Eilen alkoi töistä paluu keltaisella puolimoottorin varoituksella "engine failure,reduced power". Sama ilmoitus pamahti tauluun viikko takaperin ja uudelleen käynnistyksellä vikaherja hävisi ja auto toimi ok.
No tuo eilinen matka tyssäsi sitten tienvarteen hinausauton kyytiä odottamaan. Tosin hinurin lavalle autoa ei nostettu, hetken kun oli seissyt niin sain ajettua auton kotiin.
Alkumatka meni tosiaan pienillä tehoilla, ja sitten ei vastannut kaasuun ollenkaan, kävi korotettua tyhjäkäyntiä ja "lipumalla" sain ajattua auton sivutielle.
Carlylla luin ja nollailin koodeja tuon episodin aikana, nollaaminen ei auttanut, vaan samat koodit pukkasi heti uudestaan.
Eli koodit: Kaasupoljin potikka 2 003F21, ahtopaineanturi 003F01 ja 0041AB
olivat koodit jotka pomppasivat uudestaan ja uudestaan.. loput koodit sitten olivatkin ajonvakautusta ja jarrujen koodeja jotka varmaankin generoituivat tuosta kaasupolkimen "datan puutteesta"
Sain vian ollessa päällä luettua Carlylla anturidataa, kaasupoljin ja ahtopaineanturin jännitteet olivat "nollan tienoilla" ja kun vika oli poissa tuli loogisia lukemia.
Autosähköjen kanssa on tullut pelailtua jonkin verran, mutta kysytään nyt jos jollain olisi vinkkiä että mistä kannattaa aloittaa:think
Itsellä sellainen ajatus että jokin yhteinen +5V syöttöjännite noille molemmille (kaasupoljin ja ahtoanturi) olisi hukassa (katkos jossain)Tai jompi kumpi vetää "yhteisen" käyttöjännitteen maihin??
Kaikki ideat ja vinkit ovat tervetulleita.
No tuo eilinen matka tyssäsi sitten tienvarteen hinausauton kyytiä odottamaan. Tosin hinurin lavalle autoa ei nostettu, hetken kun oli seissyt niin sain ajettua auton kotiin.
Alkumatka meni tosiaan pienillä tehoilla, ja sitten ei vastannut kaasuun ollenkaan, kävi korotettua tyhjäkäyntiä ja "lipumalla" sain ajattua auton sivutielle.
Carlylla luin ja nollailin koodeja tuon episodin aikana, nollaaminen ei auttanut, vaan samat koodit pukkasi heti uudestaan.
Eli koodit: Kaasupoljin potikka 2 003F21, ahtopaineanturi 003F01 ja 0041AB
olivat koodit jotka pomppasivat uudestaan ja uudestaan.. loput koodit sitten olivatkin ajonvakautusta ja jarrujen koodeja jotka varmaankin generoituivat tuosta kaasupolkimen "datan puutteesta"
Sain vian ollessa päällä luettua Carlylla anturidataa, kaasupoljin ja ahtopaineanturin jännitteet olivat "nollan tienoilla" ja kun vika oli poissa tuli loogisia lukemia.
Autosähköjen kanssa on tullut pelailtua jonkin verran, mutta kysytään nyt jos jollain olisi vinkkiä että mistä kannattaa aloittaa:think
Itsellä sellainen ajatus että jokin yhteinen +5V syöttöjännite noille molemmille (kaasupoljin ja ahtoanturi) olisi hukassa (katkos jossain)Tai jompi kumpi vetää "yhteisen" käyttöjännitteen maihin??
Kaikki ideat ja vinkit ovat tervetulleita.
Comment