Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d diesel mittari ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhnukka
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 604
    • Lohja

    530d diesel mittari ongelma

    Hei osaatteko auttaa eli mulla vuos e60 530 d dieseliä tankin pumpun tiivisteestä hantin puolelta ja se johtu siitä että pumppu oli asennettu vinoon nooh kun avasin pumpun rengasta niin se oli ihan pirun tiukassa ja pumppu pyöri sen mukana kun avasin sitä, ja siitä johtuen kun se aukesi niin Koho oli irronnut pumpusta.

    Laitoin kohon takaisin ja kasasin pumpun takaisin paikalleen ja diesel mittari näytti puolta tankkia niin kuin se olikin. Nyt sitten ajoin sen puoli tankkia aika tyhjäksi ja tankkasin tankin täyteen niin nyt diesel mittari ei noussutkaan enään takaisin ylös vaan näyttää vieläkin tyhjää tankkia vaikka tankki on täysi.

    Voiko olla että Koho on jäänyt pohjalle jotenkin jumiin vai pitäisikö tuo jotenkin calibroida kun menin koskemaan siihen kohoon? Outoahan tässä on se että dieselmittari ja range laski aivan kuin normaalistikin tankki tyhjenisi ajamalla
    Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10031
    • KVLA

    #2
    Originally posted by Juhnukka View Post

    Voiko olla että Koho on jäänyt pohjalle jotenkin jumiin
    Eiköhän se vika tästä löydy. Eli korkeusanturi nakittaa jotenkin.

    Comment

    • Juhnukka
      BTCF Member
      • Mar 2014
      • 604
      • Lohja

      #3
      Juuu

      Vikakoodia antoikin näköjään tuosta tasoanturista että avoin piiri ilmeisesti päässyt liitin irti kun räpläsin pumppua, onkos noissa kuinka yleistä että vuotaa dieseliä tuolta tankin päältä? Aattelin että korjaantuuko jos vain vaihdan sinne uuden o renkaan vai meneekö noista jotain muuta rikki yleensä?
      Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10031
        • KVLA

        #4
        Jos sitä anturia on "paljon pyöritelty",niin vika voi olla myös johdoissa. Eli ne kannattaa huolella mitata kun setti on auki.

        Comment

        • Juhnukka
          BTCF Member
          • Mar 2014
          • 604
          • Lohja

          #5
          Noniin

          Elikkäs lopullinen syy vuotamiseen löytyi ja siihen että polttoainemittari ei näyttänyt oikeaa lukemaa, polttoainekohon asteikko missä neula liikkuu oli ihan raiskaantunut ilmeisesti siitä kun pumppu pääse pyörimään asennuksessa niin paljon, sekä vuoto johtui siitä että pumpun johtosarja oli mennyt oikosulkuun ja polttonut johdot tankin sisältä sekä pumpun liittimestä.

          Onkos tuo oikosulku jotain tyyppivikaa kun kävin hakemassa uutta liitintä purkuautosta niin siitäkin huomasi että johto on käynyt kuumana mutta ei ollu kerennyt liitintä polttamaan pahaan kuntoon
          Last edited by Juhnukka; 06-02-2020, 13:47.
          Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎