Announcement

Collapse
No announcement yet.

K arvo? Ei mitattu wtf?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rammy2142
    Newbiemmer
    • May 2016
    • 29
    • Espoo

K arvo? Ei mitattu wtf?

Hei! Mikäs tämä katsastusjuttu nyt oikeen on kun puhutaan että mittaavat K arvoja, itse kävin juuri vuosikatsastuksen ensimmäistä kertaa tekemässä 06-530D e61 ja katsastusmies ei kyllä käyttänyt mitään putken lähelläkään ja papereissa on K arvo : 0,0

Ei siis varmana mitannut kyllä yhtään mitään, onko tämä mittailu sattumanvaraista? mikä homman nimi on? olen kuumotellut kokoajan tuota mittailua katsastuksissa..

joku viisas voisi kertoa
    E61 530D -06 / FZS1000S -06
    Ex. E91 325 Xi -05
    Ex. S40 T4 -98
  • levis69
    Bimmer Rookie
    • Oct 2008
    • 186
    • Etelä-Savo

Originally posted by Rammy2142 View Post
    Hei! Mikäs tämä katsastusjuttu nyt oikeen on kun puhutaan että mittaavat K arvoja, itse kävin juuri vuosikatsastuksen ensimmäistä kertaa tekemässä 06-530D e61 ja katsastusmies ei kyllä käyttänyt mitään putken lähelläkään ja papereissa on K arvo : 0,0

Ei siis varmana mitannut kyllä yhtään mitään, onko tämä mittailu sattumanvaraista? mikä homman nimi on? olen kuumotellut kokoajan tuota mittailua katsastuksissa..

joku viisas voisi kertoa
    Laskuttiko pakokaasutestistä? Kyllähän ne lain mukaan pitää mitata!
    E63 M6

"Ei sen vian tarvitse olla suuri jos se on päässä,niin kuin minulla!"

ex:
    e21 323i
    e30 316
    e30 M3
    e34 524td
    e34 520i
    e39 530da
    e39 540i 6v.
    E61 535d

Comment

• Rammy2142
      Newbiemmer
      • May 2016
      • 29
      • Espoo

Laskutti testit ja maksoin ihan normi hinnan, ei silti mitään todellista tarkastusta. Aika outoa toimintaa.
      E61 530D -06 / FZS1000S -06
      Ex. E91 325 Xi -05
      Ex. S40 T4 -98

Comment

• Jani_88
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2010
        • 367
        • jkl

Itsellekin on joskus käynyt niin, että tuo k-arvo (tässä tapauksessa 0) on katsastusaseman laitteiston oletusarvo. Sit jos sitä ei muista vaihtaa itse, jää katsastuskorttiin se oletusarvo näkyviin

Comment

• levis69
          Bimmer Rookie
          • Oct 2008
          • 186
          • Etelä-Savo

Originally posted by Rammy2142 View Post
          Laskutti testit ja maksoin ihan normi hinnan, ei silti mitään todellista tarkastusta. Aika outoa toimintaa.
          Mukavaa rahastusta jos testistä joutuu maksaa 20 - 30€ ja sitten sitä ei tehdä...

Olisko ollu asemalla laitteet rikki tai jotain muuta vastaavaa...?
          E63 M6

"Ei sen vian tarvitse olla suuri jos se on päässä,niin kuin minulla!"

ex:
          e21 323i
          e30 316
          e30 M3
          e34 524td
          e34 520i
          e39 530da
          e39 540i 6v.
          E61 535d

Comment

• Rikardo
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2007
            • 715
            • Karkkila

Mielenkiintoista, en olekaan näköjään ainoa

Itekin käytin tiistaina auton katsastuksessa ja K-arvoksi tuli tuo sama 0,0.
            Katsastaja kyllä kävi jonkun lenkin ajamassa ulkona hallin takana mistä kuului kyllä semmoista moottorinkierrätystä kuin päästömittauksessa yleensä. Hallissa ei ainakaan mitään putkea laittanut pakoputkeen, vaan suoraan iskaritestiin ja sitten nosturille. :think
            ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
            ex:TitanSilber E91 330da
            -Karkkila Connection-

Comment

• arska86
              BTCF Member
              • Jan 2008
              • 309
              • Helsinki

Originally posted by Rikardo View Post
              Mielenkiintoista, en olekaan näköjään ainoa

Itekin käytin tiistaina auton katsastuksessa ja K-arvoksi tuli tuo sama 0,0.
              Katsastaja kyllä kävi jonkun lenkin ajamassa ulkona hallin takana mistä kuului kyllä semmoista moottorinkierrätystä kuin päästömittauksessa yleensä. Hallissa ei ainakaan mitään putkea laittanut pakoputkeen, vaan suoraan iskaritestiin ja sitten nosturille. :think
              Yleensä nuo dieselmittausvehkeet on ulkona, mitä olen muutamilla konttoreilla käynyt ja DPF-autolle tuo 0 on yleinen tulos.

Comment

• ekaBMW
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2010
                • 441
                • Oulu

Joillain konttoreilla näkyy olevan (dieselin) pakokaausujen mittauslaitteet eri tilassa/huoneessa. Noin pikaisella muistelulla ovat tainneet olla isompia konttoreita jotka voivat katsastaa useampaa autoa samanaikaisesti + kuorma-autoja. Ilmeisesti säästävät kun eivät osta joka linjalle omia laitteita.
                F11 530d xDrive 09/16
                Ex E60 530d xDrive A 10/08
                Ex E60 520dA 09/08 liisari
                Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
                Ex Opel Kadett 1.6 -89

Comment

• Rikardo
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2007
                  • 715
                  • Karkkila

Originally posted by ekaBMW View Post
                  Joillain konttoreilla näkyy olevan (dieselin) pakokaausujen mittauslaitteet eri tilassa/huoneessa. Noin pikaisella muistelulla ovat tainneet olla isompia konttoreita jotka voivat katsastaa useampaa autoa samanaikaisesti + kuorma-autoja. Ilmeisesti säästävät kun eivät osta joka linjalle omia laitteita.
                  Originally posted by arska86 View Post
                  Yleensä nuo dieselmittausvehkeet on ulkona, mitä olen muutamilla konttoreilla käynyt ja DPF-autolle tuo 0 on yleinen tulos.
                  Tämähän se taitaa olla järkevin selitys. Hallissakin oli sisällä kyllä ne mittaputket kahdella eri linjalla. Viime vuonna vaan mitattiin omasta 0.68 arvoksi, niin siksi tuo nollatulos ihmetytti. Toki tuossa keväällä tuli tehtyä DPF:lle pakkopolttoa reilummin juurikin tuon korkean arvon takia.
                  ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
                  ex:TitanSilber E91 330da
                  -Karkkila Connection-

Comment

Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍