Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 530d suutinvika(ko)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 0ssskari
    Bimmer Rookie
    • Apr 2017
    • 37
    • Alastaro

    Bmw 530d suutinvika(ko)?

    530d e60 2003 lopulla valmistettu karalan lastulla varustettu heiluu hieman sivusuunnassa tyhjäkäynnillä, sekä toisinaan kiihdytettäessä tulee melko paljon mustaa savua sekä kulkee pirteämmin, mutta yleensä savua ei tule ja tuntuu kiihtyvän huonommin. Autoa ostettaessa alkoi auto käymään (luultavasti) 5 sylinterillä tyhjäkäyntiä ja heilui sivusuunnassa paljon, mutta kävi normaalisti kun sammutti ja käynnisti uudelleen. Tämän jälkeen auto ei ole käynyt 5 sylinterillä. Tyhjäkäynnillä kierrokset humppaa ~50rpm. Auto toimii muuten normaalisti ja kiihtyy nykimättä koko kierrosalueen läpi. Mistäköhän vikaa kannattaisi etsiä? Tärkeimpänä uskaltaako autolla ajaa normaalisti vai hajoaako lisää?
    Last edited by 0ssskari; 17-04-2017, 01:15.
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2717
    • Tampere

    #2
    Vikakoodien luku ja livedata INPA:lla suuttimien korjausarvoista helpottaisi vikakohteen arpomista. Suuttimet toki ihan mahdollinen syy, mutta muista kohteista tulee mieleen imusarjan sulkuläppä, määräsäädin, railpainesensori. Suuttimien liittimetkin saattavat vaikuttaa.
    IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • 0ssskari
      Bimmer Rookie
      • Apr 2017
      • 37
      • Alastaro

      #3
      Saattaa olla maf anturi joka temppuilee. Ilman johtoa käy tasaisemmin ja pikasella testiajolla tuntui myös kulkevan kevyemmin. Luultavasti huomenna piuhan päähän auto.
      Last edited by 0ssskari; 18-04-2017, 21:34.

      Comment

      • 0ssskari
        Bimmer Rookie
        • Apr 2017
        • 37
        • Alastaro

        #4
        Kirjotellaas tänne vielä jos joku etsii samanlaista vikaa. Maf anturista antoi monta vikakoodia ja tänään pitäisi tulla uusi luultavasti sillä korjaantuu.

        Comment

        • 0ssskari
          Bimmer Rookie
          • Apr 2017
          • 37
          • Alastaro

          #5
          Sama täritys palasi... ei siis ollut maf anturi. Suurimmat korjausarvot vika päällä sylinterissä 5&6, noin 1.5. 5 miinuksella 6 saman verran plussalla. Ohivuodot mitattu, 3 sylinteri huonoin. Vikakoodeista löytyi tähän viittaavaa rail-paine. Auto käynyt normaalisti kun antaa hetken olla sammuksissa ja starttaa uudelleen. Mistähän vikaa lähtisi arpomaan? Vika päällä rail-paine oli livedatassa noin 300 bar paikallaan tyhjäkäynnillä, eikä heitellyt suuremmin ainakaan nii että livedata olisi pysynyt perässä.

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4628
            • Tampere

            #6
            Originally posted by 0ssskari View Post
            Sama täritys palasi... ei siis ollut maf anturi. Suurimmat korjausarvot vika päällä sylinterissä 5&6, noin 1.5. 5 miinuksella 6 saman verran plussalla. Ohivuodot mitattu, 3 sylinteri huonoin. Vikakoodeista löytyi tähän viittaavaa rail-paine. Auto käynyt normaalisti kun antaa hetken olla sammuksissa ja starttaa uudelleen. Mistähän vikaa lähtisi arpomaan? Vika päällä rail-paine oli livedatassa noin 300 bar paikallaan tyhjäkäynnillä, eikä heitellyt suuremmin ainakaan nii että livedata olisi pysynyt perässä.
            Mikä vikakoodi oli tarkalleen ottaen ? Railpaineesta on olemassa jos jonkinnäköistä vikakoodia...
            Last edited by fraatti; 26-10-2017, 03:56.
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • levis69
              Bimmer Rookie
              • Oct 2008
              • 186
              • Etelä-Savo

              #7
              Originally posted by 0ssskari View Post
              Sama täritys palasi... ei siis ollut maf anturi. Suurimmat korjausarvot vika päällä sylinterissä 5&6, noin 1.5. 5 miinuksella 6 saman verran plussalla. Ohivuodot mitattu, 3 sylinteri huonoin. Vikakoodeista löytyi tähän viittaavaa rail-paine. Auto käynyt normaalisti kun antaa hetken olla sammuksissa ja starttaa uudelleen. Mistähän vikaa lähtisi arpomaan? Vika päällä rail-paine oli livedatassa noin 300 bar paikallaan tyhjäkäynnillä, eikä heitellyt suuremmin ainakaan nii että livedata olisi pysynyt perässä.
              Olisko ohivuotoa paluupuolelle suuttimissa niin paljon että railpaine ei pysy tyhjäkäynnilla rajojen sisällä...? Mulla omassa juuri tuo vika joka aiheuttaa karkeata tyhjäkäyntiä! Omasta suuttimet pöydällä odottamassa huoltoa!
              suuttimien ohivuodon mittaukseen mars..
              E63 M6

              "Ei sen vian tarvitse olla suuri jos se on päässä,niin kuin minulla!"

              ex:
              e21 323i
              e30 316
              e30 M3
              e34 524td
              e34 520i
              e39 530da
              e39 540i 6v.
              E61 535d

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎