Announcement

Collapse
No announcement yet.

Etuiskareiden kätisyys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jukkaksa
    Bimmer Rookie
    • Nov 2016
    • 34
    • Lohja

    Etuiskareiden kätisyys

    Terve.Ostin autooni e61 530d-04,bilstein etuiskarit.Iskarit asennettu ja kaikki ok,mutta jäin miettimään yhtä asiaa..Ainakin muilla merkeillä esim.sachs on eri osanumerot vas ja oikea puoli iskarit.Nuo tilaamani iskarit olivat täysin identtiset keskenään,pakkauksen koodit ym.osanumerot samat.Lähettikö varaosa pulju vahingossa saman puolen iskarit,vai onko noilla iskareilla eroa onko vasen vai oikea puolinen?Kiitos vast
  • kye
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 320
    • Forssa

    #2
    Bilstein iskarit ovat E6X malleissa samanlaiset vasemmalle ja oikealle puolelle.
    Ainakin B4 malliset.
    Niissä on L ja R merkinnällä kohdistusviivat. Viiva tulee sen olka-akselissa olevan halkion kohdalle. L-viiva vasemmalle ja R-viiva oikealla puolella.

    Muistaakseni esim. sachsissa on "nystyrä" joka tulee tuon halkion kohdalle. Tämän takia esim. sachsit eri numerolla vas. ja oik.
    Last edited by kye; 23-03-2017, 20:07.
    - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
    - N42/46 jakopäät
    - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

    tied. 0407247465

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #3
      Originally posted by jukkaksa View Post
      Terve.Ostin autooni e61 530d-04,bilstein etuiskarit.Iskarit asennettu ja kaikki ok,mutta jäin miettimään yhtä asiaa..Ainakin muilla merkeillä esim.sachs on eri osanumerot vas ja oikea puoli iskarit.Nuo tilaamani iskarit olivat täysin identtiset keskenään,pakkauksen koodit ym.osanumerot samat.Lähettikö varaosa pulju vahingossa saman puolen iskarit,vai onko noilla iskareilla eroa onko vasen vai oikea puolinen?Kiitos vast
      Monissa iskareissa on merkit L ja R eli sama iskari molemmilla puolilla käännetään vaan merkki kohdalleen asennettaessa. Näin on esim ihan alkuperäisissä e39 etuiskareissa (ainakin V8). Oliko sun iskareissa kenties nämä merkit?
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • jukkaksa
        Bimmer Rookie
        • Nov 2016
        • 34
        • Lohja

        #4
        Originally posted by HTK12 View Post
        Monissa iskareissa on merkit L ja R eli sama iskari molemmilla puolilla käännetään vaan merkki kohdalleen asennettaessa. Näin on esim ihan alkuperäisissä e39 etuiskareissa (ainakin V8). Oliko sun iskareissa kenties nämä merkit?
        Jotkut tarrat siellä oli.En tiedä ovatko asentaneet oikeille kohdin.
        Mutta jousen/iskarin alalautasessa oleva "kolo" osoittaa suoraan kohti
        kun katsoo sivusta joustintukea.Näin vahoissakin iskareissa muistaakseni oli.
        Eli ei varmaan ainakaan kaukana olla oikeasta kohdasta.Ihmetyttää lisäksi tuo,kun kuskin puoli jousesta reilu 0.5 cm ylempänä kuin vänkärin puoli.Eli pyörän kaaresta mitattuna navan keskelle mitta heittää.Tallin lattia on ehdottaman tasainen,eli siitä mittaheitto ei johdu.Onko normaalia?Kiitos vast.

        Comment

        • >Jon1<
          BTCF Member
          • Oct 2007
          • 1054
          • Kuopio

          #5
          Originally posted by jukkaksa View Post
          Jotkut tarrat siellä oli.En tiedä ovatko asentaneet oikeille kohdin.
          Mutta jousen/iskarin alalautasessa oleva "kolo" osoittaa suoraan kohti
          kun katsoo sivusta joustintukea.Näin vahoissakin iskareissa muistaakseni oli.
          Eli ei varmaan ainakaan kaukana olla oikeasta kohdasta.Ihmetyttää lisäksi tuo,kun kuskin puoli jousesta reilu 0.5 cm ylempänä kuin vänkärin puoli.Eli pyörän kaaresta mitattuna navan keskelle mitta heittää.Tallin lattia on ehdottaman tasainen,eli siitä mittaheitto ei johdu.Onko normaalia?Kiitos vast.
          Jokuhan joskus kirjoitti että näissä kuuluukin olla kuskin puoli ylempänä.. sitten kun istut autoon niin on ns vaaterissa.
          ex:F11 535xd M-Sport
          ex:e61 530D M-Sport
          ex:e38 740i mafia
          ex:e36 328
          ex:e36 320
          ex:e30 320->325

          Comment

          • Loud
            Bimmer Rookie
            • Oct 2015
            • 79
            • fin

            #6
            Originally posted by >Jon1< View Post
            Jokuhan joskus kirjoitti että näissä kuuluukin olla kuskin puoli ylempänä.. sitten kun istut autoon niin on ns vaaterissa.
            Mitä jos kyytiin tuleekin myös kartturi...?

            Comment

            • _Sylin_teri_
              BTCF Member
              • May 2013
              • 366
              • Suomi finland

              #7
              Mulla on jostain syystä kuskinpuoli selvästi alempana. Joku kiinteä madallussarja billsteinin tolpilla edessä. Ajattelin että liekkö jousi poikki mutta ei ainakaan tunkatessa näyttäny mitenkään rikkonaiselta:think

              Yläpään laakeritkin alko vähä kolisemaan kääntyessä töyssyissä niin varmaa joutunee ottaa iskarit pihalle kohta

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
                Mulla on jostain syystä kuskinpuoli selvästi alempana. Joku kiinteä madallussarja billsteinin tolpilla edessä. Ajattelin että liekkö jousi poikki mutta ei ainakaan tunkatessa näyttäny mitenkään rikkonaiselta:think

                Yläpään laakeritkin alko vähä kolisemaan kääntyessä töyssyissä niin varmaa joutunee ottaa iskarit pihalle kohta
                Katsoitko, että ei ollut katkennut sopivasti puolta kierrosta tms? Monesti kun sieltä katkeaa puoli kierrosta tai kierros, niin silti jousi on edelleen paikallaan. Toki huomaa jousen asennosta, että jousi on katkennut kun ei istu yhtä hyvin kuin toisella puolella.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎