Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Oranssi "kulmakarva" pimeänä

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samppa.re
    Bimmer Rookie
    • Mar 2015
    • 100
    • Oulu

E60/E61 Oranssi "kulmakarva" pimeänä

Pimeni pre-lci e61:stä ajovaloumpion oranssi kulmakarva lähes kokonaan ja kolme lediä jää vain himmeästi palamaan. Kokeilin elvytystä foorumilta löytyneellä ylijännitetempulla ja kulmakarva heräsi henkiin. Tätä riemua kestikin vajaan viikon kunnes se pimeni uudestaan ja seuraavan ylijännitehoidon jälkeen päästiin enää pari päivää kun se taas pimeni.

Kysymys kuuluukin onko näitä joku korjaillut ja mitä sieltä mahtaa hajota? Itse ledit vai jotain muuta sieltä piirilevyltä? Voisi vaikka hankkia komponentteja ennakkoon ennen kuin leikkelee umpion auki..

Toinen vaihtoehto olisi tietenkin uusia umpion "lasit", kun nuissa tarvikelaseissa näyttää osassa tulevan uudet kulmakarvat matkassa. Nuista tarvikelaseista ei vaan oikein löydy mistään kokemuksia istuvuudesta ja ledien toimivuudesta..
    530d E61 Saphirschwarz
  • Shatter
    BTCF Member
    • Mar 2013
    • 923
    • Oulu

Originally posted by samppa.re View Post
    Nuista tarvikelaseista ei vaan oikein löydy mistään kokemuksia istuvuudesta ja ledien toimivuudesta..
    Tätä tuli kokeiltua omaan ja lopulta päädyin kuitenkin uusimaan koko umpiot.

Törkeän iso homma saada ensinnäkin vanha irti, ei lähde lämmittämällä vaan pitää dremelillä leikata reunoja pitkin. Irroituksen lisäksi on uuden saaminen kosteuden pitäväksi sekä tarvikelaseissa ei tule mukana vilkun kohdalla olevia suojia (rihlattu ja krominen). Alkuperäiset saa kyllä irroitettua vanhoista varovasti vaikka eivät edes ole tarkoitettu irroitettavaksi.. tosin suojat eivät passaa tarvikelasien kohdistustappeihin eli muokkaamista tiedossa.

Suosittelen ostamaan suoraa kokonaan uudet umpiot tai käytetty toimiva viallisen tilalle Uusien lasin hinnalla saa jo käytetyt umpiot.
    Last edited by Shatter; 19-11-2017, 00:21.
    Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

E91 330dA xDrive M-Sport '09
    VW Golf mk4 1.6 '03
    Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
    MB W108 250S '67 x2

Comment

• Miroshima
      Bimmer Rookie
      • Jun 2017
      • 48
      • Palokka

Minä olen kaivanut tuon kulmakarvan irti ja korjannut, itellä auttoi ledien uudelleen juottaminen korjaukseksi. Ledejä saa tilattua maailmalta, joko orkkis oranssia tai valkosta.

Tuon kulmakarvan saa irti lämmittämällä liimaa sen ympäriltä ja nykimällä sen irti, riittää tasapää meisseli ja jonkinlaisista nokkapihdeistä ei ole haittaa.

Comment

• samppa.re
        Bimmer Rookie
        • Mar 2015
        • 100
        • Oulu

Originally posted by Miroshima View Post
        Minä olen kaivanut tuon kulmakarvan irti ja korjannut, itellä auttoi ledien uudelleen juottaminen korjaukseksi. Ledejä saa tilattua maailmalta, joko orkkis oranssia tai valkosta.

Tuon kulmakarvan saa irti lämmittämällä liimaa sen ympäriltä ja nykimällä sen irti, riittää tasapää meisseli ja jonkinlaisista nokkapihdeistä ei ole haittaa.
        Kiitos vastauksista. Täytyy kokeilla juottaa nuo uusiksi. Näköjään välillä toimii ja välillä ei, joten syypää voi hyvin olla joku huono juotos tms.
        530d E61 Saphirschwarz

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎