Announcement

Collapse
No announcement yet.

530D vm.2005 (218hv) automaatista tietoa pikaisesti..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Turobimmer
    Bimmer Rookie
    • Mar 2017
    • 45
    • Imatra

    530D vm.2005 (218hv) automaatista tietoa pikaisesti..

    Eli olisi aikomus mahdollisesti ostaa tälläinen otsikonmukainen auto kun sellainen paikalliseen liikkeeseen ilmestyi.. Ja tehoversio siis 218hp/500nm
    Olisiko ihmisillä mahdollisuus kertoa jotakin tietoa tälläisestä versiosta? KUTEN:
    -moottoriversio, hyvä/huono
    -kestävyys, jakopää yms??
    -automaattilaatikon tyyppi (ZF)??/kestävyys??
    -mitenkäs tälläinen kestää sitten sitä ohjelmointia/jatkojalostusta ja mikä tulee ensimmäisenä vastaan??
    +kaikki muu tieto tervetulletta

    Auto on 250tkm ajettu ja täydellisellä huoltokirjalla ensimmäiseltä omistajalta...
    Last edited by Turobimmer; 03-11-2017, 15:51.
  • Shatter
    BTCF Member
    • Mar 2013
    • 923
    • Oulu

    #2
    2005 on vielä vanhemmalla koneella eli solenoidisuuttimet ja valurautalohkolla, uudempi on sitten piezoilla sekä alumiinilohkolla. Peruskone kyllä kestää. Ohjelmoinnin kannalta katsoessa piezoilla olevasta irtoaa ~20hp enemmän, mutta vanhemmastakin saa pelkällä softauksella ~280hp/600nm.

    Laatikkona toimii ZF 6HP26, kestää järkevän käytön myös ohjelmoituna. Mikäli pintakaasulla ja vakkari päällä ajaessa ilmenee pientä nypytystä niin yleensä kielii kuluneesta turbiinista/mekatroniikasta. Itseltä löytyy sama laatikko ja kesti 520tkm ensimmäisellä omistajalla ennen täyskunnostusta. vaihteistoöljyt oli vaihdettu ~100tkm välein.
    Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

    E91 330dA xDrive M-Sport '09
    VW Golf mk4 1.6 '03
    Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
    MB W108 250S '67 x2

    Comment

    • Turobimmer
      Bimmer Rookie
      • Mar 2017
      • 45
      • Imatra

      #3
      Kiitoksia paljon infosta, katsotaan nyt päästäänkö tästä kaupoille? Hakusessa kun alunalkaen haaveissa on ollut kuitenkin e9x 330d.?. Mutta hyvälle tuokin vaikutti, hieman runsaasti kyllä ajettu ehkä.?.?

      Comment

      • kiraffi
        BTCF Member
        • Sep 2004
        • 427
        • Shangri'la / SYSMÄ

        #4
        Originally posted by Turobimmer View Post
        mikä tulee ensimmäisenä vastaan??
        Jollain ensimmäisenä ottaa vastaan lompsa, eli pankkikortti kannattaa uusia valmiiksi. Tuppaa näiden kanssa yleensä kulumaan käytöstä puhki.

        Omakohtaista kokemusta, tehdyt "isommat":

        Turbon vaihto (väljä)
        Välijäähdyttimen vaihto (vuoti)
        AFS-johtosarja (hapettunut)
        Laturi + 100ah geelipatteri
        Päävirtakaapeli (hapettunut)
        Puhaltimen moottori (hirtti kiinni)
        Takajarruputket + letkut (mäti poikki)
        ULF-boxin vaihto (AUX:in retrofittaus tyssäs ohjelmointiin joka ei menny läpi hapettuneen boxin kanssa)

        Pienempää / ylläpitoa:
        Levyt & palat joka nurkkaan + käsijarrukamat
        Sumuvalot (imi vettä)
        Xenon polttimot
        Repullinen kiinalaisia ledejä parkkeihin
        Hehkut + ohjainlaite
        Etum pohjamuovi (Mehii niin paljon öljyä tuo vehje ettei se pahvi kestä koossa)
        Imusarjan läppien poisto
        Tuulilasin vaihto (halkes uudestaan 2vk vaihdosta XD )
        Apulaitehihnan oksenti kotipihaan (kivi tms meni väliin ja katkes)

        Tekemättä / enkä edes ajatellu kajota:
        Automaattivaihteisto (Turbiini luistaaa / humppaa ~1500 rpm)
        Kurvivalot särki (apparin valo ei käänny)
        Apparin istuintunnistin matto (randomisti sytyttää valon / KTS nollauksella jatkettu matkaa)
        Ovipeilit hassusti hukkaa synkron ja sojottaa ties minne, aivan randomina
        PDC ei toimi (takapuskurin uloin oikea / johtosarja)
        Jotain hassuja, ei päivää ilman "BLIM-ääntä"

        Nuo ja jotain mitä en nyt tässä muista viimeisen ~160 tkm aikana (Kokonaismittari nyt: ~350 tkm)

        Omaa tekstiä läpi lukiessa miettii väkisin, että miksi en sitten aja sillä KIA:lla ja 7-vuoden takuulla ja litran-puoltoista pienemmällä kulutuksella (Vakuutuksista & veroista v*ttu puhumattakaan).

        No ihan siks, että istun tossa autossa työmatkaa ~10 tuntia viikossa. Se on sopivan hiljainen sisältä, suuntavakaa, sillä kerkeää ihan tarpeeksi muun liikenteen seassa, sekä luulen sen kolari tilanteessa olevan parempi optio kun joku ~1300kg surmanloukku. Unohtamatta tietenkään, että rahvas kattoo edelleen "isoa 5-sarjan BMW:tä" avoimesti vihaten
        Ajossa: Citroën Jumper h1l2
        Tallissa: E30 325 M-Tech 2 & E36 325 Coupé

        Ex:
        1x F30
        1x E60
        5x E36
        1x E34
        1x E46
        2x E30
        2x Toyota
        1x Ford
        1x Honda

        Comment

        • Benighted
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2015
          • 281
          • Klaukkala

          #5
          Originally posted by kiraffi View Post
          Jollain ensimmäisenä ottaa vastaan lompsa, eli pankkikortti kannattaa uusia valmiiksi. Tuppaa näiden kanssa yleensä kulumaan käytöstä puhki.
          Tästä sai kyllä päivän naurut, kiitti! Halpojahan nää ei kyllä pitää ole, mutta jospa kirjoittajan yksilössä joku muu olisi tehnyt jo nuo listatut hommat!

          Ja asiaan: laatikkohan näissä kai se ikävin homma on, jos on huonossa jamassa. Tuo tosin helpohko havaita testilenkillä. Ja kuluvaa osaa menee autossa kun autossa, ei kai siinä.

          Itse myymässä uudempaa e61:tä enkä keksi oikein mitään tilalle. Taidan olla autotta ja nauttia säästämisestä ainakin viikon pari!
          F11 530xdA M-Sport 2014
          Ex. E39 530iA Touring 2001
          Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

          Comment

          • Kernwaffe
            Bimmer Rookie
            • Jul 2006
            • 173
            • Masku

            #6
            Originally posted by Benighted View Post
            Tästä sai kyllä päivän naurut, kiitti! Halpojahan nää ei kyllä pitää ole, mutta jospa kirjoittajan yksilössä joku muu olisi tehnyt jo nuo listatut hommat!

            Ja asiaan: laatikkohan näissä kai se ikävin homma on, jos on huonossa jamassa. Tuo tosin helpohko havaita testilenkillä. Ja kuluvaa osaa menee autossa kun autossa, ei kai siinä.

            Itse myymässä uudempaa e61:tä enkä keksi oikein mitään tilalle. Taidan olla autotta ja nauttia säästämisestä ainakin viikon pari!
            Kyllä ihanan rehellistä kerrankin, yhdyn Kiraffin viestiin Juu kyllä se kyrpii jos laatikko remppaan joutuu menee vähintään se 2-3k€. Suuttimetkin varmaan alkaa olemaan vaihto kunnossa jos ei vielä ole vaihdettu. Rahalla kaiken saa korjattua, eli säännölliset tulot ja muutama touhu tonni kannattaa olla

            Comment

            • Shatter
              BTCF Member
              • Mar 2013
              • 923
              • Oulu

              #7
              Siekkisellä käytin juuri oman laatikon täyskunnostuksessa, hintaa tuli 3500e
              Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

              E91 330dA xDrive M-Sport '09
              VW Golf mk4 1.6 '03
              Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
              MB W108 250S '67 x2

              Comment

              • jardahl
                Bimmer Rookie
                • Jan 2005
                • 176
                • Jyväskylä

                #8
                Originally posted by Shatter View Post
                Siekkisellä käytin juuri oman laatikon täyskunnostuksessa, hintaa tuli 3500e
                Sisältikö tuo hinta vahvistuksen?
                Model S

                Comment

                • Shatter
                  BTCF Member
                  • Mar 2013
                  • 923
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by jardahl View Post
                  Sisältikö tuo hinta vahvistuksen?
                  E-kytkimelle tuli vahvistus, sieltä kun lähtee yleensä ensimmäisenä sulamaan. Kestää nyt 300/700 lukemat. Jos oikein ymmärsin niin virikäyttöön vahvistetussa tulee sitten kitkalevyjä joka pakkaan lisää..

                  Edit: tuo loppusumma tosiaan on ns. avaimet-käteen remontilla, auto vain pajalle ja 3pv päästä nouto.
                  Last edited by Shatter; 08-11-2017, 17:30.
                  Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                  E91 330dA xDrive M-Sport '09
                  VW Golf mk4 1.6 '03
                  Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
                  MB W108 250S '67 x2

                  Comment

                  • Jep-60
                    Newbiemmer
                    • Oct 2013
                    • 8
                    • Kokkola

                    #10
                    Originally posted by kiraffi View Post
                    Jollain ensimmäisenä ottaa vastaan lompsa, eli pankkikortti kannattaa uusia valmiiksi. Tuppaa näiden kanssa yleensä kulumaan käytöstä puhki.

                    Omakohtaista kokemusta, tehdyt "isommat":
                    Mikä ihme on ihmisiin mennyt kun ne ei osaa ostaa autoa?
                    Miks pitää ostaa se kaikkein vikasin ja hölmöimmin hinnoteltu auto?
                    Minulla ei ole ollut mitään muuta vikaa kuin hehkut, hehkunrele ja termostaatit, jarrut... jotka on ihan tavallisia kulutusosia joita bemarissa kuluu. (530 da -2006 ajettu 380 000km, ohjelmoitu 300/600)
                    Kannattaisko niiden autojen taustoja hiukka kysellä ennenkuin tekee kaupat?
                    Pissikset noita särkee kun ne on isin nimissä ja käytössä, viikonloppuisin yritetään vedättää sukkasuorana mustaaviivaa hullunlailla.
                    Kannattaa todellakin tutkia auton historiaa, jos jotain ikävää ilmenee niin se on kaikki omasta pussista pois.
                    Auto on hyvä ajaa ja omistaa kunhan huoltaa sen ajallaan.

                    Comment

                    • VolvoTDi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2006
                      • 1576
                      • Tampere - Pori

                      #11
                      Originally posted by Jep-60 View Post
                      Mikä ihme on ihmisiin mennyt kun ne ei osaa ostaa autoa?
                      Miks pitää ostaa se kaikkein vikasin ja hölmöimmin hinnoteltu auto?
                      Minulla ei ole ollut mitään muuta vikaa kuin hehkut, hehkunrele ja termostaatit, jarrut... jotka on ihan tavallisia kulutusosia joita bemarissa kuluu. (530 da -2006 ajettu 380 000km, ohjelmoitu 300/600)
                      Kannattaisko niiden autojen taustoja hiukka kysellä ennenkuin tekee kaupat?
                      Pissikset noita särkee kun ne on isin nimissä ja käytössä, viikonloppuisin yritetään vedättää sukkasuorana mustaaviivaa hullunlailla.
                      Kannattaa todellakin tutkia auton historiaa, jos jotain ikävää ilmenee niin se on kaikki omasta pussista pois.
                      Auto on hyvä ajaa ja omistaa kunhan huoltaa sen ajallaan.
                      Ei kukaan voi ajatella noin naivisti tätä asiaa. Hyvä tuuri on sinulla käynyt kun on löytynyt kestävä peli. Merkkiliikkeen täydellinen huoltokirja ja muuta höpön löpöä niin on varmana se ”löytö”
                      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                      Check:
                      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                      Tampere 044-5867096

                      Comment

                      • Esal
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1344
                        • Lempäälä

                        #12
                        Originally posted by Jep-60 View Post
                        Mikä ihme on ihmisiin mennyt kun ne ei osaa ostaa autoa?
                        Miks pitää ostaa se kaikkein vikasin ja hölmöimmin hinnoteltu auto?
                        Minulla ei ole ollut mitään muuta vikaa kuin hehkut, hehkunrele ja termostaatit, jarrut... jotka on ihan tavallisia kulutusosia joita bemarissa kuluu. (530 da -2006 ajettu 380 000km, ohjelmoitu 300/600)
                        Kannattaisko niiden autojen taustoja hiukka kysellä ennenkuin tekee kaupat?
                        Pissikset noita särkee kun ne on isin nimissä ja käytössä, viikonloppuisin yritetään vedättää sukkasuorana mustaaviivaa hullunlailla.
                        Kannattaa todellakin tutkia auton historiaa, jos jotain ikävää ilmenee niin se on kaikki omasta pussista pois.
                        Auto on hyvä ajaa ja omistaa kunhan huoltaa sen ajallaan.
                        - Oliskohan laturi jo vaihdettu...? kestänyt muuten vähän liian pitkään
                        - automaattilaatikko noilla kilometreillä mallia "se voi tapahtua koska vaan"
                        - turbo mallia "savut voi lähteä jo huomenna"
                        - startti varmaan finaalissa
                        - suuttimien korjausarvoja katseltu? no kohta joku niistä kuitenkin alkaa vuotaa liikaa

                        No ei vaan, tässähän oli täydellinen huoltokirja...
                        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                        Comment

                        • Turobimmer
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2017
                          • 45
                          • Imatra

                          #13
                          Eli onko tossa 218hv versiossa mitää merkittävästi huonompaa kuin tossa uudemmassa 231hv versiossa? Suuttimet joo huonommat mutta nekin kai voi päivittää niin halutessaan.?. Rautalohkon/kannen kanssa ei kai oo ollu mitään ongelmia? Mitä muuta.?.
                          Ja mitä autonpito kustannuksiin tulee niin ei se pelota, jos autot on kulkuneuvoja ja harrastekaluja niin niihin menee rahaa aina xxxx määrä ja sillä siisti

                          Comment

                          • Grapes
                            BTCF Member
                            • Jul 2008
                            • 601
                            • Hämeenlinna

                            #14
                            Mulla oli e60 -03 218hv versio ja ei mitään ongelmaa lohkon tai kannen kanssa.
                            Ostin auton kun oli ajettu 250tkm ja nyt myin pois kun oli 451tkm ajettu.

                            Laturi, dampperi, pakosarja, startti, yksi suutin, muutama nivel, jarruputket eteen ja taakse, jarrut joka nurkkaa eli levyt ja palat, iskarit joka nurkkaan. Ahtoputken yks kuminen pätkä posahti ja moottorin kannatinkumit tuli uusittua ja tuulilasi vaihdettiin.
                            Autosta oli mennyt turbo jossain 220tkm kohilla se oli vaihdettu ja pian sit meni läpät koneeseen ja oli vaihdeltu enemmänkin osaa ja uusi turbo taas.

                            Viriturbo ja uusi ohjelma sisään jossain 390tkm paikkeilla, 302/660 ja hyvin pelitti.

                            Loota humppas jonkun verran kun lämpötila nollan tietämissä, muuten ok ja edelleen orggis ölpät sisällä.

                            Kyllähän sitä jonkun verran meni noihin remppoihin mut olis mihin tahansa autoon mennyt noilla kilsoilla. Mutta varmasti on kilsoja edessä vielä paljon eikä tule olemaan lohko tai kansi joka ongelmia aiheuttaa
                            F11 M550d -13

                            ex:
                            E60 535d -08 405/800
                            E39 M5 -99
                            E60 530dA -03 302/660
                            E39 523iA -98
                            Lada 1600 -91
                            Ford Escort Sport -72

                            Comment

                            • Turobimmer
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2017
                              • 45
                              • Imatra

                              #15
                              Kiitos jälleen hyvästä kommentista!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎