Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d musta savu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 0ssskari
    Bimmer Rookie
    • Apr 2017
    • 37
    • Alastaro

    530d musta savu

    youtu.be/Cr6-UwC3KNQ
    Eli tollasta tekee bemari. Autossa karalan 260hv/600nm ohjelma. Videolla kierroksia enintään 2000rpm. Tyhjäkäynnillä ja tasakaasulla savua ei tule mutta heti kun autolla kiihdyttää hiemankin alkaa savutusEnsikertaa kun alkoi savuttamaan ja kulku loppui auto toimi taas kun oli yön yli parkissa, seuraavana päivänä noin 100km ajon jälkeen tuo savutus alkoi taas, ja savutti tuolla tavalla kuin videossa kun kone oli jäähtynyt. Pakosarjassa pari halkeamaa mutta voiko vaikuttaa ahtoihin niin paljon että savuttaa tuolla tavalla? Turbossa siivet tallella, ei välystä pitkittäin eikä poikittain ja pieni vihellys kuuluu niinkuin aina ennenkin. Alipaineletkut tutkittu ja näyttävät hyviltä. Piuhan päähän en ole autoa vielä saanut. Voiko ahtopaineanturi tai jokin muu sähkövika tehdä tämän savutuksen vai joutuuko turbokaupoille?
    Last edited by 0ssskari; 04-07-2017, 23:05.
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    #2
    Originally posted by 0ssskari View Post
    youtu.be/Cr6-UwC3KNQ
    Eli tollasta tekee bemari. Autossa karalan 260hv/600nm ohjelma. Videolla kierroksia enintään 2000rpm. Tyhjäkäynnillä ja tasakaasulla savua ei tule mutta heti kun autolla kiihdyttää hiemankin alkaa savutusEnsikertaa kun alkoi savuttamaan ja kulku loppui auto toimi taas kun oli yön yli parkissa, seuraavana päivänä noin 100km ajon jälkeen tuo savutus alkoi taas, ja savutti tuolla tavalla kuin videossa kun kone oli jäähtynyt. Pakosarjassa pari halkeamaa mutta voiko vaikuttaa ahtoihin niin paljon että savuttaa tuolla tavalla? Turbossa siivet tallella, ei välystä pitkittäin eikä poikittain ja pieni vihellys kuuluu niinkuin aina ennenkin. Alipaineletkut tutkittu ja näyttävät hyviltä. Piuhan päähän en ole autoa vielä saanut. Voiko ahtopaineanturi tai jokin muu sähkövika tehdä tämän savutuksen vai joutuuko turbokaupoille?
    Ahtovuoto, EGR jää auki, ahdin ei ahda. Tuossa oikeastaan ne tähdellisemmät. Lisää tutkimuksia vaan, kyllä se sieltä löytyy.
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • permanent
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 299

      #3
      Originally posted by 0ssskari View Post
      youtu.be/Cr6-UwC3KNQ
      Eli tollasta tekee bemari. Autossa karalan 260hv/600nm ohjelma. Videolla kierroksia enintään 2000rpm. Tyhjäkäynnillä ja tasakaasulla savua ei tule mutta heti kun autolla kiihdyttää hiemankin alkaa savutusEnsikertaa kun alkoi savuttamaan ja kulku loppui auto toimi taas kun oli yön yli parkissa, seuraavana päivänä noin 100km ajon jälkeen tuo savutus alkoi taas, ja savutti tuolla tavalla kuin videossa kun kone oli jäähtynyt. Pakosarjassa pari halkeamaa mutta voiko vaikuttaa ahtoihin niin paljon että savuttaa tuolla tavalla? Turbossa siivet tallella, ei välystä pitkittäin eikä poikittain ja pieni vihellys kuuluu niinkuin aina ennenkin. Alipaineletkut tutkittu ja näyttävät hyviltä. Piuhan päähän en ole autoa vielä saanut. Voiko ahtopaineanturi tai jokin muu sähkövika tehdä tämän savutuksen vai joutuuko turbokaupoille?
      Selviskö syy?

      Comment

      • _Bäri_
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2014
        • 933
        • Turku

        #4
        Itellä oli ahtoputki rikki kun savutti samanlailla.
        G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

        Ex:
        E61 535dA -05
        E91 320dA -06
        E53 X5 3.0dA - 03
        E39 535iA -01
        E39 520i -97
        E39 530dA - 00

        Comment

        • 0ssskari
          Bimmer Rookie
          • Apr 2017
          • 37
          • Alastaro

          #5
          Eli syy oli ilmeisesti auki jäävä egr. Egr tulpattu nyt ja pakosarja vaihdettu e60 tehtyyn valurautamalliin ja auto toiminut 3-4tkm ongelmitta. Alavääntö parani myös huomattavasti verrattuna ennen kuin auto alkoi savuttaa kuten videolla. Myös laatikon käytös parani, enää ei vaihda ylämäessä pienempää. Ilmeisesti egr jäänyt kokoajan hieman auki ja jäi kunnolla auki niin alkoi savuttaa kuten tuossa videolla.

          Comment

          • levis69
            Bimmer Rookie
            • Oct 2008
            • 186
            • Etelä-Savo

            #6
            Originally posted by 0ssskari View Post
            Eli syy oli ilmeisesti auki jäävä egr. Egr tulpattu nyt ja pakosarja vaihdettu e60 tehtyyn valurautamalliin ja auto toiminut 3-4tkm ongelmitta. Alavääntö parani myös huomattavasti verrattuna ennen kuin auto alkoi savuttaa kuten videolla. Myös laatikon käytös parani, enää ei vaihda ylämäessä pienempää. Ilmeisesti egr jäänyt kokoajan hieman auki ja jäi kunnolla auki niin alkoi savuttaa kuten tuossa videolla.
            Topiikin aloittajat voisivat kyllä viipymättä postata ratkaisun ongelmaan jos se on saatu selville...
            Palvelee paremmin foorumin periaatteita,koska sitä vartenhan foorumi kait on? Eli tiedon jakaminen...
            Last edited by levis69; 05-08-2017, 20:39.
            E63 M6

            "Ei sen vian tarvitse olla suuri jos se on päässä,niin kuin minulla!"

            ex:
            e21 323i
            e30 316
            e30 M3
            e34 524td
            e34 520i
            e39 530da
            e39 540i 6v.
            E61 535d

            Comment

            • 0ssskari
              Bimmer Rookie
              • Apr 2017
              • 37
              • Alastaro

              #7
              Ehdottomasti! Itse en ole kovinkaan aktiivinen foorumilla joten ei tullut heti mieleen postata että sain autoni kuntoon. Pahoittelut jos joku etsi samanlaista vikaa.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎