Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miksi pyöränpultit jumittuu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mudybank
    Newbiemmer
    • Aug 2004
    • 15
    • Jyväskylä

    Miksi pyöränpultit jumittuu?

    joo, eli oon nyt ottanut auki noita pyörän pultteja toistuvasti ja ne tuntuu jumittuvan joka kerta. Kyseessä e60 535d ja bemarin alkup. aluvanteet. Pultit on ilmeisesti bemarin omat nekin koska ovat tommoset mustat tommosella onton olosella kannalla.

    Oon kokeillu kiriä momenttiin, sekä reilusti löyhemmälle myös. Kierteitä on voideltu ym. Kun kiristää pultit renkaan ollessa ilmassa sillai kevyesti pyöräyttämällä rengasta ja pitämällä avaimesta kiinni, niin tuntuvat purevan jo siinä aina kiinni. Kun sitten kirii auto maassa loppuun niin napsahtaa oikein ennen kun alkavat pyöriä.

    Ja aukastaessa sitten pamahtaa oikein kunnolla, ja jatkovartta saa käyttää joka pultille. Onko nuo nyt väärät pultit ko. vanteille vai mitä? Kartio kyllä asettuu vanteeseen mielestäni ihan kohalleen.
    320i e30 --> 320i e36 --> 328i e36 --> w201 2.0 KE-Jet --> 535d e60 lci
  • Timbe]
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2007
    • 522
    • K-S

    #2
    Samaa vikaa täälläkin päin. Pultit olivat kyllä ruosteiset ja viimeinen niitti oli kesärenkaiden vaihto, jolloin kolme pulttia katkesi kuskinpuolelle eteen pyörännavan sisään. Ei auttanut momenttiin veto eikä rasvailut

    Olisi pitänyt ostaa uudet ajallaan

    Comment

    • mudybank
      Newbiemmer
      • Aug 2004
      • 15
      • Jyväskylä

      #3
      Täytyy varmaan kans hommata uudet, eikä tapella näiden kanssa enää. Vielä kun nämä vanhat saa omin avuin auki. Tänään oli yks takaa niin jumissa, että ei varmasti ollu katkeaminen tai kannan nuljuuntuminen kaukana. Aukes kuitenkin ku annoin pari napakkaa iskua kantaan ja väänsin metrin jatkolla.

      Voiko nää jumittaa siitä kartiosta vanteeseen, kun kierteet on kuitenkin liukkaat ja hyvän tuntuset. Jos ne ajossa pureutuu oikein siihen vanteen kartioon. Aattelin vielä kokeilla puhdistaa noita vanteiden "istukoita" ja kattoa mitä tapahtuu.
      320i e30 --> 320i e36 --> 328i e36 --> w201 2.0 KE-Jet --> 535d e60 lci

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        #4
        Pultit mahdollisesti venyneet, niin ei kierre enää täsmää. Uusien pulttien yhteydessä kävisin navatkin läpi kierretapin kanssa.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Risto113
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 1204
          • GrassLake

          #5
          Originally posted by Clavurion View Post
          Pultit mahdollisesti venyneet, niin ei kierre enää täsmää. Uusien pulttien yhteydessä kävisin navatkin läpi kierretapin kanssa.
          Samaa mieltä (venyneet), vedetty joskus aivan_liian_kireälle.
          Toki ne vähän hirttää siihen vanteeseenkin, kun pitempään on (alumiini/teräs liitos).

          Comment

          • mudybank
            Newbiemmer
            • Aug 2004
            • 15
            • Jyväskylä

            #6
            Jep, kiitti vinkeistä. Saksan pojat on voinu joskus vääntää nämä ihan kiinni asti

            -> pultti ostoksille
            320i e30 --> 320i e36 --> 328i e36 --> w201 2.0 KE-Jet --> 535d e60 lci

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎