Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 525d/530d 3.0 - kilometrit yli 300tkm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • permanent
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 299

    E60/E61 525d/530d 3.0 - kilometrit yli 300tkm

    Millaisia korjauksia tuohon mennessä käytännössä on tarvinnut tehdä ja etenkin kun lähestytään 400tkm? Spekseinä E60/E61 525d/530d 3.0 automaatilla.
    - automaattilaatikko (tai turbiini), turbo, alustaa, laakereita, jakoketjua, voimansiirtoa jne.?
    - eli onko ns. turvallinen ostos vielä noilla kilometreillä vai onko potentiaalinan että kaikki paikat joutuu korjaamaan?
    - Ruostuuko?
    - Toki käyttö ja huollot vaikuttaa, mutta kertokaa ihmeessä omia kokemuksianne
    Kiitos!
    Last edited by permanent; 10-05-2017, 21:28.
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Alusta on uusimis kunnossa jos ei ole jo uusittu. Iskarit, tukivarret, puslat ym. 400tkm kohdalla saattaa joutua laittamaan jo toisen kierroksen uusia osia alustaan. 400tkm kohdalla voi kyllä hajota jo käytännössä mitä tahansa. Riippuu todella paljon mitä autolle on tehty ja miten huollettu.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Käyttäjä
      Bimmer Rookie
      • Oct 2014
      • 60
      • kuun pimeä puoli

      #3
      mulla on yksi esimerkkitapaus, ostin 300tkm ajettuna. ostaessa oli jo tehtynä
      -eteen repullinen tukivarsia
      -takaluukun johtosarjat korjattu
      -antennivahvistin vaihdettu
      -ilmajousituksen kompura vaihdettu
      -laatikkoöljyt vaihdettu
      -ohjaustehostimen pumppu
      -kampiakselin hihnapyörä
      -jarrut jne. kuluvat osat

      itse olen tehnyt normihuoltojen lisäksi välillä 300-350tkm
      -startti
      -laturi
      -moottoriöljyn lämmönvaihdin
      -lämppärin puhallin ja vastus
      -repullinen vesiletkuja ja termarit kertaalleen
      -ahtoputken kumiosat

      plus tietty normi öljynvaihdot, oon 15tkm välein vaihdellut. vortex-huohotin paikalleen niin loppui tuprauttelutkin.

      pakosarja näistä menee jossain vaiheessa vaihtoon, valumallisia saa edukkaasti esim ebaysta.

      osia saa kohtuuhintaan maailmalta ja itse tekemällä pääsee kyllä kohtuullisen edukkaasti. heti alkuun kävin ajtechillä ja omat kilsat on ajeltu 290/620-ohjelmalla ja pönttö tyhjänä joten dpf-ongelmista en osaa sanoa.

      hyvin pärjää kun henkisesti varautuu siihen että auto ei ole uusi ja haasteita tulee varmasti
      e61 530d 2004
      ex e39 530d sedan 2001, e46 318i touring

      Comment

      • permanent
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 299

        #4
        Kiitokset HTK12 ja Käyttäjä! Nimenomaan käytännön kokemukset ovat parhaita, ilmeisesti laatikon, momentinmuuntimen, jakoketjun ja turbon kanssa ei ole yleisesti vaihtotarpeita? Toki aina käyttö ja huollot vaikuttaa paljon...

        Comment

        • Kossu Allu
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2016
          • 222
          • Espoo

          #5
          Ostin 220tkm ajetun yksilön, nyt 233tkm mittarissa ja seuraavat asiat ovat tehty ja ovat tekeillä:
          • Huohotin vaihettu
          • Laatikon öljypohja ja öljyt vaihettu
          • Välijäähdyttimien putsaus
          • Kaikki termarit vaihettu
          • PA-suodatin vaihettu
          • PA-tiiviste vaihdettu
          • Käsijarrun kengät vaihettu
          • Jarruletkut menee vaihtoon
          • Imusarjan tiivisteet menevät vaihtoon
          • Hehkutulpat ja -rele menevät vaihtoon
          • Venttiilikoneiston tiiviste mahdollisesti myös



          Huoltokirjan perusteella aikaisemmin on vaihdettu kaikki hihnat, laturi ja oikea etulaakeri. Startti -30 pakkasilla vetää laiskasti, pitää vaihtaa ennen seuraavaa talvea


          Kulkisi ilman huoltojakin varmasti, mutta yritän aina heti korjaamaan vian kuin vian, jos sellainen ilmenee


          PS. Työkaverilla 400tkm ajettu yksilö, josta se on ite ajanut reilut 200tkm ja seuraavia asioita se on ainakin tehnyt:
          • Ajo- ja takavalot uusinut
          • Käsijarrukengät vaihtanut
          • Jarrulevyt ja -palat
          • Lukuisia muita kuluvia osia

          Kierrokset hänellä ovat alusta alkaen heijanneet noin 1000 kierrosta ees taas, mikä viittaisi turbiini vikaan... Hän on kuitenkin ajanut viallisella laatikolla sen 200tkm ainakin
          Last edited by Kossu Allu; 13-05-2017, 10:31.

          E91 320d -07 M-Sport
          211hv / 430nm

          Ex:
          E60 525dA -06 "M-Sport"
          M57TU2D25, GA6HP26
          238hv / 510nm


          M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

          Comment

          • JJtalo
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2011
            • 350
            • Kokkola

            #6
            Jos kierrokset heijaa niin vika voi olla monessakin paikassa. Tietääkseni mm vuotava imusarja tai ahtoputket saattaa aiheuttaa kierrosten heijausta, samoin rikkinäinen maf. Todennäköisin humppaus johtuu vaihdelaatikon mekatroniikasta ja sen jumittavista/vuotavista solenoideista. Luulis turbiinin luistavan ihan älyttömästi ja ajon olevan mahdotonta jos 1000rpm humppaus johtuis siitä...

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎