Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 valo ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petes carage
    Newbiemmer
    • Mar 2010
    • 6
    • joensuu

    E61 valo ongelma

    Onko kellään ollut E61 valot täysin sekaisin, oikea etulyhyt palaa, vasen ei, vasen pitkäpalaa, oikea ei jne takavalot ristiin rastiin sekaisin.
    Testeri antaa vikakoodin 9CAA ja terminaali 30B jännite 0V 30A kunnossa, kaikki sulakkeet on ehjät, tosin en saanut selvää missä sulakkeet ovat, (tod. näköisesti hanska lokerossa?)

    missähän voisi olla vika? Vika tuli täysin puskasta yhtäkkiä.
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Vastaavan valojen sekoilun selvittelin e46, vastaavalla vikakoodilla. Syynä palanut sulake, joka johtui oikosesta. Eli eiköhän sieltä ole sulake palanut. Sähkökaaviot esiin ja tutkimaan.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Joonas__
      Bimmer Rookie
      • Aug 2015
      • 67
      • Varkaus

      #3
      Katso oikean puolen etuvalon alta johdot, siitä töötin rungon kupeesta. Sama paikka mikä aiheuttaa herjaa myös tutkille.

      Comment

      • Tomppaw
        Newbiemmer
        • Jun 2019
        • 12
        • Kervo

        #4
        Originally posted by Petes carage View Post
        Onko kellään ollut E61 valot täysin sekaisin, oikea etulyhyt palaa, vasen ei, vasen pitkäpalaa, oikea ei jne takavalot ristiin rastiin sekaisin.
        Testeri antaa vikakoodin 9CAA ja terminaali 30B jännite 0V 30A kunnossa, kaikki sulakkeet on ehjät, tosin en saanut selvää missä sulakkeet ovat, (tod. näköisesti hanska lokerossa?)

        missähän voisi olla vika? Vika tuli täysin puskasta yhtäkkiä.
        Selvisikö mikä oli? Itselläni sama ongelma tällä hetkellä. Alkoi kun korjasin takakontin johtosarjan... kaikki sulakkeet kävin mittarilla läpi ja ehjiä olivat.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by Tomppaw View Post
          Selvisikö mikä oli? Itselläni sama ongelma tällä hetkellä. Alkoi kun korjasin takakontin johtosarjan... kaikki sulakkeet kävin mittarilla läpi ja ehjiä olivat.
          Jos on sama koodi, niin eiköhän sieltä ole se sulake palanut/puuttuu. Tuo kun herjaa siitä, ettei toiseen syöttöön valomoduulille tule virtaa (ainakin näin ulkomuistista) Tovi sitten viimeksi tuli vastaan E61, jossa puuttui toinen sulake (oli kanssa tarkistettu kaikki sulakkeet..). Eli sähkökaavioista katsot mikä sulake ja tarkistat sen. Niitä sulakkeita on tälläisessä melkoisesti ja monessa paikassa. Ei kaikkien sulakkeiden läpikäynnissä edes ole järkeä tälläisessä autossa (niin paljon sulakkeita), vaan tarkistaa vain ongelmaan liittyvät sulakkeet. Jos se syötön sulake on ehjä, niin sitten sähkökaavioista katsomaan mihin pinniin se tulee valomoduuliin ja sieltä tarkistamaan tuleeko virta ja yleismittarilla katsominen ei riitä tälläisessä virransyötössä.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Tomppaw
            Newbiemmer
            • Jun 2019
            • 12
            • Kervo

            #6
            Originally posted by HTK12 View Post
            Jos on sama koodi, niin eiköhän sieltä ole se sulake palanut/puuttuu. Tuo kun herjaa siitä, ettei toiseen syöttöön valomoduulille tule virtaa (ainakin näin ulkomuistista) Tovi sitten viimeksi tuli vastaan E61, jossa puuttui toinen sulake (oli kanssa tarkistettu kaikki sulakkeet..). Eli sähkökaavioista katsot mikä sulake ja tarkistat sen. Niitä sulakkeita on tälläisessä melkoisesti ja monessa paikassa. Ei kaikkien sulakkeiden läpikäynnissä edes ole järkeä tälläisessä autossa (niin paljon sulakkeita), vaan tarkistaa vain ongelmaan liittyvät sulakkeet. Jos se syötön sulake on ehjä, niin sitten sähkökaavioista katsomaan mihin pinniin se tulee valomoduuliin ja sieltä tarkistamaan tuleeko virta ja yleismittarilla katsominen ei riitä tälläisessä virransyötössä.
            Kiitos vastauksesta. Vikakoodeja en ole vielä kerennyt luettaa. Mitä tarkoitit tuolla, että yleismittarilla katsominen ei riitä? Lisätietona vielä, että yhden 30a sulakkeen jouduin vaihtamaan, mikä oli palanut kontin johtosarjan rikkoutuessa, jos sillä on merkitystä.

            EDIT: Vika korjattu ��
            Last edited by Tomppaw; 28-07-2022, 13:57.

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10036
              • KVLA

              #7
              Originally posted by Tomppaw View Post
              EDIT: Vika korjattu ��
              No kerro ihmeessä tännekkin millä vika korjaantui,niin joku toinen voi hyötyä topiikkeja lukiessaan. Eli oliko se tuo sulakkeen uusiminen tai jotain muuta?

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                #8
                Ja ne valomodulin syötöt on sulakkeilta F5 ja F6 (50 A) hanskalokeron takana.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #9
                  Originally posted by Tomppaw View Post
                  Kiitos vastauksesta. Vikakoodeja en ole vielä kerennyt luettaa. Mitä tarkoitit tuolla, että yleismittarilla katsominen ei riitä? Lisätietona vielä, että yhden 30a sulakkeen jouduin vaihtamaan, mikä oli palanut kontin johtosarjan rikkoutuessa, jos sillä on merkitystä.

                  EDIT: Vika korjattu ��
                  No ei vaan riitä se yleismittarilla katsominen kun puhutaan virransyötöstä. Yleismittari voi hyvin näyttää, että siellä on akkujännite, mutta silti kun oikea kuorma tulee, niin eipä sieltä tulekkaan virtaa kunnolla. Virransyötöt pitää testata aina kuormitettuna.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎