530d e60 2003 lopulla valmistettu karalan lastulla varustettu heiluu hieman sivusuunnassa tyhjäkäynnillä, sekä toisinaan kiihdytettäessä tulee melko paljon mustaa savua sekä kulkee pirteämmin, mutta yleensä savua ei tule ja tuntuu kiihtyvän huonommin. Autoa ostettaessa alkoi auto käymään (luultavasti) 5 sylinterillä tyhjäkäyntiä ja heilui sivusuunnassa paljon, mutta kävi normaalisti kun sammutti ja käynnisti uudelleen. Tämän jälkeen auto ei ole käynyt 5 sylinterillä. Tyhjäkäynnillä kierrokset humppaa ~50rpm. Auto toimii muuten normaalisti ja kiihtyy nykimättä koko kierrosalueen läpi. Mistäköhän vikaa kannattaisi etsiä? Tärkeimpänä uskaltaako autolla ajaa normaalisti vai hajoaako lisää?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bmw 530d suutinvika(ko)?
Collapse
X
-
Vikakoodien luku ja livedata INPA:lla suuttimien korjausarvoista helpottaisi vikakohteen arpomista. Suuttimet toki ihan mahdollinen syy, mutta muista kohteista tulee mieleen imusarjan sulkuläppä, määräsäädin, railpainesensori. Suuttimien liittimetkin saattavat vaikuttaa.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
-
-
Sama täritys palasi... ei siis ollut maf anturi. Suurimmat korjausarvot vika päällä sylinterissä 5&6, noin 1.5. 5 miinuksella 6 saman verran plussalla. Ohivuodot mitattu, 3 sylinteri huonoin. Vikakoodeista löytyi tähän viittaavaa rail-paine. Auto käynyt normaalisti kun antaa hetken olla sammuksissa ja starttaa uudelleen. Mistähän vikaa lähtisi arpomaan? Vika päällä rail-paine oli livedatassa noin 300 bar paikallaan tyhjäkäynnillä, eikä heitellyt suuremmin ainakaan nii että livedata olisi pysynyt perässä.
Comment
-
-
Originally posted by 0ssskari View PostSama täritys palasi... ei siis ollut maf anturi. Suurimmat korjausarvot vika päällä sylinterissä 5&6, noin 1.5. 5 miinuksella 6 saman verran plussalla. Ohivuodot mitattu, 3 sylinteri huonoin. Vikakoodeista löytyi tähän viittaavaa rail-paine. Auto käynyt normaalisti kun antaa hetken olla sammuksissa ja starttaa uudelleen. Mistähän vikaa lähtisi arpomaan? Vika päällä rail-paine oli livedatassa noin 300 bar paikallaan tyhjäkäynnillä, eikä heitellyt suuremmin ainakaan nii että livedata olisi pysynyt perässä.Last edited by fraatti; 26-10-2017, 03:56.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by 0ssskari View PostSama täritys palasi... ei siis ollut maf anturi. Suurimmat korjausarvot vika päällä sylinterissä 5&6, noin 1.5. 5 miinuksella 6 saman verran plussalla. Ohivuodot mitattu, 3 sylinteri huonoin. Vikakoodeista löytyi tähän viittaavaa rail-paine. Auto käynyt normaalisti kun antaa hetken olla sammuksissa ja starttaa uudelleen. Mistähän vikaa lähtisi arpomaan? Vika päällä rail-paine oli livedatassa noin 300 bar paikallaan tyhjäkäynnillä, eikä heitellyt suuremmin ainakaan nii että livedata olisi pysynyt perässä.
suuttimien ohivuodon mittaukseen mars..E63 M6
"Ei sen vian tarvitse olla suuri jos se on päässä,niin kuin minulla!"
ex:
e21 323i
e30 316
e30 M3
e34 524td
e34 520i
e39 530da
e39 540i 6v.
E61 535d
Comment
-
Comment