Kyselin taannoin vikakoodin 3104 syitä toisessa topicissa, mutta kun sinne ei tullut vastausta ja kun on muitakin ongelmia, niin ajattelin tehdä oman ketjun.
Tosiaan tuolla minun koslalla on poljettu kohta 260tkm ja kilometrit alkaa näkyä.
Tuo koodi 3104 on ilmoitellut itsestään about puolen vuoden ajan, mutta kun ajossa ei huomannut muuta ongelmia kuin ajoittaisen yskäisyn, niin nollasin sen pois ja ajelin menemään. Kesällä tuli sitten koodi 30E0, eli viallinen NOx anturi, jonka vaihdoin pari tuhatta kilometriä sitten ja tein DIS:llä tarvittavat vaihtotoimenpiteet.
Auto vei nyt muutaman päivän enemmän bensaa ja luin vikakoodit, niin antoi taas koodin viallisesta NOx anturista.
Mitenhän tuo nyt olisi jo mennyt rikki, vai voisiko vika olla jossain muualla, koska anturin vaihdon jälkeenkin antoi välillä tuota 3104 koodia?
Edellisen kerran vaihdoin NOx anturin about 70tkm sitten.
Suuttimet on vaihdettu ~80tkm sitten.
Tulpat ja puolat on vaihdettu ~50tkm sitten
Korkeapainepumppu on vaihdettu <100tkm käytettyyn viime vuoden kesällä.
Kaikkien noiden polttoainepuolen osien hinnat on nousseet reippaasti siitä, kun niitä viimeksi vaihtelin ja ei kehtaisi summassa alkaa uusimaan.
Noh, se oli ensimmäinen oire, seuraavat liittyvät voimansiirtoon, jossa on alkanut esiintyä tärinöitä ja muita epämääräisyyksiä.
Kun moottorikierrokset on välillä 3000-4000, niin hyttiin tuntuu selvää tärinää ja ei ole väliä onko veto päällä vai moottorijarrutus.
Kun tärinä ilmenee käytettävästä vaihteesta ja auton nopeudesta riippumatta, niin olen päätellyt sen lähteen olevan vauhtipyörä (?).
Lisäksi kytkimen käyttö on nykyisellään aika kulmikasta, elikkä levy on varmaan loppu?
Noiden lisäksi laatikko on alkanut rusahtelemaan varsinkin kakkoselle mentäessä, mutta myös kolmonen on muita vaihteita kulmikkaamman tuntoinen. Ylöspäin kun vaihtaa sopivalla kierrosalueella ja alaspäin auttaa kaasulla, niin vaihdot on sujuvia. Onkohan sieltä synkrot menossa?
Huoltaakohan noita laatikoita kukaan ja mitähän sellainen operaatio maksaa?
Olen katsellut käytettyjä laatikoitakin, mutta niitäpä ei hirveästi ole tarjolla.
Laatikon tyyppi on GS6-37BG-TJET ja tuo lopun koodi pudottaa tarjonnan aika pieneksi.
Minkähän eron tuo tekee jollakin toisella koodilla varustettuun?
Öljyä pitää lisäillä mottiin ~3tkm välein, mutta se taitaa näissä olla aika normaalia?
Tosiaan tuolla minun koslalla on poljettu kohta 260tkm ja kilometrit alkaa näkyä.
Tuo koodi 3104 on ilmoitellut itsestään about puolen vuoden ajan, mutta kun ajossa ei huomannut muuta ongelmia kuin ajoittaisen yskäisyn, niin nollasin sen pois ja ajelin menemään. Kesällä tuli sitten koodi 30E0, eli viallinen NOx anturi, jonka vaihdoin pari tuhatta kilometriä sitten ja tein DIS:llä tarvittavat vaihtotoimenpiteet.
Auto vei nyt muutaman päivän enemmän bensaa ja luin vikakoodit, niin antoi taas koodin viallisesta NOx anturista.
Mitenhän tuo nyt olisi jo mennyt rikki, vai voisiko vika olla jossain muualla, koska anturin vaihdon jälkeenkin antoi välillä tuota 3104 koodia?
Edellisen kerran vaihdoin NOx anturin about 70tkm sitten.
Suuttimet on vaihdettu ~80tkm sitten.
Tulpat ja puolat on vaihdettu ~50tkm sitten
Korkeapainepumppu on vaihdettu <100tkm käytettyyn viime vuoden kesällä.
Kaikkien noiden polttoainepuolen osien hinnat on nousseet reippaasti siitä, kun niitä viimeksi vaihtelin ja ei kehtaisi summassa alkaa uusimaan.
Noh, se oli ensimmäinen oire, seuraavat liittyvät voimansiirtoon, jossa on alkanut esiintyä tärinöitä ja muita epämääräisyyksiä.
Kun moottorikierrokset on välillä 3000-4000, niin hyttiin tuntuu selvää tärinää ja ei ole väliä onko veto päällä vai moottorijarrutus.
Kun tärinä ilmenee käytettävästä vaihteesta ja auton nopeudesta riippumatta, niin olen päätellyt sen lähteen olevan vauhtipyörä (?).
Lisäksi kytkimen käyttö on nykyisellään aika kulmikasta, elikkä levy on varmaan loppu?
Noiden lisäksi laatikko on alkanut rusahtelemaan varsinkin kakkoselle mentäessä, mutta myös kolmonen on muita vaihteita kulmikkaamman tuntoinen. Ylöspäin kun vaihtaa sopivalla kierrosalueella ja alaspäin auttaa kaasulla, niin vaihdot on sujuvia. Onkohan sieltä synkrot menossa?
Huoltaakohan noita laatikoita kukaan ja mitähän sellainen operaatio maksaa?
Olen katsellut käytettyjä laatikoitakin, mutta niitäpä ei hirveästi ole tarjolla.
Laatikon tyyppi on GS6-37BG-TJET ja tuo lopun koodi pudottaa tarjonnan aika pieneksi.
Minkähän eron tuo tekee jollakin toisella koodilla varustettuun?
Öljyä pitää lisäillä mottiin ~3tkm välein, mutta se taitaa näissä olla aika normaalia?
Comment