • asdteme
          BTCF Member
          • Mar 2015
          • 756
          • P-Savo

          #5
          Originally posted by MajorDrake View Post
          Kyllä ahtoputket on aina sisältä öljyiset. Eikä se öljy yleensä turboista tule vaan huohottimesta.

          Yleensä M57(N2) ei syö niin paljon öljyä että tarvis lisätä vaihtovälillä, tai jos pitää niin ihan vaihtovälin loppupäässä lisätä...

          Jos auti tiputtaa öljyä alleen niin silloinhan siinä on vikaa,
          tosin imusarjan alta kylki on liki kaikissa märkä mutta ei se sieltä imusarjan tiiviesteistä (tai läppärungoista jos ei ole 525d LCI) niin paljon vuoda että sillä olisi muuta kuin esteettistä merkitystä...
          Juuri tällä kaavalla omassa. Huohottimesta työntää öljyä jonkunverran, vaikka sinne sen vortexin pisti, vakiona oli tyhjä kotelo. Imusarjan alta kone aivan kuiva. Tarkasti kun ajossa katsoo aurinkoisella kelillä niin pyörittää savua takalasilla jos vähääkään kiihdyttää. Turbossa ei välyksiä, eikä vuoda öljyä ulospäin mistään.
          better late than never

          E90 325i
          E30 M3
          E92 M3 Competition

          Comment

          • Jpa80
            Bimmer Rookie
            • Sep 2013
            • 133
            • Pirkanmaa

            #6
            Mulla alkoi oma pre-lci 530D syödä öljyä n.1l / 10000km ohjelmoinnin ja dpf:n poiston jälkeen.
            Enpä ole kyllä asiasta kauhean huolissani, aika pientähän tuo kulutus vielä on esim. VAG-tuotteisiin verrattuna...

            Comment

            • asdteme
              BTCF Member
              • Mar 2015
              • 756
              • P-Savo

              #7
              Originally posted by Bimmeri70 View Post
              525D 3.0 197hv. On kirjoiteltu aikaisemminkin samasta. Olisiko jollakulla vastausta tähän.
              Hävittää öljyä sen 1l/vajaa 10 000km. Vaihdoin nyt Gastrolin magnatecit sisään ja nähtäväksi jää onko mitään vaikutusta.
              Kone on päälle (ja alle) kuiva, mutta tihuuttaa ikävästi vänkärin puolen turbolle menevän coolerin putkiyhteestä. Kastelee pohjapanssaria ja kylmästä lämpimään talliin tuotaessa silloin tällöin heittää öljymerkin lattialle.
              Avasin coolerin molemmin puolin putket ja kuskin puoleisesta lirahti läikkä öljyä samoin kuin vänkärin puoleltakin.
              1) onko jotain öljyn paluuputkia tmv? kopan alla on "vortex", jossa ei ole suodatinpatruunoita. Kumikalvo jousella...tehden jotakin
              2) mittatikun juureen en näe pikaisella silmäksellä mitään, jolla öljyä palaisi esim separaattorilta. Pitäisikö sellainen löytyä?

              Mitä vielä pitäisi huomata? Eikö tuo öljyn viskominen turbon kautta sotke DPFää?
              Onko ollut castrollilla vaikutusta?

              Näkyy kelpaavan nyt reilun 10tkm jälkeen tuo Mobil1 esp 5w-30.. Ensimmäiset 8tkm ilman lisäilyä, nyt mennyt 3tkm litran verran. Castrollin edget kävin ostamassa tänään, josko ne pysyisi paremmin koneessa
              better late than never

              E90 325i
              E30 M3
              E92 M3 Competition

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7527
                • Jyväshyvä

                #8
                Raportoihhan tänne että väheneekö/loppuuko se kulutus,
                ei taida olla ensimmänen tapaus missä Mobilin vaihdolla johonkin muuhun merkkiin...
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • asdteme
                  BTCF Member
                  • Mar 2015
                  • 756
                  • P-Savo

                  #9
                  Originally posted by MajorDrake View Post
                  Raportoihhan tänne että väheneekö/loppuuko se kulutus,
                  ei taida olla ensimmänen tapaus missä Mobilin vaihdolla johonkin muuhun merkkiin...
                  Näin teen Kuitenkin nyt jo kolmas M57 joka syö tuota mobil ykköstä lähemmäks kymppitonni öljyillä ajettuna...
                  Last edited by asdteme; 12-04-2017, 21:16.
                  better late than never

                  E90 325i
                  E30 M3
                  E92 M3 Competition

                  Comment

                  • asdteme
                    BTCF Member
                    • Mar 2015
                    • 756
                    • P-Savo

                    #10
                    Pari tuhatta ajettu Castrollilla, öljyä ei ole tähän mennessä hävinnyt ollenkaan. Aijemmin oli myös ongelmana se, että huohottimelta työnsi imuputkeen reilusti öljyä. Käytin eilen imuputken irti ja sepä olikin aivan kuiva, eli myös tuo ongelma ainakin toistaiseksi hävisi Castrollin myötä. Päivitellään taas kun kilometrejä tulee lisää Voisi ainakin olettaa että muilla korjannut tilannetta kanssa tuo öljymerkin vaihto, kun nämä ketjut on tyssännyt kuin seinään.. Ei lie sitten ole tullut mieleen foorumilla päivitellä, kun on ruvennut homma toimimaan niinkuin kuuluukin :think
                    better late than never

                    E90 325i
                    E30 M3
                    E92 M3 Competition

                    Comment

                    • asdteme
                      BTCF Member
                      • Mar 2015
                      • 756
                      • P-Savo

                      #11
                      Huohotti edelleen kun tuli reilu 6000tkm ajettua öljyillä. RVS käsittely tehty, huohotus ja öljynsyönti loppui. Tuli muuten mustaa pihalle RVS jäljiltä. On ajettu saksassa "joustavilla" huoltoväleillä...
                      better late than never

                      E90 325i
                      E30 M3
                      E92 M3 Competition

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎