Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 525i touring vm.05 öljyntasoherja!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • iiiräksä
    Newbiemmer
    • Sep 2006
    • 16
    • Kuopio

    e61 525i touring vm.05 öljyntasoherja!

    Morjes! Eli tuli hommattua tommonen menopeli liikkeestä pari päivää sitten ja nyt muutaman päivän ajaneena ja vähä reippaammin motarille kiihyttäessä syttyi mittaristoon keltainen öljykannun kuva ja pyytää lisää litran ölppää ? Kuitenkin kun sammutin pihaan tullessa ja laitoin uudelleen tulille ja tarkastin ajotietokoneesta öljytason pinnan näyttää maximia ja ok:ta :think Nyt syttyi taas sama keltainen kannu ja kun sillä hetkellä pinnan tarkastaa näyttää melkein tyhjää mutta sitten taas täyttä kun sammuttaa ?? Kysymys kuulukin että pitääkö olla huolissaan ? Näissä kun ei sitä helvetin tikkua ole niin arveluttaa vähän tuon tietokoneen luotettavuus..Vai pitäisikö vaatia liikettä vielä korjaamaan tuota asiaa kun muitakin korjauksia on jo listalla mitä tekevät? Eikä huoltokirjassa lukenut mitä öljyä viimeksi 10tuhatta kilometria sitten laitettu niin melkein öjynvaihtoon joutus samalla jos haluu lisätä..Autolla ajettu vähän vajaa 250tkm ja on siis se 218 heppanen malli moottoriltaan..Auttakee miestä mäessä!
  • Art_Zi
    Bimmer Rookie
    • Jun 2009
    • 170
    • Kemi

    #2
    Originally posted by iiiräksä View Post
    Morjes! Eli tuli hommattua tommonen menopeli liikkeestä pari päivää sitten ja nyt muutaman päivän ajaneena ja vähä reippaammin motarille kiihyttäessä syttyi mittaristoon keltainen öljykannun kuva ja pyytää lisää litran ölppää ? Kuitenkin kun sammutin pihaan tullessa ja laitoin uudelleen tulille ja tarkastin ajotietokoneesta öljytason pinnan näyttää maximia ja ok:ta :think Nyt syttyi taas sama keltainen kannu ja kun sillä hetkellä pinnan tarkastaa näyttää melkein tyhjää mutta sitten taas täyttä kun sammuttaa ?? Kysymys kuulukin että pitääkö olla huolissaan ? Näissä kun ei sitä helvetin tikkua ole niin arveluttaa vähän tuon tietokoneen luotettavuus..Vai pitäisikö vaatia liikettä vielä korjaamaan tuota asiaa kun muitakin korjauksia on jo listalla mitä tekevät? Eikä huoltokirjassa lukenut mitä öljyä viimeksi 10tuhatta kilometria sitten laitettu niin melkein öjynvaihtoon joutus samalla jos haluu lisätä..Autolla ajettu vähän vajaa 250tkm ja on siis se 218 heppanen malli moottoriltaan..Auttakee miestä mäessä!
    Öljytason anturi vaihtoon?
    E61 525dA preLCI -2007
    VW Typ2 -1967
    Ex. E46 328ia touring

    Comment

    • iiiräksä
      Newbiemmer
      • Sep 2006
      • 16
      • Kuopio

      #3
      Originally posted by Art_Zi View Post
      Öljytason anturi vaihtoon?
      Mitähän sellasen vaihtaminen maksaa ja paljonko osa ja onko marmoritiskihommia vai saako jostain varaosaliikkeestä ? Mistähän mä nyt tiiän uskaltaako sillä lähtee pitempää matkaa ajelee että paljonko siellä todellisuudessa on sitä ölppää ?

      Comment

      • protoni
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2008
        • 1361
        • Tampere

        #4
        Vaihdata se seuraavan kerran kun vaihdat öljytkin, niin vaihtotyö tuskin maksaa mitään. Osa on joitakin kymppejä. Seurailet siihen asti sitä öljyn määrää siitä ajotietokoneen näytöstä.

        Comment

        • iiiräksä
          Newbiemmer
          • Sep 2006
          • 16
          • Kuopio

          #5
          Originally posted by protoni View Post
          Vaihdata se seuraavan kerran kun vaihdat öljytkin, niin vaihtotyö tuskin maksaa mitään. Osa on joitakin kymppejä. Seurailet siihen asti sitä öljyn määrää siitä ajotietokoneen näytöstä.
          Niin halpako se on ? Kun pikaseen mitä kahtelin niin mätänetti möi jotain öljyntasoanturia reilu 140e ja jostai luin et originaali jotain 177e :think Helvetti kun ei oo mihinkää merkattu et mitkä öljyt on sisällä nyt nii ei uskalla lisäillä mitäsattuu ja ma reissuun lähtö ja kerkeen korkeintaa vaihattaa uudet sisään mut toi osa ei kyl siihen kerkee millään

          Comment

          • Kossu Allu
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2016
            • 222
            • Espoo

            #6
            LCI malleissa ei oo siis enää perinteistä öljytikkua?

            Monta kilsaa sitten on öljyt vaihdettu?

            Sigun autossa öljykulutus sellanen 0,5l/10 000km eli jos ei vuoda öljyä maahan ja putkestakaan mee pihalle pakokaasuna, olettaisin ettei öljyä kulu tavallista enempää ja voi ajaa normaalisti reissuja.

            Helpoin tapa tarkistaa öljytaso on ennen liikkeelle lähtöä tarkistaa mitä siellä ajotietokoneessa lukee kuten aikaisemmin jo mainittiin. Lämpimänä, mäessä jne. öljytaso näyttää vähemmän tai enemmän mitä koneessa todellisuudessa on. Kylmänä ja tasasella mielestäni saa tarkimman kuvan paljon öljyä on koneessa. Korjatkaa toki, jos olen väärässä.

            E91 320d -07 M-Sport
            211hv / 430nm

            Ex:
            E60 525dA -06 "M-Sport"
            M57TU2D25, GA6HP26
            238hv / 510nm


            M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

            Comment

            • izzuL
              Bimmer Rookie
              • May 2016
              • 54
              • NURMIJÄRVI

              #7
              Kyllä omassa -08 LCI on öljytikku
              Edit: tämä alkuperäinen kysyjän auto olikin bensa malli. Siitä ei minulla ole tietoa
              Last edited by izzuL; 11-11-2017, 18:09.
              X5 F15 40e - 17
              Ex: E70 40d -12
              Ex: E61 530xd -08

              Comment

              • markok
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 3018
                • Kuopio

                #8
                Näissä malleissa öljytason lukema on luotettava kun auto on ajettu lämpimäksi ja tarkastus tehdään moottori käynnissä. Auto sammutettuna näyttämä on vain suuntaa antava uskaltaako autoa käynnistää ja lähteä ajamaan. Jos siis moottori käydessä pyytää lisäämään öljyä ja näyttämä on minimissä niin laita vaikka puoli litraa öljyä koneeseen ja katso muuttuiko näyttämä näytöllä. Jos muuttui niin anturissa tuskin on vikaa. N52B25 koneelle ei ole poikkeuksellista tuollainen öljyn kulutus.

                Edit. Oliko tuon uudelleen käynnistyksen jälkeen moottori kuitenkin lämmin ja näytti maksimi öljymäärää?
                Last edited by markok; 11-11-2017, 20:42.
                BMW 530iA Touring -05

                Comment

                • pablo
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 732
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Mulla ei ainakaan näytä mitään auto sammuksissa. Pitää olla käynnissä ja lämmin moottori ennenkuin näyttää lukemaa. Auto 525i -06 Aikalailla samaa lukemaa näyttää, kun tulee välillä silmäiltyä.

                  -Anssi

                  Comment

                  • Kossu Allu
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2016
                    • 222
                    • Espoo

                    #10
                    Originally posted by izzuL View Post
                    Edit: tämä alkuperäinen kysyjän auto olikin bensa malli. Siitä ei minulla ole tietoa
                    Sama homma... Luulin aluksi dieseliksi.

                    E91 320d -07 M-Sport
                    211hv / 430nm

                    Ex:
                    E60 525dA -06 "M-Sport"
                    M57TU2D25, GA6HP26
                    238hv / 510nm


                    M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

                    Comment

                    • iiiräksä
                      Newbiemmer
                      • Sep 2006
                      • 16
                      • Kuopio

                      #11
                      Originally posted by markok View Post
                      Näissä malleissa öljytason lukema on luotettava kun auto on ajettu lämpimäksi ja tarkastus tehdään moottori käynnissä. Auto sammutettuna näyttämä on vain suuntaa antava uskaltaako autoa käynnistää ja lähteä ajamaan. Jos siis moottori käydessä pyytää lisäämään öljyä ja näyttämä on minimissä niin laita vaikka puoli litraa öljyä koneeseen ja katso muuttuiko näyttämä näytöllä. Jos muuttui niin anturissa tuskin on vikaa. N52B25 koneelle ei ole poikkeuksellista tuollainen öljyn kulutus.

                      Edit. Oliko tuon uudelleen käynnistyksen jälkeen moottori kuitenkin lämmin ja näytti maksimi öljymäärää?
                      Joo kyllä näytti maksimia kun käynnistin uudestaan...Ja taas eilisen aikana kokopäivän minimiä vaikka lämpimäksi oli ajettu ja tasainen piha..Vien sen aamulla öljynvaihtoon niin ainakin tiedän että se on täynnä ja että mitä öljyä..Seurailee sitten koneesta mitä se sanoo ja jos vielä vittuilee muutaman sadan kilsan päästä lisäämään niin anturi sit vaihtoon

                      Comment

                      • protoni
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2008
                        • 1361
                        • Tampere

                        #12
                        Eikös tuo anturin vaihto edellytä öljyjen poistoa? Ois varmaan fiksua vaihtaa se öljyjen kanssa samaan aikaan.

                        Comment

                        • iiiräksä
                          Newbiemmer
                          • Sep 2006
                          • 16
                          • Kuopio

                          #13
                          Originally posted by protoni View Post
                          Eikös tuo anturin vaihto edellytä öljyjen poistoa? Ois varmaan fiksua vaihtaa se öljyjen kanssa samaan aikaan.
                          Joo kyllä se edellyttää munkii käsityksen mukaan mut enpä sitä anturia käsiini tähän hätään saanu niin vaihatin vaan ne ölpät ja maksimia se nyt näyttää taas kun 6,5L öljyä sisään laitettiin ja ajettu jo about 400 kilsaa et pitää nyt seurailla miten vajuu..voihan se pittää kutiasakin

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎