Announcement

Collapse
No announcement yet.

Apuja 523i N53b25 vikakoodeihin.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zuikkeli
    Bimmer Rookie
    • Sep 2008
    • 126
    • Vs

    Apuja 523i N53b25 vikakoodeihin.

    Terve. Kysytäänpäs täältä apua mistä lähtisi seuraavaksi vikaa etsimään. Eli auto oireillu pidempään satunnaisesti epätasaisella tyhjäkäynnillä. Talven aikana syttyi muutaman kerran puolikas moottorivalo mutta hävisi aina uudelleen starttauksella ja pysyi poissa pidempään.
    Nyt vika jäi viimeviikolla päälle ja lueskelin koodeja ja sieltä löytyi tämmöisiä

    Motor Control:
    Engine / Motor

    Fault diagnosis of stage air valve dump valve / Engine oil pressure control, static /
    Communication (Status driver identification) is missing
    Code: 0030C1

    Inlet VANOS control Bank2
    Code: 002A82

    Crankshaft - inlet camshaft, correlation
    Code: 002A98

    Lueskelin ulkomaalaiselta foorumilta ja löysin sieltä ohjeet Vanos solenoidien putsaukseen. Tuumasta toimeen ja putsaus ja koodien kuittaus ja auton käytös muuttui totaalisesti, tyhjäkäynti ei ole ikinä ennen ollut yhtä hyvä ja kaasuunvastaavuuskin tuntui parantuneen, tämä korjaus kestikin sen yhden päivän ja nyt koodit palasi, samoin huono tyhjäkäynti. Tosin uudelleen käynnistyksellä mootorivalo häviää ja voi toimia hyvin pidemmänkin aikaa. Onko jollain antaa jotain vinkkejä?
    Mahtaako jompikumpi vanoksista tiensä päässä?
    ja mitä nuo 2 muuta koodia mahtaa olla.

    Pistetään tähän loppuun viel muutkin koodit jotka palaa aina uudestaan mutta en ole huomannu mitää isompaa vikaa.

    Gear switch / Gangschalter
    sorry, unknown fault
    Code: 00A830

    Car Communication Computer CCC
    Message failure
    Code: 00E18F

    Center-Konsole
    sorry, unknown fault
    Code: 009FF1

    Air conditioning / Klimaanlage
    Short circuit to positive or open circuit (AUC)
    Code: 009C54
  • Petsku333
    BTCF Member
    • Jun 2014
    • 349
    • Kerava

    #2
    Uusi solenoidi vaan sisälle. Mulla toimi hyvin putsauksen jälkeen pari viikkoa ja sitten alko ongelmat taas. Ei se vanos ole tienpäässä vaan se solenoidi, joka sitä ohjaa .
    Seat Cupra 290

    Ex. F20 118i MHD Stage 2
    E60 2006 525i

    Comment

    • zuikkeli
      Bimmer Rookie
      • Sep 2008
      • 126
      • Vs

      #3
      Jep ajattelin vielä ottaa irti ja vaihtaa vielä keskenään paikkaa ja katsoa siirtykö vika pakopuolelle.
      Lueskelin tuossa juuri myös juttua ulkolaisilta foorumeilta "camshaft bearing ledge" viasta mikä näyttää olevan yllättävän yleinen vika. Nokka-akselin laakeri pesä? ilmeisesti kuluu ja aiheuttaa kyseisiä ongelmia. Sopii kaikki oireet siihen tällä hetkellä.
      Täytyy vaan toivoa ettei kyse ole siitä, ei kuulosta kauhean edulliselta korjaamiselta.
      Kenelläkään muilla ollut vastaavaa?

      Comment

      • Petsku333
        BTCF Member
        • Jun 2014
        • 349
        • Kerava

        #4
        Paljonkos mittarissa? Voi hyvin olla myös mömmöä imupuolella, koska n53 on suorasuihkukone? Ulkomaisten foorumeiden laatu on nyt mitä on. Siellä muita ongelmia syytetään hyvin helposti "viraalin" aiheen piikkiin. Mielestäni tämä laakerihomma ei ole kovinkaan yleinen näissä koneissa.
        Seat Cupra 290

        Ex. F20 118i MHD Stage 2
        E60 2006 525i

        Comment

        • suppari
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4049
          • Turku

          #5
          Originally posted by Petsku333 View Post
          Paljonkos mittarissa? Voi hyvin olla myös mömmöä imupuolella, koska n53 on suorasuihkukone? Ulkomaisten foorumeiden laatu on nyt mitä on. Siellä muita ongelmia syytetään hyvin helposti "viraalin" aiheen piikkiin. Mielestäni tämä laakerihomma ei ole kovinkaan yleinen näissä koneissa.
          On se renkaan uppoaminen todella yleinen, toki n52:ssa, n53 en ole törmännyt.

          Molemmat uudet solkut paikalleen ja ihmettelee sitten lisää jos vika ei poistu. Se putsailu on yhtä tyhjän kanssa.
          sigpic
          P:0409699000

          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
          huollot/korjaukset!

          BMW E&F sarjaan.
          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

          Comment

          • zuikkeli
            Bimmer Rookie
            • Sep 2008
            • 126
            • Vs

            #6
            rapiat 230t rullattu nyt.
            käyn maanantaina hakemassa uudet solenoidit ja kokeillaan jos sillä lähtisi toimimaan.
            Osaako joku vielä sanoa noista muista koodeista jotain? :think

            Comment

            • zuikkeli
              Bimmer Rookie
              • Sep 2008
              • 126
              • Vs

              #7
              Päivitystä ongelmaan, nyt olisi uudet vanos solenoidit paikalla ja edelleenkin tyhjäkäynti
              välillä epätasaista ja heittää tuota koodia

              Inlet VANOS control Bank2
              Code: 002A82

              Mitä sitä.seuraavaksi kokeilisi? :think

              Comment

              • suppari
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4049
                • Turku

                #8
                Ajoitus samalla kun nappaa venttiilikannen ylös.
                sigpic
                P:0409699000

                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                huollot/korjaukset!

                BMW E&F sarjaan.
                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎