Morjensta,
Eilen selvisi ikäviä uutisia autosta. 2000 ja 3000 kierrosten välissä laatikko luistaa sekä tämän seurauksena tulee laatikosta öljyn hajua sisätiloihin. Edessä on siis laatikon vaihto, joten ajattelin kysyä hieman neuvoa ennen uuden laatikon hankintaa tai nykyisen korjaamista. Öljyt on vaihdettu pari kk sitten ja öljy on oikeaa, varmistin sen niin Laakkoselta kuin Schiedmann:lta.
Korjaaminen tulisi maksamaan näillä näkymin 2000e + asennustyöt, joten tämä on viimeisin vaihtoehtoni.
Katselin käytettyjä laatikoita, joissa on osassa 12kk takuukin ja hinnaltaan 800-1500e.
Kysymys liittyen laatikon hankintaan on se, että autoni on 525dA ja 6HP-26 laatikolla varustettuna. Sopisiko autooni 6HP-26 laatikko esim. 530dA tai 535dA autosta? Ja onko esim. väliä onko laatikko otettu bensa tai diesel autosta ja vaikuttaako vuosimalli myös jotakin?
Osaisitteko vielä kuvailla laatikon vaihtoprosessia? Pitääkö laatikkoa ohjelmoida millään tavalla vai onnistuuko vaihto ihan pelkän fyysisen osan vaihdolla?
Ratkaisu:
Paskanen jäähdytin ei jäähdyttänyt tarpeeksi turboa, jolloin se ylikuumeni ja ei jaksanut vetää loppuun saakka. Puhdistamalla ongelma korjaantui.
Dynotuloksista näkee hyvin: http://imgur.com/PVp2du9
Eilen selvisi ikäviä uutisia autosta. 2000 ja 3000 kierrosten välissä laatikko luistaa sekä tämän seurauksena tulee laatikosta öljyn hajua sisätiloihin. Edessä on siis laatikon vaihto, joten ajattelin kysyä hieman neuvoa ennen uuden laatikon hankintaa tai nykyisen korjaamista. Öljyt on vaihdettu pari kk sitten ja öljy on oikeaa, varmistin sen niin Laakkoselta kuin Schiedmann:lta.
Korjaaminen tulisi maksamaan näillä näkymin 2000e + asennustyöt, joten tämä on viimeisin vaihtoehtoni.
Katselin käytettyjä laatikoita, joissa on osassa 12kk takuukin ja hinnaltaan 800-1500e.
Kysymys liittyen laatikon hankintaan on se, että autoni on 525dA ja 6HP-26 laatikolla varustettuna. Sopisiko autooni 6HP-26 laatikko esim. 530dA tai 535dA autosta? Ja onko esim. väliä onko laatikko otettu bensa tai diesel autosta ja vaikuttaako vuosimalli myös jotakin?
Osaisitteko vielä kuvailla laatikon vaihtoprosessia? Pitääkö laatikkoa ohjelmoida millään tavalla vai onnistuuko vaihto ihan pelkän fyysisen osan vaihdolla?
Ratkaisu:
Paskanen jäähdytin ei jäähdyttänyt tarpeeksi turboa, jolloin se ylikuumeni ja ei jaksanut vetää loppuun saakka. Puhdistamalla ongelma korjaantui.
Dynotuloksista näkee hyvin: http://imgur.com/PVp2du9
Comment