Tervehdys arvon kerhotoverit. Potilaana olisi -08 E61 LCI 530d jota vaivaa polttoaineen saanti. Kun 1/4 tankkia on jäljellä, loppuu löpön saanti ja auto sammuu. Yli 1/4 tankilla auto toimii normaalisti. Oireet viittaavat mielestäni tankissa olevaan siirtopumppuun ja tilalle vaihdettiinkin korjaamon toimesta joku tarvikepumppu. Tämä ei kuitenkaan korjannut tilannetta ja uusi pumppu pitää lisäksi tällaista meteliä:
Kysymys kuuluukin mitkä kaikki osat tuohon pumpun toimintaan vaikuttaa? Infoa on löytynyt lähinnä E39:stä mutta E60:ssa systeemi on kaiketi hieman erilainen. Toimiiko tuo tankin sisäinen siirtopumppu täysin itsenäisesti vai vaikuttaako siihen esim. moottorilta tulevan paluulinjan paine tms.? Voiko huono korkeapainepumppu aiheuttaa tuon? Vuotava suutin? Systeemi vetää ilmaa jostain?
Ja tosiaan auto toimii muuten mielestäni normaalisti ja kulutuslukemat ovat normaaleja.
Kysymys kuuluukin mitkä kaikki osat tuohon pumpun toimintaan vaikuttaa? Infoa on löytynyt lähinnä E39:stä mutta E60:ssa systeemi on kaiketi hieman erilainen. Toimiiko tuo tankin sisäinen siirtopumppu täysin itsenäisesti vai vaikuttaako siihen esim. moottorilta tulevan paluulinjan paine tms.? Voiko huono korkeapainepumppu aiheuttaa tuon? Vuotava suutin? Systeemi vetää ilmaa jostain?
Ja tosiaan auto toimii muuten mielestäni normaalisti ja kulutuslukemat ovat normaaleja.
Comment