Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 Perä putosi alas ja kompressori ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarmana
    Newbiemmer
    • Jul 2017
    • 4
    • Suomi

    E61 Perä putosi alas ja kompressori ei käynnisty

    Autossa siis välähti pari kertaa "level control failure" muutaman kuukauden aikana mutta lähti samantien pois kesken ajon kun oli ruutuun välähtänyt.

    Nyt sitten ajoin auton ostoskeskukseen ja olin siellä 10min. Tulen takaisin niin auton perä pudonnut alas reilusti kummaltakin puolelta tasaisesti ja ajo täyttä pompotusta sekä kompressori ei käynnisty ollenkaan. Myös level control failure tulee nyt noin 1min ajon jälkeen ruutuun ja pysyy.

    Pusseissa on kyllä ilmaa että eivät ole täysin tyhjät ja sulakkeet ovat ok ja releen vaihdoin jo.

    Kuulostaako tämä kompressorin rikkoutumiselta muiden mielestä vai mikä muu voisi olla? Vähän jännä kun noin lyhyessä ajassa kumpikin puoli putosi alas tasaisesti ja kompressori ei käynnisty :think
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Sulta ei varmaan löydy vikakoodinlukulaitteita? Kompressorin toiminnan voi testata syöttämällä sille suoraan virtaa.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • asdteme
      BTCF Member
      • Mar 2015
      • 756
      • P-Savo

      #3
      Originally posted by Jarmana View Post
      Autossa siis välähti pari kertaa "level control failure" muutaman kuukauden aikana mutta lähti samantien pois kesken ajon kun oli ruutuun välähtänyt.

      Nyt sitten ajoin auton ostoskeskukseen ja olin siellä 10min. Tulen takaisin niin auton perä pudonnut alas reilusti kummaltakin puolelta tasaisesti ja ajo täyttä pompotusta sekä kompressori ei käynnisty ollenkaan. Myös level control failure tulee nyt noin 1min ajon jälkeen ruutuun ja pysyy.

      Pusseissa on kyllä ilmaa että eivät ole täysin tyhjät ja sulakkeet ovat ok ja releen vaihdoin jo.

      Kuulostaako tämä kompressorin rikkoutumiselta muiden mielestä vai mikä muu voisi olla? Vähän jännä kun noin lyhyessä ajassa kumpikin puoli putosi alas tasaisesti ja kompressori ei käynnisty :think
      Oletko käyttänyt sitä suojaa pohjasta pois, kompressorin alta? Entisessä pre lci:ssä hyytyi kanssa yhtäkkiä, syynä oli oikosulku johdoissa. Suojamuovi oli ajanmyötä hinkannut kuoren rikki ja loppuviimein menivät oikosulkuun.
      better late than never

      E90 325i
      E30 M3
      E92 M3 Competition

      Comment

      • Jarmana
        Newbiemmer
        • Jul 2017
        • 4
        • Suomi

        #4
        Just sain purettua tuolta kaiken ja kompura yms. näkyvissä. Johdot näyttäisi olevan ihan ok.

        Myöskin nopeasti koitin vähän virtaa syöttää prätkän akulta kompuralle ja se näytti kyllä elon merkkejä... eli vika olisi kai sitten jossain muualla.

        Kaapelin voisin saada huomenna käsiin ja jos saisin tuon inpan läppärissä toimiin... Antaako se kuinka hyvin suuntimaa tuollaiseen mahdolliseen anturi tai sähkävikaan? Ei ole ennen ollut näin edistynyttä autoa sähköteknisesti niin luotto vikakoodeihin vähän heikossa

        Comment

        • Jari64
          Newbiemmer
          • Mar 2016
          • 27
          • iitti

          #5
          mun bemusta meni talvella rele vararenkaan alta. helppo kokeilla vakioreleellä.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by Jarmana View Post
            Just sain purettua tuolta kaiken ja kompura yms. näkyvissä. Johdot näyttäisi olevan ihan ok.

            Myöskin nopeasti koitin vähän virtaa syöttää prätkän akulta kompuralle ja se näytti kyllä elon merkkejä... eli vika olisi kai sitten jossain muualla.

            Kaapelin voisin saada huomenna käsiin ja jos saisin tuon inpan läppärissä toimiin... Antaako se kuinka hyvin suuntimaa tuollaiseen mahdolliseen anturi tai sähkävikaan? Ei ole ennen ollut näin edistynyttä autoa sähköteknisesti niin luotto vikakoodeihin vähän heikossa
            Onhan siitä diagnostiikasta usein hyötyä kun voi laittaa komponentin päälle, näkee tuleeko antureista ym vikakoodeja jne.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • markok
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 3018
              • Kuopio

              #7
              Originally posted by Jarmana View Post
              Myöskin nopeasti koitin vähän virtaa syöttää prätkän akulta kompuralle ja se näytti kyllä elon merkkejä... eli vika olisi kai sitten jossain muualla.
              Tämä ei vielä kerro etteikö vika voisi silti olla kompurassa. Jos kompuran tuotto ei riitä niin tapahtuu juuri kuvailemallasi tavalla. Anturit pyytävät perää ylemmäs -> kompura käynnistyy ja venttiilit avautuvat -> pusseissa oleva paine on korkeampi kuin kompuran tuottama paine -> paine purkautuu kompuran kautta ja perä laskee -> minuutin kuluttua tulee vikakoodi liian hitaasta perän nousemisesta ja varoitus ruutuun.

              Kuten todettua niin vikakoodit ensimmäisenä tarkasteluun niin sen jälkeen on paljon helpompi jatkaa. Kun kompura on jo purettu esille niin tarkasta imuputken kunto. Jos tämä on rispaantunut niin sitten on todennäköistä, että kompura on vetänyt kuraa sisäänsä ja tuotto ei enää riitä.

              Edit. Luin vähän huonosti tuon vikakuvauksesi. Jos kompura ei siis käynnisty ollenkaan auton ohjaamana, mutta pyörii ulkoisella virralla niin sitten vika on kompuran ohjauksessa. Jos taas kompura käynnistyy hetkeksi ja sitten sammuu niin tämä on normaali tilanne silloin kun perän nouseminen ei ole riittävän nopeaa.
              Last edited by markok; 19-07-2017, 06:31.
              BMW 530iA Touring -05

              Comment

              • nupaha
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2008
                • 274
                • Pohojanmaa

                #8
                Originally posted by Jarmana View Post
                Just sain purettua tuolta kaiken ja kompura yms. näkyvissä. Johdot näyttäisi olevan ihan ok.

                Myöskin nopeasti koitin vähän virtaa syöttää prätkän akulta kompuralle ja se näytti kyllä elon merkkejä... eli vika olisi kai sitten jossain muualla.

                Kaapelin voisin saada huomenna käsiin ja jos saisin tuon inpan läppärissä toimiin... Antaako se kuinka hyvin suuntimaa tuollaiseen mahdolliseen anturi tai sähkävikaan? Ei ole ennen ollut näin edistynyttä autoa sähköteknisesti niin luotto vikakoodeihin vähän heikossa
                Eihän varapyöränkoteloon ole vettä päässyt... Mulla meni aikoinaan se ohjausyksikkö, kun kattoluukun tyhjäysputket oli tukossa ja oli uittanut vettä tuonne koteloon. Hain uuden, mutta tietenkin se vaati vielä ohjelmoinnin tuon boksin lisäksi.
                työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
                kauppakassina Audi A3 sedan
                kesäkissana Jaguar XKR

                Comment

                • Jarmana
                  Newbiemmer
                  • Jul 2017
                  • 4
                  • Suomi

                  #9
                  Sai vähän asiaa eteenpäin tämän kanssa. Ei ollut mitään vesijälkiä vararengas kotelossa. Vikakoodit on myös nyt luettu.

                  Tietokoneella sai ohjelmalla täytettyä nuo ilmapussit uudestaan ja vikakoodit nollattua mutta heti kun lähti ajamaan niin vasen puoli putosi alas... oikea oli myös pudonnut 10km jälkeen melkein pohjaan taas.

                  Vikakoodit uudestaan lukemalla 5F9B oli tullut takaisin joka on siis "Control-time fault,lowering"

                  Onko ideoita mikä ongelma?

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by Jarmana View Post
                    Sai vähän asiaa eteenpäin tämän kanssa. Ei ollut mitään vesijälkiä vararengas kotelossa. Vikakoodit on myös nyt luettu.

                    Tietokoneella sai ohjelmalla täytettyä nuo ilmapussit uudestaan ja vikakoodit nollattua mutta heti kun lähti ajamaan niin vasen puoli putosi alas... oikea oli myös pudonnut 10km jälkeen melkein pohjaan taas.

                    Vikakoodit uudestaan lukemalla 5F9B oli tullut takaisin joka on siis "Control-time fault,lowering"

                    Onko ideoita mikä ongelma?
                    Onhan korkeusanturit kunnossa? Tuossa valittaa, että laskemisessa kestää. Kenties auto luulee perän olevan liian ylhäällä viallisen anturin takia?
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Jarmana
                      Newbiemmer
                      • Jul 2017
                      • 4
                      • Suomi

                      #11
                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Onhan korkeusanturit kunnossa? Tuossa valittaa, että laskemisessa kestää. Kenties auto luulee perän olevan liian ylhäällä viallisen anturin takia?
                      Nostan tänään iltapäivällä auton ilmaan ja koitan niitä antureita katsoa. Jossain videolla näin että joku oli vain irroittanut anturin toisen "jalan" ja käsin liikutteli niitä ja testasi käynnistyikö kompura ja nousiko se puoli. Tosin jos se vikakoodi on jo päällä siellä niin sillon ei varmaan mitään tapahdu tuolla tempulla?

                      En pysty välttämättä kotona nollaamaan sitä vikakoodia niin pystyykö mitenkään anturin toimintaa tarkastaan muulla tavalla?

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by Jarmana View Post
                        Nostan tänään iltapäivällä auton ilmaan ja koitan niitä antureita katsoa. Jossain videolla näin että joku oli vain irroittanut anturin toisen "jalan" ja käsin liikutteli niitä ja testasi käynnistyikö kompura ja nousiko se puoli. Tosin jos se vikakoodi on jo päällä siellä niin sillon ei varmaan mitään tapahdu tuolla tempulla?

                        En pysty välttämättä kotona nollaamaan sitä vikakoodia niin pystyykö mitenkään anturin toimintaa tarkastaan muulla tavalla?
                        Helpoin tapa selvittää olisi saada auto piuhan päähän, niin näkisi mitä koodeja siellä on ja mitä lukemia anturi näyttää. Ilman testeriä, testaa suoralla virralla kompura.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎