Announcement

Collapse
No announcement yet.

Huono käynti/ei starttaa lyhyen käytön jälkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M_P
    Bimmer Rookie
    • Nov 2012
    • 97
    • ----------------

    Huono käynti/ei starttaa lyhyen käytön jälkeen

    Moro. Onko muilla ollut tällaista, eli jos esimerkiksi siirrät kylmillä säillä autoa pihassa muutaman metrin tai käytät ihan pienen hetken ja sammutat.

    Seuraavan kerran kun sinä päivänä lähdet liikkeelle auto muistaakseni starttaa huonosti ja käy tosi epäilyttävästi, ennenkun lämpenee vähän enemmän. Sitten kaikki palaa normaaliin. Muulloin ei minkäänlaista ongelmaa. Tällanen "siirto" on tullut tehtyä pari kolme kertaa sinä aikana kun auto on ollut mulla, ja joka kerta sama juttu.

    Mistähän se johtuisi? Inpa ei näytä mitään vikakoodeja koneeseen.

    Mietin vaan kun aamulla tein just tällasen siirron lumiauran tieltä. Nyt illemmalla oisin hakenut pitsan niin auto kävi just sen sekunnin tai kaksi ja sammu eikä enää starttaa, akkukin perkele sippasi toisella starttiyrityksellä. (ne lyhyet ajot penkinlämppäri päällä ja taukolämmitys)

    Akun latailussa menee kyllä koko yö, mutta sitä odeotellessa kytkin ulkopuolisen akun ja jauhatin oikein kunnolla starttia, ei oikeastaan lupailekaan käynnistystä vaikka pyöritän 5-10 sekkaa. Pari kertaa koitin, enempää en viiti kiusata tänään.

    Mistähän moinen aiemminmainittu käytös johtuu, ja onkohan tässä kyseessä taas sama asia, nyt vaan vähän kenkumpana kun ei suostu starttaamaankaan.

    Eli mitä neuvoksi jos se ei aamullakaan starttaa? Pitäisikö bensapumpusta tulla vikakoodi Inpaan?

    Jostain syystä mulla on Inpassa moottorin diagnostiikka kaikenlisäksi saksaksi kun kaikki muut englanniksi, ei auta asiaa
  • [Snowboarder]
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2008
    • 2191
    • Karstula

    #2
    "Liimaventtiili" lähtee kyllä käyntiin ku starttaa riittävän kauan. Googlettamalla löytynee lisää aiheesta.
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
    Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

    Comment

    • M_P
      Bimmer Rookie
      • Nov 2012
      • 97
      • ----------------

      #3
      Oho. Kiitti vinkistä. En tiennyt että tollastakin voi olla. Tuntuisi kyllä täsmäävän nuo jutut mitä googlesta löytyy :think

      Toisaalta tuntuu aika käsittämättömältä että tollasta voi käydä.

      Pitää aamulla vinguttaa sitte oikein kunnolla. Tuntuu vaan että ennen on kyllä lähtenyt helpommin.. Ei kyllä varmaan toi kiristyvä pakkanen ainakaan auta ongelmaa.

      Comment

      • peto2
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 8269
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        Jos on manuaali ja mahdollisuus hinata käyntiin niin säästää starttia melkoisesti.. Toi on pahin tilanne kun hörähtää ja sammuu. Voi vaatia parikin akullista starttaamista.
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • M_P
          Bimmer Rookie
          • Nov 2012
          • 97
          • ----------------

          #5
          Automaattihan se on valitettavasti. Pitää aloitella talkoot tässä päivällä. Ennen se on kuitenkin melko helposti käyntiin lähtenyt. Perkeles kun en muistanut tätä asiaa kun auran tieltä siirsin sen aamulla.

          Comment

          • permanent
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 301

            #6
            Mitä mallia on, bensa vai diesel?

            Comment

            • M_P
              Bimmer Rookie
              • Nov 2012
              • 97
              • ----------------

              #7
              Bensakone. Ekat jurnutukset kävin jo tekemässä. Pistin lisäakun hetkeksi lataukseen kun tuli pieniä vähän hyytymisen merkkejä.

              Pari kertaa kävi jo kiekat yli 500, ja tuntui että melkein kävi. Vai pyörikö vaan väljästi tyhjää..

              Auttaakohan tässä enemmän olla koskematta kaasuun vai painaa esim pohjaan. En ole uskaltanut oikein koskea, välillä pari varovaista polkaisua kun on kuulunut heräämisen merkkejä.
              Last edited by M_P; 17-12-2017, 10:40.

              Comment

              • maukka86
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2006
                • 491
                • Pirkanmaa

                #8
                Originally posted by M_P View Post
                Bensakone. Ekat jurnutukset kävin jo tekemässä. Pistin lisäakun hetkeksi lataukseen kun tuli pieniä vähän hyytymisen merkkejä.

                Pari kertaa kävi jo kiekat yli 500, ja tuntui että melkein kävi. Vai pyörikö vaan väljästi tyhjää..
                Hitaasti se syttyy tulille yksi pytty kerrallaan. Startilla pitää auttaa riittävän kauan, että jaksaa käydä omillaan.
                f22 220i

                Comment

                • permanent
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 301

                  #9
                  Jos akku muutoinkin vetelee viimeisiään, niin kannattaa ehdottomasti vaihtaa uuteen, säästyt lukuisilta hämäriltä sähköhäiriöiltä tulevaisuudessa :think.

                  Comment

                  • BeamR
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 13363
                    • Espoon takametsät

                    #10
                    Ja vaikka siirtäisi vain metrin, niin antaa sen koneen käydä vähän kauemmin, välttyy tuolta dilemmalta.
                    F46 Gran Tourer -20
                    Boxster 2.5 -97

                    Comment

                    • M_P
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2012
                      • 97
                      • ----------------

                      #11
                      Akut hyytyi sen verran että jatketaan taas aamulla. Eipähän tässä ajassa ladata 82a akkua täyteen joten vajaanahan tämä operaatio jo alkoi. Bensanhajukin alkoi olla sitä luokkaa, että ei synny kyllä epäilystä että bensapumpussa olisi vikaa. Kerran kuulosti jo lupaavalta, mutta lupaukseksi jäi.

                      Auttaako se mitään jos pitää kaasua pohjassa tai koittaa sillä vienosti kutitella kun on heräämisen merkkejä?

                      Aamulla akkujen loppuessa (), voinko kytkeä toisen tyhjäkäyntiä käyvän auton johdoilla tuohon kiinni työntämään virtaa?
                      Last edited by M_P; 17-12-2017, 19:03.

                      Comment

                      • M_P
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2012
                        • 97
                        • ----------------

                        #12
                        Eipä lähe. Lopetin vahvan bensantuoksun vallatessa sieraimet.

                        Comment

                        • maukka86
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2006
                          • 491
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Kuulostaako kone normaalilta kun starttaat? Jos kyseessä on liimaventtiili, startti pyörittää konetta todella kevyesti ja vauhdikkaasti, koska puristukset puuttuu. Jos taas starttausääni on normaalin kuuloinen, niin vika voi olla jossain muualla.

                          Niin ja kaasuun en ainakaan itse koskenut, kun liimaventtiili sattui omalle kohdalle, vaan jauhoin vain startilla koneen käyntiin koskematta kaasuun. Kuinka pitkään olet yhtäjaksoisesti startannut?
                          f22 220i

                          Comment

                          • TFV
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 3080
                            • Nurmijärvi

                            #14
                            Pitää startata tooooosi pitkään, mikäli liimaventtiili.
                            E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                            Comment

                            • rotaN
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2015
                              • 211
                              • -

                              #15
                              itellä ei oo kyllä ikinä tapahtunut tätä mystistä liimaventtiiliä. kai sulla on tulpat kunnossa?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎