E60/61 Vanne- rengasfit topikki IV

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Arde92
    replied
    Originally posted by ErkkiE View Post
    Onko kukaan laittanut f30:n pyöriä nelivetoiseen? Esim. F30:n sekarengastuskomboa 8x19 et36 ja 9x18 et47. Edessä just passeli, mutta takana toki voisi olla ulompanakin hiukan, mutta toimiiko kuitenkin? Rengastus f30:ssä 225/40x19 ja 255/35x19, mikä on sekä hyvin lähellä e60:n kokoja että hyvä vierintäkehämatchi. Ja maltilliset leveydet voisi pitää ajettavuudenkin ihan suht mukavana.

E
    Edessä on aikalailla maksimi tuo 9x19 ET 35 joten passaa tuo et36.
    takana sitten itsellä oli 10x19 ET 38 joka aika täynnä

E: Nelikossa siis

Leave a comment:

• toNmbbA
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Jokin tässä yhtälössä ei täsmää :think

Jos sinulla 9,5 ET35 265/30/19 ottaa kaareen kiinni.

Ja minulla 9,5 ET32 +20mm spacerit: ET12 275/30/19 kumilla ei ota kiinni. :think

Niin ei se kyllä ainoastaan Linglong vs Nankang ero niin huikea ole

Edit. Eli eihän sulla neliveto nyt ole?

takaveto, kaaren ja renkaan väliin jää 5mm. Aikeisemminkin sanoin että melkein ottaa kiinni. 10mm lätyn kanssa kokeilin ja raapi. :think
    Kattoo miten muuttuu talvirenkailla.

Tai sit tuo pommi on joku ympäriajettu ja kaaret / muut mitat vituillaan.

Leave a comment:

• ErkkiE
    replied
    Onko kukaan laittanut f30:n pyöriä nelivetoiseen? Esim. F30:n sekarengastuskomboa 8x19 et36 ja 9x18 et47. Edessä just passeli, mutta takana toki voisi olla ulompanakin hiukan, mutta toimiiko kuitenkin? Rengastus f30:ssä 225/40x19 ja 255/35x19, mikä on sekä hyvin lähellä e60:n kokoja että hyvä vierintäkehämatchi. Ja maltilliset leveydet voisi pitää ajettavuudenkin ihan suht mukavana.

E

Leave a comment:

• zener
    replied
    Tuo mainittu ET luku ei voi pitää paikkaansa, jos takavetoisessa ottaa kiinni kaareen.

Leave a comment:

• Haju69
    replied
    Originally posted by toNmbbA View Post
    Täysin varma. Liekö sitten tuo 265/30 Linglong sen verran leveä. :think
    Jokin tässä yhtälössä ei täsmää :think

Jos sinulla 9,5 ET35 265/30/19 ottaa kaareen kiinni.

Ja minulla 9,5 ET32 +20mm spacerit: ET12 275/30/19 kumilla ei ota kiinni. :think

Niin ei se kyllä ainoastaan Linglong vs Nankang ero niin huikea ole

Edit. Eli eihän sulla neliveto nyt ole?

Leave a comment:

• toNmbbA
    replied
    Olet aivan varma tuosta ET luvusta? Mulla tosiaan nyt 20mm spacerit vielä takana eikä ota kiinni Nankangeilla (275/30/19)
    Täysin varma. Liekö sitten tuo 265/30 Linglong sen verran leveä. :think

Leave a comment:

• Haju69
    replied
    Nimenomaan takana.
    Olet aivan varma tuosta ET luvusta? Mulla tosiaan nyt 20mm spacerit vielä takana eikä ota kiinni Nankangeilla (275/30/19)

Leave a comment:

• toNmbbA
    replied
    Siis edessä vai takana? Omassa ainakin takana jäi rajusti sisään nuo 9,5" ET32. Nyt 20mm spacerit takana.
    Nimenomaan takana.

Leave a comment:

• -kalevi-
    replied
    Onko sedan / touring kaarien leveyksissä eroavaisuutta ? Moni saanut mahtumaan jopa 10,5 leveää vannetta et15 ilman että raapii, mulla taas 9,5 et 35 menee jo melkein kaaressa kiinni. :think
    Tietääkseni ei ole eroa, mutta nelivedossa vanteet tulee ulommas. Takavedossa 9,5 et35 jää todella sisälle ja edessä ottaa tolppaan

Leave a comment:

• Haju69
    replied
    Onko sedan / touring kaarien leveyksissä eroavaisuutta ? Moni saanut mahtumaan jopa 10,5 leveää vannetta et15 ilman että raapii, mulla taas 9,5 et 35 menee jo melkein kaaressa kiinni. :think
    Siis edessä vai takana? Omassa ainakin takana jäi rajusti sisään nuo 9,5" ET32. Nyt 20mm spacerit takana.

Leave a comment:

• toNmbbA
    replied

Leave a comment:

• Haju69
    replied
    Originally posted by -kalevi- View Post
    Jotain outoa kyllä on, jos raapii. Olet löytänyt varmaan nimellisleveyttä leveämmän renkaan :think
    Itsellä oli edessä 235/40r19 nankang 8,5x19" et12. Kaverilla 245/35r19 joku kiinankumi 9,5x19" et14. Molemmissa h&r -35mm jouset, eikä raavi koskaan
    Muuten et ota kantaa mutta nankangithan on erityisen kapeita malleja verraten muihin.

Leave a comment:

• -kalevi-
    replied
    Originally posted by huupi View Post
    Tätä ihmettelen usein, kun noiden sanotaan sopivan hienosti, sillä mulla kuitenkin 245/40R19 8,5 ET14 vanteella raapii edessä kaariin vakio M-sport-alustalla. :think Kai tuossa autossa on sitten jotain outoa..
    Jotain outoa kyllä on, jos raapii. Olet löytänyt varmaan nimellisleveyttä leveämmän renkaan :think
    Itsellä oli edessä 235/40r19 nankang 8,5x19" et12. Kaverilla 245/35r19 joku kiinankumi 9,5x19" et14. Molemmissa h&r -35mm jouset, eikä raavi koskaan

Edit: Ei sinne paljon tilaa jää, niin 245/40 et14 voi jollain merkeillä alkaa jo raapimaan
    Last edited by -kalevi-; 26-09-2018, 18:31.

Leave a comment:

• huupi
    replied
    Originally posted by -kalevi- View Post
    Molemmat menee oikein hienosti, jos autoa ei ole madallettu yli 40mm
    Tätä ihmettelen usein, kun noiden sanotaan sopivan hienosti, sillä mulla kuitenkin 245/40R19 8,5 ET14 vanteella raapii edessä kaariin vakio M-sport-alustalla. :think Kai tuossa autossa on sitten jotain outoa..

Leave a comment:

• -kalevi-
    replied
    Originally posted by Masander View Post
    245/40/19 edessä ja 275/35/19 takana? Vanteet 8,5/9,5 ET15/22.
    Originally posted by Bossi View Post
    Vanteethan on siis 19" / 8,5" ET13 ja 9,5" ET17 . Niissä ois päällä hyväkuntoiset 265/35 ja 235/40
    Molemmat menee oikein hienosti, jos autoa ei ole madallettu yli 40mm

Leave a comment:

Working...