Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarrupalojen kulutusanturi herjaa (vaihdettu)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pegre
    Newbiemmer
    • Jun 2016
    • 23
    • Espoo

    Jarrupalojen kulutusanturi herjaa (vaihdettu)

    Moi,

    Käytin auton perushuollossa (Myllypuron AutoPalvelu). Normi huolto, plus muunmuassa herjasi toisinaan Jarrupalojen kulutusanturista.

    No, soittelivat huollosta, että takapalat loppu. Vaihtoon. Ja kulutusanturi kanssa.

    Hain auton, ni hemmo kertoi, että anturi vaihdettu, ja oikein, mutta että nyt herjaa jatkuvasti... einsaanut sitä pois vaikka meni mittalaitteillaan aika syvällekin valikoihin.

    Mikä mahtaa mättää? Onko jokin tehty väärin, vai onko vääränlaiset vehkeet ollut tämän kuittaamiseen. Ärsyttävää ku kolmio palaa koko ajan...

    Kiitps taas neuvoista!!

    /g
    Attached Files
    Last edited by Pegre; 26-04-2017, 00:24. Reason: Add pix
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2717
    • Tampere

    #2
    Nämä voi kuitata trippimittarin painikkeella:

    Originally posted by Yltti View Post
    En tiedä onko jo täällä searhci ei löytänyt ainakaan.

    1. Nollaa trippimittari

    2. Virrat päälle (ei autoa käyntiin)

    3. Paina 5-10 sec. Tripin nollaus painiketta kunnes mittarin näyttöön tulee kolmion kuva.(kolmio ilmaisee että nyt nollataan huoltoja.)

    4. Vapauta tripin nappi ja paina uudelleen pohjaan nopeasti. Nyt näytössä pitäisi olla jarrunesteen merkkivalon kuva.Jos haluat nollata jarrunesteen vaihdon seuraavaksi 2 vuodeksi pidä tripin nappia nollattuna kunnes ilmestyy teksti reset alempaan näyttöön.

    5. Vapauta tripin nappi "taas" ja paina uudelleen 5-10 sec, kunnes uusi päivämäärä ja vuosi ilmestyy alempaan näyttöön.

    6. Sammuta virrat.

    7. Nyt olet nollannut jarrunesteen vaihdon.

    8.Jos haluat nollata:Öljyhuollon,raitisilmasuodattimen tai jarrupalojen vaihdon niin,toista vaiheet 2 sekä 3, Mutta kun näyttöön tulee taas jarrunesteen nollaus tilanne niin vapautat tripin nollaus napin ja painat uudestaan pohjaan nopeasti ja pääset eteenpäin huollon nollaus valikossa ja toistat vaiheet 4 sekä 5 sekä 6 kunnes olet nollannut huoltomuistisi.
    Täältä voi vilkuilla enemmän.
    IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • jaki
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2978
      • Uusimaa

      #3
      Todennäköisesti sössitty anturin liittimen kanssa. Ne pinnit menee todella herkästi vinoon, jos ei ole tarkkana.
      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

      Comment

      • Pegre
        Newbiemmer
        • Jun 2016
        • 23
        • Espoo

        #4
        Kiitos JaniLap ja Jaki,

        Tsekkailin nollausvalikot läpi, mutta en cielä nollannut sitä.

        Jos se on sössitty, ni sitten pitää korjata. Onkohan anturi(t) romuna samantien, vai saako sen vielä fiksattua uudelleen asentamalla/pinnit suoristamalla?

        /g

        Comment

        • wtw
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 123

          #5
          Joskus tullut vastaan halpisantureita, jotka eivät anna kuitata tuota herjaa pois. Ilmeisesti karvat anturin sisällä valmiiksi poikki. Laadukkaamman anturin vaihdolla on asia korjaantunut.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎