Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d 05 vm rvs käsittely automaattilaatikolle ennakoiden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhnukka
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 604
    • Lohja

    530d 05 vm rvs käsittely automaattilaatikolle ennakoiden

    Elikkäs onko porukka laittanut noita rvs ihmeaineita bemarin automaattilaatikoihin? Mietin että jos ostaisin tuollaisen 330 tuhatta ajetun 530dn ja se olisi automaattilaatikolla niin voisiko laatikon ikää pidentää rvs käsittelyllä? Autoon on kyllä vuoden sisään vaihdettu laatikon öljyt mutta tuo toimisi vielä lisäturvana

    Ainakin moottoreissa ja naftan seassa olen kuullut tuosta vain positiivista mutta tuo automaattilaatikko hieman epäilyttää
    Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366
  • Esal
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1344
    • Lempäälä

    #2
    Originally posted by Juhnukka View Post
    Elikkäs onko porukka laittanut noita rvs ihmeaineita bemarin automaattilaatikoihin? Mietin että jos ostaisin tuollaisen 330 tuhatta ajetun 530dn ja se olisi automaattilaatikolla niin voisiko laatikon ikää pidentää rvs käsittelyllä? Autoon on kyllä vuoden sisään vaihdettu laatikon öljyt mutta tuo toimisi vielä lisäturvana

    Ainakin moottoreissa ja naftan seassa olen kuullut tuosta vain positiivista mutta tuo automaattilaatikko hieman epäilyttää
    RVS sivuilla oli automaattilaatikon kohdalla sama teksti kun uusien moottoreidenkin suojaamiseen:

    "Uusi tai lähes uusi vaihteisto tai taka-akseli (max 40 000 ajokilometriä tai 800 tuntia) voidaan käsitellä RVS-teknologialla ennaltaehkäisevästi."

    Moottoreihin oli sitten se "korjaava" vaihtoehtokin.
    *** E53 X5 3.0d 2005 ***

    Comment

    • Juhnukka
      BTCF Member
      • Mar 2014
      • 604
      • Lohja

      #3
      Mutta luulisi

      Että sitä voi käytettyynkin askiin laittaa :think koska sivustolla lukee että noihin oireisiin rvs auttaa sekä ohjeessa sanotaan että pitää ajaa niillä vaihteilla ja kierroksilla millä ongelmia on jos on ja myös lukee että jos ei huomaa selkeää eroa vanhaan niin käsittely on uusittava.

      Luulisi ettei alle 40 tkm ajetuissa olisi vikaa jos nuo ovat nuo tonne laittaneen :P paitsi jos puhutaan vagin dsg vaihteistosta
      Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

      Comment

      • Esal
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1344
        • Lempäälä

        #4
        Originally posted by Juhnukka View Post
        myös lukee että jos ei huomaa selkeää eroa vanhaan niin käsittely on uusittava.
        Jossain viidennen käsittelyn kohdilla voi varmaan jo lopettaa ko. firman tukemisen...Kun sitä eroa ei tulekaan.
        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

        Comment

        • asdteme
          BTCF Member
          • Mar 2015
          • 756
          • P-Savo

          #5
          Originally posted by Juhnukka View Post
          Että sitä voi käytettyynkin askiin laittaa :think koska sivustolla lukee että noihin oireisiin rvs auttaa sekä ohjeessa sanotaan että pitää ajaa niillä vaihteilla ja kierroksilla millä ongelmia on jos on ja myös lukee että jos ei huomaa selkeää eroa vanhaan niin käsittely on uusittava.

          Luulisi ettei alle 40 tkm ajetuissa olisi vikaa jos nuo ovat nuo tonne laittaneen :P paitsi jos puhutaan vagin dsg vaihteistosta
          Kyllä sen voi käytettyyn askiinkin laittaa, ei se siellä haitaksi ainakaan ole Toki eihän se korjaa, jos siellä on jotain jo kokonaan rikki. RVS Teknologiahan perustuu siihen, että aine tarttuu kuumimpiin(kuluneimpiin) pintoihin kiinni. Jos kulumaa on jo niin paljon ettei yksi kerros riitä täyttämään kaikkia kulumia niin sitten tarvitaan jo toinen käsittelykerta.
          better late than never

          E90 325i
          E30 M3
          E92 M3 Competition

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10036
            • KVLA

            #6
            Originally posted by asdteme View Post
            Teknologiahan perustuu siihen, että aine tarttuu kuumimpiin(kuluneimpiin) pintoihin kiinni. Jos kulumaa on jo niin paljon ettei yksi kerros riitä täyttämään kaikkia kulumia niin sitten tarvitaan jo toinen käsittelykerta.
            Tämä lienee tarkoittaa myös venttiililohkon kaikkia liikkuvia osia? Kuten ohjauspuolen magneetti venttiileitä. Eli jos niissä on alkavaa takertelua,niin ei ne "lisäainekerrokset" tuolla ainakaan paranna tilannetta,vai parantaako?

            Comment

            • asdteme
              BTCF Member
              • Mar 2015
              • 756
              • P-Savo

              #7
              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Tämä lienee tarkoittaa myös venttiililohkon kaikkia liikkuvia osia? Kuten ohjauspuolen magneetti venttiileitä. Eli jos niissä on alkavaa takertelua,niin ei ne "lisäainekerrokset" tuolla ainakaan paranna tilannetta,vai parantaako?
              Sitäpä en kyllä osaa sanoa... Tuohan kuitenkin irrottaa tehokkaasti karstaa ja ns. "palauttaa" välykset optimaaliseksi pinnoitteen ansiosta. Vaihteiston osalta en tarkasti tiedä, mutta laakerit, sylinteriputket, yms. pinnoittaa nätisti moottorissa.
              better late than never

              E90 325i
              E30 M3
              E92 M3 Competition

              Comment

              • asdteme
                BTCF Member
                • Mar 2015
                • 756
                • P-Savo

                #8
                Originally posted by Heguli 31 View Post
                Tämä lienee tarkoittaa myös venttiililohkon kaikkia liikkuvia osia? Kuten ohjauspuolen magneetti venttiileitä. Eli jos niissä on alkavaa takertelua,niin ei ne "lisäainekerrokset" tuolla ainakaan paranna tilannetta,vai parantaako?
                Kyselin suoraan valmistajalta ja sain seuraavan vastauksen:

                Tottakai parantaa, kerros on 1-30 mikronia joten ei se mitään siellä ahdista. Sielläkin puhdistaa ja tekee kovan mutta vähäkitkaisen pinnan
                better late than never

                E90 325i
                E30 M3
                E92 M3 Competition

                Comment

                • Juhnukka
                  BTCF Member
                  • Mar 2014
                  • 604
                  • Lohja

                  #9
                  Elikkä kannattaa ilmeisesti laittaa

                  Mikäs noissa laatikoissa yleensä alkaa vikaantumaan ajan myötä? Onko vaan että turbiini alkaa luistamaan liikaa vai ihan jotain mekaanista kulumista? :think
                  Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

                  Comment

                  • Esal
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2009
                    • 1344
                    • Lempäälä

                    #10
                    Originally posted by Juhnukka View Post
                    Mikäs noissa laatikoissa yleensä alkaa vikaantumaan ajan myötä? Onko vaan että turbiini alkaa luistamaan liikaa vai ihan jotain mekaanista kulumista? :think
                    - Venttiilikoneisto alkaajumittelemaan = takapotku pysähtyessä, vaihdoista tulee nykäseviä, empii liikkeellelähdössä...

                    - turbiinilukko alkaa luistaa = lukkopinnat loppu, voi johtua myös em. venttiilikoneistosta tai allaolevasta tiivisteestä.

                    - tämä tiiviste pettää venttiilikoneiston ja rungon? välistä ja paineet putoaa = voi tehdä vaikka mitä häikkiä

                    X5 alkoi ensin takapotkuilla 320 tkm kohdilla, 350 tkm ei kärsinyt enään kickdown kiihdytystä ja 370 tkm laatikolle täysremontti. Turbiinilukko luisti hullusti.
                    *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                    Comment

                    • Juhnukka
                      BTCF Member
                      • Mar 2014
                      • 604
                      • Lohja

                      #11
                      Mites oliko tuo

                      Orkkis öljyillä vai olitko vaihdellut niitä?
                      Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

                      Comment

                      • Esal
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1344
                        • Lempäälä

                        #12
                        Entisen omistajan mukaan vaihdettu 100 tkm välein, eli 100 ja 200 tkm kohdalla ainakin. 300 tkm kohdilla auto vaihtoi omistajaa, eli tuskin oli vaihdettu. Eli ajoin varmaan samoilla sitten loppuun, mutta tuskin tuolla viimeisellä 300 tkm vaihdolla olisi laatikkoa kuitenkaan pelastettu.

                        Sitä en tiedä oliko kuinka koneessa tehoa aiemmin ollut, itse laitoin kuitenkin lisää ja se toki saattoi olla selvä syy yhteys tuohon luistamiseen.

                        Nyt kulkee mukavasti väännöllä isolla vaihteellakin, ei harmita remppa enään.
                        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎