Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi ahdin, ensimmäinen käynnistys.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tontsa80
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 271
    • pori

    Uusi ahdin, ensimmäinen käynnistys.

    Eli pioneeri hengessä koitan vaihtaa pelkkää corea, melett merkki. Auto 535d 06, nappistartti.

    Ilmeisesti pitäisi antaa moottorin ensin nostaa öljyn paineet, miten helpoiten ja turvallisesti nappistartillisessa saan sen niin ettei käynnisty? Suuttimien johdot irti? Sulake? Sahaako se itsensä kuoliaaksi, vai onko siinä joku aika kauanko sahauttaa?

    E39 tosin vaihdoin ahtimen ja suoraan tulille, eikä 200000 vielä ole hajonnut, näissähän tulee kuitenkin prime öljy mukana.

    Asiasta tietäviä?
    Vikakoodien lukua porin suunnalla
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3451
    • Janakkala

    #2
    Jos nyt välttämättä "leikkiä" haluat niin vaikka suutin tukin päästä liittimet irti...
    Tai sitten vaan tippakannulla tms lutkutat öljyä ahtimeen ennen paikalleen laittoa ja käyntiin.
    Ja tottakai vaihdat uudet moottoriöljyt myös ahtimen vaihdon yhteydessä.
    Ehjässä moottorissa menee kaksi sekunttia käynnistymisestä kun öljy on ahtimella.
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • Tontsa80
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2009
      • 271
      • pori

      #3
      No ei

      Kiinnosta leikkiä, ajattelinkin että taitaa olla hifistelyä...
      Jep, uudet öljyt tulossa kylläkin.
      Vikakoodien lukua porin suunnalla

      Comment

      • huupi
        BTCF Member
        • Aug 2007
        • 1199
        • Tyrnävä

        #4
        Itse äsken samassa tilanteessa olleena nyppäisin nokan asentoanturin liittimen irti, kun on helposti käsillä (ainakin M47:ssa). Pari-kolme sekuntia annoin sahata ja starttinappia uudelleen painamalla lopettaa sahaamisen. Sen jälkeen liitin kiinni ja käyntiin.
        I01 i3s 94

        Comment

        • Tontsa80
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2009
          • 271
          • pori

          #5
          Originally posted by huupi View Post
          Itse äsken samassa tilanteessa olleena nyppäisin nokan asentoanturin liittimen irti, kun on helposti käsillä (ainakin M47:ssa). Pari-kolme sekuntia annoin sahata ja starttinappia uudelleen painamalla lopettaa sahaamisen. Sen jälkeen liitin kiinni ja käyntiin.
          Jep, tein saman ja hifistelin kuitenkin
          Kiitti vinkeistä.
          Vikakoodien lukua porin suunnalla

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎