Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 520dA 08 jäähdytysnesteen vuodot.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jewgeni
    Bimmer Rookie
    • Jun 2004
    • 51
    • Lempäälä

    E61 520dA 08 jäähdytysnesteen vuodot.

    Potilasta vaivaa märkä peti eli jäähdytysnestettä kului eikä vuotoa missään näkyvällä paikalla. Egr vaihdettiin ja samalla todettiin, että vesiletkut pinkeenä eli myös paisarin korkki vaihdettiin. Nyt vuotaa luultavimmin korkista eli siis vuotavaa nestettä näkyy paisarin alla. Onko normaalia, että vesiletkuissa on kova paine ? Minkälainen paisarin korkki N47 koneeseen oikeasti kuuluu ? Onko muita vinkkejä ennen kansipahvin vaihtoa ja voiko tämän kansipahvin ongelman jollain sulkea varmasti pois ?
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Originally posted by Jewgeni View Post
    Potilasta vaivaa märkä peti eli jäähdytysnestettä kului eikä vuotoa missään näkyvällä paikalla. Egr vaihdettiin ja samalla todettiin, että vesiletkut pinkeenä eli myös paisarin korkki vaihdettiin. Nyt vuotaa luultavimmin korkista eli siis vuotavaa nestettä näkyy paisarin alla. Onko normaalia, että vesiletkuissa on kova paine ? Minkälainen paisarin korkki N47 koneeseen oikeasti kuuluu ? Onko muita vinkkejä ennen kansipahvin vaihtoa ja voiko tämän kansipahvin ongelman jollain sulkea varmasti pois ?
    Vesiletkut kuuluu olla kovia kun kone on lämmin, muuten siellä on vikaa. Jäähdytysjärjestelmä on paineistettu. Korkki on 1.4bar, ja se päästää paineita pois jos kasvavat liian suuriksi. Mielestäni aivan väärä lähtökohta ensin epäillä kansipahvia. Ensimmäisenä pitää etsiä mistä se vuotaa. Pieniä vuotoja ei silmällä huomaa kun neste haihtuu heti pois kuumassa paikassa. Eli painesti jäähdytysjärjestelmälle. Jäähdytysnesteen seassa pitäisi olla pakokaasua jos kansipahvi on mennyt. Tämän voi testata sellaisella nesteellä joka reagoi pakokaasuihin tai sitten ihan pakakaasumittarilla paisarista.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Retze
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 422
      • Keski-Suomi

      #3
      Kokeileppas piruuttas seuraavaa:
      - paisarin korkki varovasti auki
      - auto tyhjäkäynnille
      - kiertääkö neste mukavasti paisarissa?

      Sitten puhaltamaan 18 astetta sisälle ja seurata kiertääkö neste vielä paisarissa vai tulviiko yli?
      nyk. jalkapelillä
      ex BMW 320i

      Comment

      • Jewgeni
        Bimmer Rookie
        • Jun 2004
        • 51
        • Lempäälä

        #4
        Kiito vinkeistä. Pitää viikonloppuna testailla.

        Comment

        • kye
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 320
          • Forssa

          #5
          Onko letkut kovia jo kylmäkäynnistyksen jälkeen muutaman minuutin käytön jälkeen? 1.4barisen järjestelmän letkut pitäisi pystyä painaan littaan käyntilämpöisestäkin koneesta kohtuullisilla voimalla.
          Ota huohotin letku irti joka menee venttiilikopan kannesta ahtimen imuilmaputkeen ja tutkaile onko siellä jäähdytinnestepitoista mönjää.
          Voi olla lohkossakin vika N47:män koneessa
          - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
          - N42/46 jakopäät
          - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

          tied. 0407247465

          Comment

          • Jewgeni
            Bimmer Rookie
            • Jun 2004
            • 51
            • Lempäälä

            #6
            Letkut on kovat mutta puristamalla saa littaan mutta voimaa saa käyttää. Onko tarkempaa esim. kuvaa missä huohotin tarkkaan on ?

            Comment

            • kye
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 320
              • Forssa

              #7



              Avaa toi linkki.
              Pitäisi aueta kuva N47 koneen venttiilikopasta. Huohotin putki alkaa kuvassa olevan numeron 9 kohdalta ja menee tuosta siihen ahtimen imuputkeen.
              - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
              - N42/46 jakopäät
              - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

              tied. 0407247465

              Comment

              • skt
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2013
                • 348
                • Etelä-Pohjanmaa

                #8
                Toivottavasti löydät helposti korjattavan vian. Mulla oli vika halkeilleessa lohkossa. Haihtui sylinterin kautta pois. Sylinteristä taas tuli kova paine jäähdytyskiertoon. Kun jäähdytysnestettä lisäsi lämpimään autoon sai olla tosi varovainen korkin avauksen kanssa. Jälkikäteen koneenvaihdon jälkeen huomasi, että höyryä tulee vähemmän ulos pakokaasun mukana, mutta ero oli niin pieni, ettei kiinnittänyt huomiota ennen korjausta.
                F11 LCI 520d -14
                F45 225xe -17
                Ex. E61 LCI 520d -08,
                Skoda Octavia mk2 -06, Golf GTI mk3 -96

                Comment

                • exautisti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 1267
                  • oulu

                  #9
                  Syliterinputki halki... katso näyttääkö paisari poreammeelta auton käydessä.
                  -99 punane passatti

                  https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                  Tuikun softat
                  Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                  BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                  Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                  Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                  www.mcars.fi

                  Kysy 041-5056506

                  https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                  INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                  Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                  Comment

                  • e46touring
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1327
                    • Tornio

                    #10
                    Originally posted by Jewgeni View Post
                    Potilasta vaivaa märkä peti eli jäähdytysnestettä kului eikä vuotoa missään näkyvällä paikalla. Egr vaihdettiin ja samalla todettiin, että vesiletkut pinkeenä eli myös paisarin korkki vaihdettiin. Nyt vuotaa luultavimmin korkista eli siis vuotavaa nestettä näkyy paisarin alla. Onko normaalia, että vesiletkuissa on kova paine ? Minkälainen paisarin korkki N47 koneeseen oikeasti kuuluu ? Onko muita vinkkejä ennen kansipahvin vaihtoa ja voiko tämän kansipahvin ongelman jollain sulkea varmasti pois ?
                    N47 öljynlauhduttimen vesikierto??


                    noita olen muutaman kpl korjannut. Osassa vuoto tapauksista oli juurikin tihku vuotoa ulospäin. Vuotaa sinne suodattimen jalan juureen näkyy ainoastaan todella pienellä peilillä JOS osaa/pystyy oikeasta kulmasta katsomaan.
                    osat nro 5,6,7 ja O renkaat 8 vaihtoon. O renkaat (8)tulee osien nro 6 ja 7 mukana.
                    O renkaan tiiviste pinnat tutkittava tarkkaan onko syöpymiä lauhduttimen alumiinissa, jotta voiko uusi O rengas edes tiivistyä.
                    __________________________________________________ ____________
                    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                    Comment

                    • Jewgeni
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2004
                      • 51
                      • Lempäälä

                      #11
                      Moro,
                      Kylmänä löin käyntiin paisarin korkki auki ja pienestä letkusta tuli paisariin nestettä ohuena norona. Näin käytin minuutin tai pari ja korkki koko ajan auki. Jos tulisi sylinteristä eikö pitäisi tulla huolella vaauhdilla ulos korkista tai vaahdota ?
                      Kiitoksia paljon vastauksista tähän asti...,

                      Comment

                      • levis69
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2008
                        • 186
                        • Etelä-Savo

                        #12
                        Minulla aivan samat oireet 535D:ssä ja syyksi paljastui rikkinäinen EGR:n lämmönvaihdin. Ohita lämmönvaihtimen vesikierto kytkemällä letkut yhteen tai tulppaamalla ne niin veikkaan että ongelma poistuu...
                        Itse tein niin että jätin vesikierron paikoilleen mutta hitsasin tulpat itselämmönvaihtimen molempiin päihin niin neste ei häviä pakosarjaan eikä pakopuoli pääse tekemään painetta vesitilaan.... Vaatii kyllä softapäivityksen tuo egr:n tulppaminen!
                        Last edited by levis69; 05-03-2017, 10:18.
                        E63 M6

                        "Ei sen vian tarvitse olla suuri jos se on päässä,niin kuin minulla!"

                        ex:
                        e21 323i
                        e30 316
                        e30 M3
                        e34 524td
                        e34 520i
                        e39 530da
                        e39 540i 6v.
                        E61 535d

                        Comment

                        • Jewgeni
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2004
                          • 51
                          • Lempäälä

                          #13
                          EGR venttiili vai mikälie on tohon vaihdettu. Vuotaa nyt maahan siihen paisarin alapuolelle. Voiko noista hajota paisari ? Korkista jotenkin uskon et ei läpi tule.

                          Comment

                          • Jewgeni
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2004
                            • 51
                            • Lempäälä

                            #14
                            Ratkennut

                            Exautisti oli oikeassa eli sylinterinputki halki. Moottori vaihdettu ja nyt toimii. Ihanan edullista

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎