Announcement

Collapse
No announcement yet.

LCI 520d M47, meno hyytyi, keltainen puolimoottori etc..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 1031
    Bimmer Rookie
    • Jul 2008
    • 125

    LCI 520d M47, meno hyytyi, keltainen puolimoottori etc..

    Eilen alkoi töistä paluu keltaisella puolimoottorin varoituksella "engine failure,reduced power". Sama ilmoitus pamahti tauluun viikko takaperin ja uudelleen käynnistyksellä vikaherja hävisi ja auto toimi ok.
    No tuo eilinen matka tyssäsi sitten tienvarteen hinausauton kyytiä odottamaan. Tosin hinurin lavalle autoa ei nostettu, hetken kun oli seissyt niin sain ajettua auton kotiin.
    Alkumatka meni tosiaan pienillä tehoilla, ja sitten ei vastannut kaasuun ollenkaan, kävi korotettua tyhjäkäyntiä ja "lipumalla" sain ajattua auton sivutielle.
    Carlylla luin ja nollailin koodeja tuon episodin aikana, nollaaminen ei auttanut, vaan samat koodit pukkasi heti uudestaan.
    Eli koodit: Kaasupoljin potikka 2 003F21, ahtopaineanturi 003F01 ja 0041AB
    olivat koodit jotka pomppasivat uudestaan ja uudestaan.. loput koodit sitten olivatkin ajonvakautusta ja jarrujen koodeja jotka varmaankin generoituivat tuosta kaasupolkimen "datan puutteesta"
    Sain vian ollessa päällä luettua Carlylla anturidataa, kaasupoljin ja ahtopaineanturin jännitteet olivat "nollan tienoilla" ja kun vika oli poissa tuli loogisia lukemia.
    Autosähköjen kanssa on tullut pelailtua jonkin verran, mutta kysytään nyt jos jollain olisi vinkkiä että mistä kannattaa aloittaa:think
    Itsellä sellainen ajatus että jokin yhteinen +5V syöttöjännite noille molemmille (kaasupoljin ja ahtoanturi) olisi hukassa (katkos jossain)Tai jompi kumpi vetää "yhteisen" käyttöjännitteen maihin??
    Kaikki ideat ja vinkit ovat tervetulleita.
    Last edited by 1031; 03-04-2017, 07:15. Reason: typo
    E61 520da LCI 2007
    EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989
  • 1031
    Bimmer Rookie
    • Jul 2008
    • 125

    #2
    Vika löytyi, kaasupedaalin ja ahtopaine-anturin syöttöjännite (+5V) tulee DDE:n sisältä samasta piiristä, vaikkakin DDE:n eri pinneistä ulos. mikropiirin jalan huono juotos oli syynä tuohon temppuiluun.
    E61 520da LCI 2007
    EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989

    Comment

    • Vesa
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 363
      • Oulu

      #3
      Originally posted by 1031 View Post
      Vika löytyi, kaasupedaalin ja ahtopaine-anturin syöttöjännite (+5V) tulee DDE:n sisältä samasta piiristä, vaikkakin DDE:n eri pinneistä ulos. mikropiirin jalan huono juotos oli syynä tuohon temppuiluun.
      Hyvä, että vika löytyi

      Korjasitko itse juotokset?
      Nykyiset:
      BMW F11 535DA xDrive -15
      Toyota Yaris Hybrid -20

      Exiä noin 60 kpl...

      Comment

      • 1031
        Bimmer Rookie
        • Jul 2008
        • 125

        #4
        Originally posted by Vesa View Post
        Hyvä, että vika löytyi

        Korjasitko itse juotokset?
        Joo, itse tinailin kuntoon.
        E61 520da LCI 2007
        EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎