Announcement

Collapse
No announcement yet.

N47 (D20) termostaatin vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pheno
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1995
    • Tampere

    N47 (D20) termostaatin vaihto

    Onkos tuohon koneeseen nyt olemassa jotain varmasti toimivaa termostaattia mikä ei korkkaa heti ensimmäisen kuukauden aikana ?

    Lämmöt nousee suht nopeasti n. 70asteen tuntumaan, autossa webaston kun on, mutta sitten jää siihen. Matka-ajossa pääsee sinne 90:n tuntumaan, mutta kaupungissa lämmöt jää 70-75 asteeseen.

    Vaihtohomma näyttää helpolta,voi vaihtaa edestä ja tilaakin on. Mutta ilmausruuveja en äkkiseltään löytänyt. Autossa on webasto, auttaako se jotain kun siellä kuitenkin se kiertovesipumppu on ?
  • rizzo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2007
    • 5418
    • Oulu

    #2
    Mitään asiasta tietämättä niin samoihin lämpöihin jäi pakkasilla (-10-25) 2 edellistä N47 autoa vaikka uusi OEM termari sinne tungettiin. Ainoastaan motarilla/maantiellä sai lämmöt nousemaan tuonne 90 ja sekin vaati melko pitkään ajoa.

    Comment

    • katajha
      Newbiemmer
      • Oct 2013
      • 14
      • Finland

      #3
      520dA LCI N47 termostaatti

      Termostaatin vaihto täälläkin työn alla.
      Lämmöt juurikin nousevat 70 asteeseen, yli ei juurikaan.
      Ulkona -20 astetta, keulassa kaihtimet.

      1) Oliko niin, että N47 ei ole EGR-termostaattia?
      2) Jos ei termarin vaihdolla tokene, vaihdetaan automaattilaatikon lämmönvaihdin?
      3) Jäähdytysnesteestä kerrotaan foorumilla että sinistä/sinivihreätä, onko tuolle joku tarkempi tyyppi olemassa? Pitääkö siis olla tuota perinteisempää etyleeniglykolia tai monoetyleeniglykolia? Ei modernimpaa propyleeniglykolia tai ainakaan ei saa sekoittaa keskenään tai ainakaan ei jos OAT? Pikaisesti surfaten väri ei aina kerro kummasta on kyse. Arrgh!!

      Motonestissä:
      " Motox Classic -Jäähdytysneste vanhempiin autoihin. Monoetyleeniglykoli-pohjainen "perinteinen" jäähdytysneste. Tunnusväri sinivihreä,ei suositella uudempiin autoihin. "
      "Motox LongLife -jäähdytysneste soveltuu useimmille uudemmille autoille. Suojaa tehokkaasti korroosiolta, sisältää OAT-etyleeniglykolia. Tunnusväri punainen"

      Ja tämmöinenkin löytyi:
      - lisäaineistus on epäorgaanista (inorganic additive technology, IAT)
      - lisäaineistus on orgaanista (organic additive technology, OAT)
      E61 520d 3/2008

      Comment

      • katajha
        Newbiemmer
        • Oct 2013
        • 14
        • Finland

        #4
        Termostaatin vaihto ei nostanut lämpöjä

        Nyt on uusi tarviketermari (Gates) sisällä, tilanne ei parantunut, korkeintaan heikkeni. Tänään ulkolämpötila nollan pinnassa, moottori vajaan tunnin TThermo-lämmittelyn jälkeen 35 astetta, 5km kaupunkiajelun jälkeen 58 astetta.

        Laipan ruuveja laittaessa joutuu puristamaan laipan termarin jousta vastaan, voisiko olla että termari jää jotenkin vinoon?
        E61 520d 3/2008

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎