Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ei käynnistynyt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samel
    Bimmer Rookie
    • Apr 2017
    • 34
    • savo

    Ei käynnistynyt

    Eilen virrat päälle, starttaus ja auto meni aivan pimeäksi. Yrittin startata mutta ei tapahtunut mitään.
    Kaapeleilla saatiin vaivalloisesti käyntiin.
    Muutaman minuutin ajon jälkeen meni ajossa taas ihan pimeäksi, mutta heräsi samantien uudelleen.
    Tunnin ajon aikana neljä kertaa näyttö pimeäksi, joka hetken päästä heräsi.
    Olisiko akku mennyt, auto herjannut säännöllisesti "high rate of battery dischargea".
    Mutta miten se silloin ajon aikana voi mennä pimeäksi?
    Huollosa kävi pari päivää sitten ja tuo vikailmoitus tulisi siitä"jännitteen valvonta yksiköstä".
    Jännite mitattuna konehuoneesta oli 12.1V ja pienen latauksen jälkeen kun sain käyntiin niin 14.1V.

    Auto 530da, 2005, farmari.
    530da, e61, 2005.
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10065
    • KVLA

    #2
    Tarkasta akun kunto ja akkukaapelin liitos sieltä tavaratilan pohjan alta ensimmäiseksi. Siis auton alta/ulkopuolelta. Huono liitoskontakti voi polttaa koko auton. Foorumilta löytyy juttua asiasta. Sitten voit ruveta tutkimaan latausta tarkemmin. Laturia ja IBS johtoa yms...
    Last edited by Heguli 31; 25-09-2017, 12:54.

    Comment

    • samel
      Bimmer Rookie
      • Apr 2017
      • 34
      • savo

      #3
      Originally posted by Heguli 31 View Post
      Tarkasta akun kunto ja akkukaapelin liitos sieltä tavaratilan pojan alta ensimmäiseksi. Huono liitoskontakti voi polttaa koko auton. Foorumilta löytyy juttua asiasta. Sitten voit ruveta tutkimaan latausta tarkemmin. Laturia ja IBS johtoa yms...

      Akun kunto, akunnavat tarkistin. Kosteuttakaan ei löytynyt.
      Ja se johto joka menee tavaratilan läpi tarkistin kun auton ostin, päällisin puolin aivan siisti.
      Soitin vielä viralliseen liikkeeseen ja tarkistivat että johto on vaihdettu takaisinkutsukampanjassa.
      530da, e61, 2005.

      Comment

      • Tatu S.
        BTCF Member
        • Jul 2013
        • 77
        • Lahti/Sastamala

        #4
        Lainaan tätä ketjua kun itselläkään ei tänä aamuna E60 vm. 2005 lähtenyt käyntiin. Akku on täysi 12,55V mutta auto muuttuu joulukuuseksi kun starttinappulaa painaa. Startti ehtii pyörähtää juuri sen verran että tuntee sen lähtevän pyörimään mutta sitten sähköt katoaa ja palaa saman tien takaisin. Vikailmoituksia ei tule tauluun. Sähköt toimii ennen ja jälkeen startin yrittämisen normaalisti mutta ei vaan lähde käymään. Neuvoja? Ja olisko kellään infoo mihin viedä vikakoodien lukuun Porin alueella, Rinta-jouppi ryöstää siitä 186€...
        e60 530d M57N2, -05
        Ex:
        e36 320i M50B20, -92
        e36 320i M52B20, -93

        Comment

        • -BMW-
          Bimmer Rookie
          • Feb 2007
          • 179
          • Klaukkala

          #5
          Originally posted by Tatu S. View Post
          Lainaan tätä ketjua kun itselläkään ei tänä aamuna E60 vm. 2005 lähtenyt käyntiin. Akku on täysi 12,55V mutta auto muuttuu joulukuuseksi kun starttinappulaa painaa. Startti ehtii pyörähtää juuri sen verran että tuntee sen lähtevän pyörimään mutta sitten sähköt katoaa ja palaa saman tien takaisin. Vikailmoituksia ei tule tauluun. Sähköt toimii ennen ja jälkeen startin yrittämisen normaalisti mutta ei vaan lähde käymään. Neuvoja? Ja olisko kellään infoo mihin viedä vikakoodien lukuun Porin alueella, Rinta-jouppi ryöstää siitä 186€...
          Kysäse vikakoodinlukua nimimerkki Prison
          BMW 328 Ci -00

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8264
            • Järvikylä (Nakkila)

            #6
            Originally posted by Tatu S. View Post
            Lainaan tätä ketjua kun itselläkään ei tänä aamuna E60 vm. 2005 lähtenyt käyntiin. Akku on täysi 12,55V mutta auto muuttuu joulukuuseksi kun starttinappulaa painaa. Startti ehtii pyörähtää juuri sen verran että tuntee sen lähtevän pyörimään mutta sitten sähköt katoaa ja palaa saman tien takaisin. Vikailmoituksia ei tule tauluun. Sähköt toimii ennen ja jälkeen startin yrittämisen normaalisti mutta ei vaan lähde käymään. Neuvoja? Ja olisko kellään infoo mihin viedä vikakoodien lukuun Porin alueella, Rinta-jouppi ryöstää siitä 186€...
            Joupilla vissiin hyvät hinnat nykyään... veikkaan sitä kontin läpivientiä.

            p.s. remontteihin paremman palvelun saat M-Motorsin Jalilta.
            Last edited by peto2; 23-09-2017, 15:47.
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by samel View Post
              Akun kunto, akunnavat tarkistin. Kosteuttakaan ei löytynyt.
              Ja se johto joka menee tavaratilan läpi tarkistin kun auton ostin, päällisin puolin aivan siisti.
              Soitin vielä viralliseen liikkeeseen ja tarkistivat että johto on vaihdettu takaisinkutsukampanjassa.
              Kampanja ei koske sitä varsinaista ongelmaa, eli liitosta auton alla. Onko tämä auton alla oleva liitos tarkistettu? Ellei halua auton alle ryömiä pihalla, niin katso konehuoneen apuvirta pistokkeista jännite starttauksen aikana. Jos katoaa, niin vika on kaapelissa/akussa.


              Originally posted by Tatu S. View Post
              Lainaan tätä ketjua kun itselläkään ei tänä aamuna E60 vm. 2005 lähtenyt käyntiin. Akku on täysi 12,55V mutta auto muuttuu joulukuuseksi kun starttinappulaa painaa. Startti ehtii pyörähtää juuri sen verran että tuntee sen lähtevän pyörimään mutta sitten sähköt katoaa ja palaa saman tien takaisin. Vikailmoituksia ei tule tauluun. Sähköt toimii ennen ja jälkeen startin yrittämisen normaalisti mutta ei vaan lähde käymään. Neuvoja? Ja olisko kellään infoo mihin viedä vikakoodien lukuun Porin alueella, Rinta-jouppi ryöstää siitä 186€...
              Tämä tuskin vikakoodienlukemisella selviää. Laita yleismittari koneehuoneen apuvirtaliittimiin ja katso miltä virta näyttää startatessa. Jos ei apuria löydy, niin virittää sen yleismittarin siihen tuulilasille, niin näkee itse paljonko jännite on. Akun lepojännite ei vielä kerro mitään akun kunnosta. On tullut vastaan tapauksia, joissa akku näyttää täyttä lepojännitettä, käännät avaimesta ja jännite romahtaa ~5v. Oliko tuo 186€ todella pelkästään vikakoodienlukeminen? Jos oli, niin on kyllä hinnat kohdallaan
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Tatu S.
                BTCF Member
                • Jul 2013
                • 77
                • Lahti/Sastamala

                #8
                Originally posted by HTK12 View Post
                Kampanja ei koske sitä varsinaista ongelmaa, eli liitosta auton alla. Onko tämä auton alla oleva liitos tarkistettu? Ellei halua auton alle ryömiä pihalla, niin katso konehuoneen apuvirta pistokkeista jännite starttauksen aikana. Jos katoaa, niin vika on kaapelissa/akussa.




                Tämä tuskin vikakoodienlukemisella selviää. Laita yleismittari koneehuoneen apuvirtaliittimiin ja katso miltä virta näyttää startatessa. Jos ei apuria löydy, niin virittää sen yleismittarin siihen tuulilasille, niin näkee itse paljonko jännite on. Akun lepojännite ei vielä kerro mitään akun kunnosta. On tullut vastaan tapauksia, joissa akku näyttää täyttä lepojännitettä, käännät avaimesta ja jännite romahtaa ~5v. Oliko tuo 186€ todella pelkästään vikakoodienlukeminen? Jos oli, niin on kyllä hinnat kohdallaan
                Kiitos vinkistä, katson mitä jännite näyttää startatessa. Tällä viikolla kävin Ryöstö-Joupilta kysymässä hintaa vikakoodien luvulle, vastaukseksi sain 77e/vikakoodien luku PLUS 109e/h "työstä"
                e60 530d M57N2, -05
                Ex:
                e36 320i M50B20, -92
                e36 320i M52B20, -93

                Comment

                • Tatu S.
                  BTCF Member
                  • Jul 2013
                  • 77
                  • Lahti/Sastamala

                  #9
                  Originally posted by peto2 View Post
                  Joupilla vissiin hyvät hinnat nykyään... veikkaan sitä kontin läpivientiä.

                  p.s. remontteihin paremman palvelun saat M-Motorsin Jalilta.
                  Kontin läpivientiä pohjan alta en ole päässyt vielä tutkimaan, tarkoituksena kyllä olisi ja juuri M-motorssilla käyttää nosturilla. Mutta minkäs teen kun auto ei enää liiku :think
                  e60 530d M57N2, -05
                  Ex:
                  e36 320i M50B20, -92
                  e36 320i M52B20, -93

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10065
                    • KVLA

                    #10
                    Originally posted by samel View Post
                    Soitin vielä viralliseen liikkeeseen ja tarkistivat että johto on vaihdettu takaisinkutsukampanjassa.
                    No käsittääkseni näitä on syttynyt tuleen vielä tuon "merkkihuollon kontrollin" jälkeenkin. Eli rohkeasti vaan sinne auton alle ryömimään. Jos siellä oikeasti on vikaa,niin auto voi syttyä tuleen vaikka keskellä yötä.

                    Comment

                    • Tatu S.
                      BTCF Member
                      • Jul 2013
                      • 77
                      • Lahti/Sastamala

                      #11
                      Päivitystä tilanteeseen. Koitin startata yleismittari kytkettynä, jännite ennen starttia 12,35V ja startin aikana/jälkeen 5,22V... Villejä veikkauksia vikakohteesta? Linkistä löytyy kuvat "takuukorjatusta" liitännästä kontin sisältä ja päävirtarele/dme-boksista minne vaihdoin samalla uuden päävirtareleen ja video startista.
                      https://drive.google.com/folderview?...UZ2aGo1azBTeFk
                      e60 530d M57N2, -05
                      Ex:
                      e36 320i M50B20, -92
                      e36 320i M52B20, -93

                      Comment

                      • JiiVee92
                        BTCF Member
                        • Mar 2017
                        • 933
                        • Kouvola/Myllykoski

                        #12
                        Eiköhän se vika ole siellä auton olla olevassa liitoksessa.

                        EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                        NYT: E61 530xd -08 käyttis
                        Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          #13
                          Originally posted by Tatu S. View Post
                          Päivitystä tilanteeseen. Koitin startata yleismittari kytkettynä, jännite ennen starttia 12,35V ja startin aikana/jälkeen 5,22V... Villejä veikkauksia vikakohteesta? Linkistä löytyy kuvat "takuukorjatusta" liitännästä kontin sisältä ja päävirtarele/dme-boksista minne vaihdoin samalla uuden päävirtareleen ja video startista.
                          https://drive.google.com/folderview?...UZ2aGo1azBTeFk
                          Vika löytynee sieltä auton alla olevasta liitoksesta. Siinä takaisin kutsussa kun ei sille tehdä mitään kuten jo aiemmassa viestissä kirjoitin. Kuten heguli tuossa jo sanoi, niin kannattaa se tarkistaa ja korjata pikemmiten, näitä on palanut aika paljon tuon takia. Syttyvät itsestään palamaan tuosta johtuen. AVK:lla säännöllisesti näkyy näitä palaneina tämän takia.

                          Originally posted by Tatu S. View Post
                          Kiitos vinkistä, katson mitä jännite näyttää startatessa. Tällä viikolla kävin Ryöstö-Joupilta kysymässä hintaa vikakoodien luvulle, vastaukseksi sain 77e/vikakoodien luku PLUS 109e/h "työstä"
                          Jo ovat hinnan keksineet.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • ekaBMW
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2010
                            • 446
                            • Oulu

                            #14
                            Mittaapa jännite tuosta kuvassa näkyvästä liitännästä starttauksen yhteydessä.
                            Jos jännite on selkeästi korkeampi kuin 5.22 niin ongelma on kontin ja konehuoneen välissä ja todennäköisesti siellä kontin alla eli olisi tulipalovaara.
                            F11 530d xDrive 09/16
                            Ex E60 530d xDrive A 10/08
                            Ex E60 520dA 09/08 liisari
                            Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
                            Ex Opel Kadett 1.6 -89

                            Comment

                            • Tatu S.
                              BTCF Member
                              • Jul 2013
                              • 77
                              • Lahti/Sastamala

                              #15
                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Vika löytynee sieltä auton alla olevasta liitoksesta. Siinä takaisin kutsussa kun ei sille tehdä mitään kuten jo aiemmassa viestissä kirjoitin. Kuten heguli tuossa jo sanoi, niin kannattaa se tarkistaa ja korjata pikemmiten, näitä on palanut aika paljon tuon takia. Syttyvät itsestään palamaan tuosta johtuen. AVK:lla säännöllisesti näkyy näitä palaneina tämän takia.



                              Jo ovat hinnan keksineet.
                              Auto hinataan alkuviikosta korjaamolle, ekana katsotaan tuo liitoskohta auton alta. Toisena vikakohtana itse olen miettinyt voisiko johtua viallisesta dme:stä...? Nyt jätin seisomaan ilman akkua viikonlopun yli, päivitän tilannetta tänne myöhemmin viikolla.
                              e60 530d M57N2, -05
                              Ex:
                              e36 320i M50B20, -92
                              e36 320i M52B20, -93

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎