E60/61 Vanne- rengasfit topikki IV

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lepulu
    replied
    Japan Racing JR11

Moro,

Auttaisiko joku tyhmää?
    Eli tarkoitus laittaa Japan Racing JR11 vanteet. Kokoa 18x8,5 et 30 eteen ja 18x10,5 et 22 taakse. Minkälaista rengastusta noihin ja minkälaisia spacereita, jotta mahtuu pyörimään? Taakse ilmeisesti menee ilman mitään virityksiä?
    Niin ja autohan on 530i takaveto v. 2009.

Kiitos
    Last edited by Lepulu; 03-05-2019, 05:22. Reason: Need car model

Leave a comment:

• makkis
    replied
    Tänään tuli uudet vanteet E61, joten äkkiä pyöräytin alle.

Eteen 9,5x19" ET15, renkaat 265/35-19, madallus Eibach -30mm, pyörii moitteetta, eikä ota mihinkään kiinni.

Taakse 10,5x19 ET18, renkaat 295/30-19, madallus sopivasti etupäähän nähden, vähän meinasi ottaa töyssyssä kaariin kiinni, joten niitä joutui hieman työstämään, mutta vakion näköisillä kaarilla mennään ja nyt pyörii vaikka ilmapussin tyhjentää.

Leave a comment:

• rotaN
    replied
    Originally posted by rotaN View Post
    kesäks tulossa tämmönen setti, vanteet 19x9,5 et kaikissa 20.
    edessä bc coilit, eteen 10mm ja taakse 15 lätty. autoa tietysti madallettu. renkaat mietityttää mahtuuko 245/35 vai onko 235/35 turvallisempi valinta sopivuuden kannalta.
    tuli laitettua sokkona 245/35/19 kumit ja tuo on ihan toimiva setti paremmalta näyttää kaikinpuolin kun ei oo niin veny, vaikkei suuri ero entisiin 235 olekkaan.

Leave a comment:

• Haju69
    replied
    Originally posted by Rale View Post
    Onko edessä spacerit? Ainakin vakio etutolpille maksimi rengas leveys on 235/40 tai oliko 245/40 mutta, tuolla 9x19 et 24 muuten ottaa tolppaan kiinni.
    Ei ole spacereita. Toisella puolella ei tunnu kuuluvan mitään ääniä. Täytyy kurkistaa ottaako kiinni tolppaan. Ja tilata renkaat mahd pian.

Leave a comment:

• Martti
    replied
    Originally posted by revote View Post
    Tämä on tätä harrastamista käytettyjen settien kanssa. Älä käytä asian miettimiseen enempää aikaa.
    Juu en. Mutta sinä voisit käyttää jos hyvää fitmenttiä haet.

Leave a comment:

• Rale
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Mulla pyörii nyt alla nuo vanteiden (style 95) mukana tulleet renkaat edessä 255/40/19 sekä 275/35/19. Tilaan kyllä ehdottomasti tilalle vielä tänä kesänä orkkis kokoiset renkaat.

Joku ihme narina alkoi kuulumaan edestä kun nuo alle vaihtoi. En tiedä ottaako rengas kiinni johonkin vai mikä siinä hiertää välillä satunnaisen epäsäännöllisesti mutta luulen asian johtuvan noista munkkirinkeleistä edessä.
    Onko edessä spacerit? Ainakin vakio etutolpille maksimi rengas leveys on 235/40 tai oliko 245/40 mutta, tuolla 9x19 et 24 muuten ottaa tolppaan kiinni.

Leave a comment:

• huupi
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Joku ihme narina alkoi kuulumaan edestä kun nuo alle vaihtoi. En tiedä ottaako rengas kiinni johonkin vai mikä siinä hiertää välillä satunnaisen epäsäännöllisesti mutta luulen asian johtuvan noista munkkirinkeleistä edessä.
    Ettei ottaisi kiinni roiskeläppien yläosaan, niille seuduille mistä ne kiinnitetään lokasuojaan..? Mulla raapii oikealta puolelta siihen kohtaan, kun jousitus niiaa vähänkään enemmän.

Leave a comment:

• Haju69
    replied
    Mulla pyörii nyt alla nuo vanteiden (style 95) mukana tulleet renkaat edessä 255/40/19 sekä 275/35/19. Tilaan kyllä ehdottomasti tilalle vielä tänä kesänä orkkis kokoiset renkaat.

Leave a comment:

• revote
    replied
    Originally posted by Martti View Post
    Asiahan ei mulle kuulu, mutta hiukan tempoilee nämä rengas-/vannekokoasiat? Siitä erittäin nätisti istuvasta Style 128 ja 235/265 setistä 225/35 alikokoiseen ja tasaleveään (225 armoton rimpula takana) sarjaan ja siitä vierintäkehältään ylikokoiseen 20" kärrynpyörään... kaaret täyttyy joo, mutta en kyllä tuota argumenttia itse koskaan ole ymmärtänyt...
    Tämä on tätä harrastamista käytettyjen settien kanssa. Älä käytä asian miettimiseen enempää aikaa.

Leave a comment:

• huupi
    replied
    Nämä on niin makuasioita, että mikä kenenkin mielestä on hyvännäköinen. Menin tämän topikin innoittamana laittamaan vuosi sitten m-sport alustaiseen e60:iin 245/40R19 joka nurkkaan, ja siitä ensi hetkestä lähtien on kyrpinyt, että miksi laitoin nuo ylikokoiset munkit. Minun mielestäni on ihan karmean näköistä, kun pyöränkotelo täyttyy korkealla renkaalla eikä vanteella. Mukavuusaspektia voisi joku perustella korkeammalla kumilla, mutta en usko isoa eroa olevan vakiokokoisiin 245/35 & 275/30 olevan. Tai onhan mulla sellaiset joskus ollut edellisessä vastaavassa, mutta eihän sitä enää muista miltä ne tuntuivat. Opinpahan ainakin sen, että tulevaisuudessa en poikkea alkuperäiskokoisista renkaista.

Leave a comment:

• Martti
    replied
    Asiahan ei mulle kuulu, mutta hiukan tempoilee nämä rengas-/vannekokoasiat? Siitä erittäin nätisti istuvasta Style 128 ja 235/265 setistä 225/35 alikokoiseen ja tasaleveään (225 armoton rimpula takana) sarjaan ja siitä vierintäkehältään ylikokoiseen 20" kärrynpyörään... kaaret täyttyy joo, mutta en kyllä tuota argumenttia itse koskaan ole ymmärtänyt...

Hankin sitten nämä, ja juurikin E61:n alta. Sitäkin oli madallettu mutta ei ihan niin paljoa kuin minulla joten saa nähdä että minkä verran mulla pitää omaani nostaa. Ongelma on kaiketi enempi keulassa.

Vanteet ja renkaat:

- Edessä 8,5x20 ET17 245/35R20
    - Takana 9,5x20 ET17 275/30R20

Kaaret kyllä täyttyvät hyvin noilla renkailla

Leave a comment:

• niiksu
    replied
    Takavetoinen e61 toukka m5 lokareilla, mahtuuko - tai oikeastaan miten paljon tarvitsee spaceria väliin - seuraavanlainen setti: etu 8,5x19 et33 ja taka 9,5x19 et38 :think

Leave a comment:

• Jondis
    replied
    Isoon autoon istuu hyvin vähän muhkeammat kumit Ainakin omasta mielestä e61 reilusti madallettuna ja vähän alimittasilla renkailla näyttää vähän hölmöltä kun renkaan etu ja takapuolella on isot tyhjät aukot.

Leave a comment:

• revote
    replied
    Mites rengaskoot 245/35R20 & 275/30R20, ovatko halkaisijaltaan jo liian isot?
    Originally posted by zener View Post
    Vähän ylikoko on, mutta tyhjältä näytti e61 kaaret kun oli 245/30-20 ja 275/25-20 alla.
    Hankin sitten nämä, ja juurikin E61:n alta. Sitäkin oli madallettu mutta ei ihan niin paljoa kuin minulla joten saa nähdä että minkä verran mulla pitää omaani nostaa. Ongelma on kaiketi enempi keulassa.

Vanteet ja renkaat:

- Edessä 8,5x20 ET17 245/35R20
    - Takana 9,5x20 ET17 275/30R20

Kaaret kyllä täyttyvät hyvin noilla renkailla

Leave a comment:

• Arde92
    replied
    Originally posted by Tofu View Post
    E61 - 08 Nelikko

Pyöriikö nämä alla?

https://m.nettivaraosa.com/vanteet/2712199
    edessä on aikalailla maksimi 9"Et35 eli tulee kyllä ulos kaaresta