Announcement

Collapse
No announcement yet.

N53 ja bensiinimerkin vaikutus suorituskykyyn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vanquish
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1960
    • Hki

    N53 ja bensiinimerkin vaikutus suorituskykyyn

    Useamman käyttötestin perusteella olen huomannut, että bensamerkillä on vaikutusta kaasuun reagoivuuteen ja yleiseen menohaluun. N***** bensalla auto on hidas reagoimaan ja tehot tuntuu olevan kateissa. ST1 bensalla taas reagointi on terävää ja auto tuntuu siltä kuin sen pitäisikin tuntua (molemmat e98). V-powerin bensan en ole huomannut parantavan millään tavoin käytöstä.

    Reagointikyky palautuu kun käyttää 3/4 tankkia - tankillisen st1:n bensaa. Mistähän erot voi johtua? Ehkä tämä ecu ei jostain syystä toimi tiettyjen bensojen kanssa niin hyvin yhteen kuin toisten.

    Onko muut huomanneet asiaa? Testiä varten tulisi ajaa vuorotellen pari tankillista eri bensoilla, jotta eron huomaisi. Muutos on niin merkittävä, että se ei voi jäädä huomaamatta.
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5446
    • S:t Karins

    #2
    Kunnes asia esim. dynossa pystytään näyttämään toteen, niin pidän asiaa mutuna.:think
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • -TT
      Bimmer Rookie
      • Dec 2010
      • 192
      • Oulu

      #3
      Tutkimaan vaan käyttöturvatiedotteita ja tuotetiedotteita. Vertailemaan sitten mitä noi litkut pitää sisällään.





      Täytyy itsekkin testata. Nesteen litkulla en ole kyl ajanut.
      Mielenkiintoinen huomio kuitenkin. Toi Nesteen litku kuitenkin vaikuttais paremmalta paperilla
      Last edited by -TT; 01-02-2018, 08:58.
      Coupe :think
      sigpic

      Comment

      • Zeta
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7571
        • Kotona

        #4
        Originally posted by Tommix View Post
        Kunnes asia esim. dynossa pystytään näyttämään toteen, niin pidän asiaa mutuna.:think
        Jep enemmän kuulostaa siltä, että autossa on jotain vikaa ja ilmennyt sattumalta erimerkkisellä bensiinillä...
        -
        Käyttöautona: F20
        Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
        Myydään: HP 14" kannettava Win11 **230e**
        -

        Comment

        • Vanquish
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 1960
          • Hki

          #5
          Originally posted by Zeta View Post
          Jep enemmän kuulostaa siltä, että autossa on jotain vikaa ja ilmennyt sattumalta erimerkkisellä bensiinillä...
          Kuullostaa joo erikoiselta, mutta nämä on omat havinnot.. Dyno ei mittaa reagointikykyä, joten siitä asiaa ei näe.

          Comment

          • JaniLap
            BTCF Member
            • Sep 2012
            • 2781
            • Tampere

            #6
            Omia empiirisiä havaintojaan voisi vahvistaa pyytämällä kaveria/vaimoa/jne. tankkaamaan auto esim. kuusi kertaa satunnaisesti kahden bensamerkin välillä ja ajat tankilliset itse, muttet missään vaiheessa tiedä kumpaa ainetta on tankissa. Kirjaat omat tuntemukset tarkasti ylös jokaisen tankillisen aikana, ja kun koeasetelma on valmis, sinulle paljastetaan mitä ainetta tankissa oli kullakin tankkauskerralla ja voit vertailla muistiinpanojasi tankillisten välillä. Olennaista on, ettet ole itse missään vaiheessa tietoinen mitä tankissa on ja lisäksi tankkausten välissä voi olla samaa ainetta peräkkäin ettet anna uskotella itsellesi että aine vaihtuu jokaisella tankkauskerralla.
            IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
            Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
            Tampere

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5446
              • S:t Karins

              #7
              Originally posted by Vanquish View Post
              Kuullostaa joo erikoiselta, mutta nämä on omat havinnot.. Dyno ei mittaa reagointikykyä, joten siitä asiaa ei näe.
              Jos topicin otsikossa mainitaan suorituskyky niin sen pystyy mittaamaan penkissä.
              Bensiinierissä jotka on säiliössä saattaa olla eroja. Tämä voi vaikuttaa teoriassa kierrosherkkyyteen (epäpuhtaudet, lisäaideiden määrä ym.).
              Last edited by Tommix; 02-02-2018, 18:49.
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • -TT
                Bimmer Rookie
                • Dec 2010
                • 192
                • Oulu

                #8
                Minuakin on tämän moottorin reagointikyky ihmetyttänyt jo aikaisemmassa topikissa. Joten en sule tuota polttoainetta täysin pois, ennen kuin olen kokeillut. Sen tiedän aikankin, että aikanaan parhaan litkun sai sekoittamalla 2 eri valmistajan polttoainetta keskenään.
                Coupe :think
                sigpic

                Comment

                • Vanquish
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 1960
                  • Hki

                  #9
                  Originally posted by -TT View Post
                  Minuakin on tämän moottorin reagointikyky ihmetyttänyt jo aikaisemmassa topikissa. Joten en sule tuota polttoainetta täysin pois, ennen kuin olen kokeillut. Sen tiedän aikankin, että aikanaan parhaan litkun sai sekoittamalla 2 eri valmistajan polttoainetta keskenään.
                  Mitä pa olet käyttänyt? Minulla taas ei ole vastaava ongelma, että jäisi kaasu päälle. Kyse on laiskasta reagoinnista ja ottaa hitaasti kierorksia tietyillä bensamerkeillä.

                  Dyno testi mittaa yhdellä vaihteella ja useimmiten vain 2000rpm-->. Suurin ero tulee juuri 1000-3000rpm alueella.
                  Last edited by Vanquish; 02-02-2018, 17:32.

                  Comment

                  • Weuli
                    BTCF Member
                    • Feb 2008
                    • 1169
                    • Turku

                    #10
                    En ole huomannut mitään eroa. Tankissa on ollut vaikka mitä. Varmaan kaikkien kotimaisten asemien bensoja. Saksassa tankkasin Shellin V-power race -bensaa eikä se auto silti lentoon lähtenyt.
                    F10 530da xDrive -14
                    ----------------
                    E92 330d -09
                    E93 325i -08
                    E92 330d -08
                    E61 535d -06
                    E91 320d -08
                    E46 330Ci -01
                    E61 525d -06
                    E90 320i -05
                    E46 325i -01
                    E46 318i -99
                    E36 316i -91

                    Comment

                    • -TT
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2010
                      • 192
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by Vanquish View Post
                      Mitä pa olet käyttänyt? Minulla taas ei ole vastaava ongelma, että jäisi kaasu päälle. Kyse on laiskasta reagoinnista ja ottaa hitaasti kierorksia tietyillä bensamerkeillä.

                      Dyno testi mittaa yhdellä vaihteella ja useimmiten vain 2000rpm-->. Suurin ero tulee juuri 1000-3000rpm alueella.
                      Tb ja shelli linjalla on menty.
                      Coupe :think
                      sigpic

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4629
                        • Tampere

                        #12
                        Venäjä lähettää yhä huonompaa raakaöljyä länsimaisille jalostamoille – myös Neste havaitsi ongelman: ”Seuraamme toimituserien laatua”


                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎