Hieman kiven alla kun mitä tahansa tietoa koittaa hakea manuaali e60- malleista, sen verran harvinainen taitaa tuo manuaali olla näissä vehkeissä.
Auto on ohjelmoitu 177hp / 400nm --> n. 220hp / 490nm.
Auto on 06 pre facelift 525d (eli 2,5l iskutilavuudella) Mittarissa on 330tkm.
Tuohon tehtiin ohjelmoinnin jälkeen heti kytkin- ja vauhtipyöräremontti kun vauhtipyörä alkoi värisemään täysillä vääntömomenteilla 5- ja 6 vaihteilla.
Nyt tuntuu, että ravistaa uusillakin osilla, kun oikein "kiusaa". Värinä rajoittuu vain ehkä 2000- kierroksen paikkeille ja on hyvin lyhytaikainen. Eli värinät loppuu heti kun kierroksia tulee enemmän koneeseen.Olen kyllä tietoinen, ettei näillä vahvasti vääntävillä manuaaleilla kannata härnätä voimansiirron komponentteja "jurnuttamalla", mutta eikös tässä pitäisi olla ihan samat hilut kuin 530d- mallissa, jossa vakiona on jo noin saman verran vääntöä?
Voisiko tuollainen pieni värinä tulla jostain muustakin komponentista voimansiirrosta? Luulisi, ettei ihan uusi LUK:n vauhtipyörä nyt heti ala värisemään?
Kardaania on heiluteltua auton alta, ja on ihan timmissä, ei heilu sivusuunnssa juuri. Renkaista ei pitäisi johtua, koska tekee samaa kesä ja talvirenkailla.
Mitään värinöitä ei tule muissa tilanteissa, ei tasaisessa vauhdissa, ei jarruttaessa.
Eli kysymys onkin, kuinka paljon uusi vauhtipyörä kestää vääntöä?
Auto on ohjelmoitu 177hp / 400nm --> n. 220hp / 490nm.
Auto on 06 pre facelift 525d (eli 2,5l iskutilavuudella) Mittarissa on 330tkm.
Tuohon tehtiin ohjelmoinnin jälkeen heti kytkin- ja vauhtipyöräremontti kun vauhtipyörä alkoi värisemään täysillä vääntömomenteilla 5- ja 6 vaihteilla.
Nyt tuntuu, että ravistaa uusillakin osilla, kun oikein "kiusaa". Värinä rajoittuu vain ehkä 2000- kierroksen paikkeille ja on hyvin lyhytaikainen. Eli värinät loppuu heti kun kierroksia tulee enemmän koneeseen.Olen kyllä tietoinen, ettei näillä vahvasti vääntävillä manuaaleilla kannata härnätä voimansiirron komponentteja "jurnuttamalla", mutta eikös tässä pitäisi olla ihan samat hilut kuin 530d- mallissa, jossa vakiona on jo noin saman verran vääntöä?
Voisiko tuollainen pieni värinä tulla jostain muustakin komponentista voimansiirrosta? Luulisi, ettei ihan uusi LUK:n vauhtipyörä nyt heti ala värisemään?
Kardaania on heiluteltua auton alta, ja on ihan timmissä, ei heilu sivusuunnssa juuri. Renkaista ei pitäisi johtua, koska tekee samaa kesä ja talvirenkailla.
Mitään värinöitä ei tule muissa tilanteissa, ei tasaisessa vauhdissa, ei jarruttaessa.
Eli kysymys onkin, kuinka paljon uusi vauhtipyörä kestää vääntöä?
Comment