Morjes! Eli tuli hommattua tommonen menopeli liikkeestä pari päivää sitten ja nyt muutaman päivän ajaneena ja vähä reippaammin motarille kiihyttäessä syttyi mittaristoon keltainen öljykannun kuva ja pyytää lisää litran ölppää ? Kuitenkin kun sammutin pihaan tullessa ja laitoin uudelleen tulille ja tarkastin ajotietokoneesta öljytason pinnan näyttää maximia ja ok:ta :think Nyt syttyi taas sama keltainen kannu ja kun sillä hetkellä pinnan tarkastaa näyttää melkein tyhjää mutta sitten taas täyttä kun sammuttaa ?? Kysymys kuulukin että pitääkö olla huolissaan ? Näissä kun ei sitä helvetin tikkua ole niin arveluttaa vähän tuon tietokoneen luotettavuus..Vai pitäisikö vaatia liikettä vielä korjaamaan tuota asiaa kun muitakin korjauksia on jo listalla mitä tekevät? Eikä huoltokirjassa lukenut mitä öljyä viimeksi 10tuhatta kilometria sitten laitettu niin melkein öjynvaihtoon joutus samalla jos haluu lisätä..Autolla ajettu vähän vajaa 250tkm ja on siis se 218 heppanen malli moottoriltaan..Auttakee miestä mäessä!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e61 525i touring vm.05 öljyntasoherja!
Collapse
X
-
Originally posted by iiiräksä View PostMorjes! Eli tuli hommattua tommonen menopeli liikkeestä pari päivää sitten ja nyt muutaman päivän ajaneena ja vähä reippaammin motarille kiihyttäessä syttyi mittaristoon keltainen öljykannun kuva ja pyytää lisää litran ölppää ? Kuitenkin kun sammutin pihaan tullessa ja laitoin uudelleen tulille ja tarkastin ajotietokoneesta öljytason pinnan näyttää maximia ja ok:ta :think Nyt syttyi taas sama keltainen kannu ja kun sillä hetkellä pinnan tarkastaa näyttää melkein tyhjää mutta sitten taas täyttä kun sammuttaa ?? Kysymys kuulukin että pitääkö olla huolissaan ? Näissä kun ei sitä helvetin tikkua ole niin arveluttaa vähän tuon tietokoneen luotettavuus..Vai pitäisikö vaatia liikettä vielä korjaamaan tuota asiaa kun muitakin korjauksia on jo listalla mitä tekevät? Eikä huoltokirjassa lukenut mitä öljyä viimeksi 10tuhatta kilometria sitten laitettu niin melkein öjynvaihtoon joutus samalla jos haluu lisätä..Autolla ajettu vähän vajaa 250tkm ja on siis se 218 heppanen malli moottoriltaan..Auttakee miestä mäessä!E61 525dA preLCI -2007
VW Typ2 -1967
Ex. E46 328ia touring
-
-
Originally posted by Art_Zi View PostÖljytason anturi vaihtoon?
Comment
-
-
Originally posted by protoni View PostVaihdata se seuraavan kerran kun vaihdat öljytkin, niin vaihtotyö tuskin maksaa mitään. Osa on joitakin kymppejä. Seurailet siihen asti sitä öljyn määrää siitä ajotietokoneen näytöstä.
Comment
-
-
LCI malleissa ei oo siis enää perinteistä öljytikkua?
Monta kilsaa sitten on öljyt vaihdettu?
Sigun autossa öljykulutus sellanen 0,5l/10 000km eli jos ei vuoda öljyä maahan ja putkestakaan mee pihalle pakokaasuna, olettaisin ettei öljyä kulu tavallista enempää ja voi ajaa normaalisti reissuja.
Helpoin tapa tarkistaa öljytaso on ennen liikkeelle lähtöä tarkistaa mitä siellä ajotietokoneessa lukee kuten aikaisemmin jo mainittiin. Lämpimänä, mäessä jne. öljytaso näyttää vähemmän tai enemmän mitä koneessa todellisuudessa on. Kylmänä ja tasasella mielestäni saa tarkimman kuvan paljon öljyä on koneessa. Korjatkaa toki, jos olen väärässä.
E91 320d -07 M-Sport
211hv / 430nm
Ex:
E60 525dA -06 "M-Sport"
M57TU2D25, GA6HP26
238hv / 510nm
M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC
Comment
-
-
Näissä malleissa öljytason lukema on luotettava kun auto on ajettu lämpimäksi ja tarkastus tehdään moottori käynnissä. Auto sammutettuna näyttämä on vain suuntaa antava uskaltaako autoa käynnistää ja lähteä ajamaan. Jos siis moottori käydessä pyytää lisäämään öljyä ja näyttämä on minimissä niin laita vaikka puoli litraa öljyä koneeseen ja katso muuttuiko näyttämä näytöllä. Jos muuttui niin anturissa tuskin on vikaa. N52B25 koneelle ei ole poikkeuksellista tuollainen öljyn kulutus.
Edit. Oliko tuon uudelleen käynnistyksen jälkeen moottori kuitenkin lämmin ja näytti maksimi öljymäärää?Last edited by markok; 11-11-2017, 20:42.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by izzuL View PostEdit: tämä alkuperäinen kysyjän auto olikin bensa malli. Siitä ei minulla ole tietoa
E91 320d -07 M-Sport
211hv / 430nm
Ex:
E60 525dA -06 "M-Sport"
M57TU2D25, GA6HP26
238hv / 510nm
M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostNäissä malleissa öljytason lukema on luotettava kun auto on ajettu lämpimäksi ja tarkastus tehdään moottori käynnissä. Auto sammutettuna näyttämä on vain suuntaa antava uskaltaako autoa käynnistää ja lähteä ajamaan. Jos siis moottori käydessä pyytää lisäämään öljyä ja näyttämä on minimissä niin laita vaikka puoli litraa öljyä koneeseen ja katso muuttuiko näyttämä näytöllä. Jos muuttui niin anturissa tuskin on vikaa. N52B25 koneelle ei ole poikkeuksellista tuollainen öljyn kulutus.
Edit. Oliko tuon uudelleen käynnistyksen jälkeen moottori kuitenkin lämmin ja näytti maksimi öljymäärää?
Comment
-
-
Originally posted by protoni View PostEikös tuo anturin vaihto edellytä öljyjen poistoa? Ois varmaan fiksua vaihtaa se öljyjen kanssa samaan aikaan.
Comment
-
Comment