Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 kylmäkäynnistys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mankuh
    Bimmer Rookie
    • Nov 2016
    • 33
    • Oulu

    E60 kylmäkäynnistys

    Hei. En löytänyt hakemalla oikein selvää vastausta niin kysyn täällä. Minulla ei ole autopaikkaa, jossa auton saa roikkaan, eikä webastoa. Tänä aamunakin jouduin laittaa auton 26 asteen pakkasesta käyntiin. Ihan normaalisti lähti, eikä kuulostanut mitenkään erikoiselta, mutta mitä kone tykkää pidemmän päälle? Netissä olevissa keskusteluissa vertailtiin vain, että lähteekö käyntiin, mutta ei oikeen siitä saanut selvää, mitä nykykoneet kestää. Auto on 520d -08 ja ajettu noin 200tkm.
  • asdteme
    BTCF Member
    • Mar 2015
    • 756
    • P-Savo

    #2
    Originally posted by Mankuh View Post
    Hei. En löytänyt hakemalla oikein selvää vastausta niin kysyn täällä. Minulla ei ole autopaikkaa, jossa auton saa roikkaan, eikä webastoa. Tänä aamunakin jouduin laittaa auton 26 asteen pakkasesta käyntiin. Ihan normaalisti lähti, eikä kuulostanut mitenkään erikoiselta, mutta mitä kone tykkää pidemmän päälle? Netissä olevissa keskusteluissa vertailtiin vain, että lähteekö käyntiin, mutta ei oikeen siitä saanut selvää, mitä nykykoneet kestää. Auto on 520d -08 ja ajettu noin 200tkm.
    Kyllähän se enemmän kuluu, koska ei ole heti öljyä voitelemassa sylinteriputkia yms. Moottoriin kun tekee RVS käsittelyn niin ei tarvitse murehtia niinpaljoa. RVS muodostaa kitkapinnoille keraamisen pinnoitteen, joka on todella vähäkitkainen -> kulumaa ei tule kuin murto-osa siitä, mitä ilman pinnoitetta. Hintakaan ei mikään älytön ole.
    better late than never

    E90 325i
    E30 M3
    E92 M3 Competition

    Comment

    • Mankuh
      Bimmer Rookie
      • Nov 2016
      • 33
      • Oulu

      #3
      Kiitos tiedosta, en tiennyt tuollaista litkua olevan olemassakaan. Täytyy kokeilla

      Comment

      • asdteme
        BTCF Member
        • Mar 2015
        • 756
        • P-Savo

        #4
        Originally posted by Mankuh View Post
        Kiitos tiedosta, en tiennyt tuollaista litkua olevan olemassakaan. Täytyy kokeilla
        Omassa e61 pehmeni käyntiääni huomattavasti ja turbon vinkuminen kylmänä loppui kun tein käsittelyn Nyt kun tuossa huomasi eron niin jo piti hommata kesäautoon (e30) samat aineet Laita ihmeessä tännekkin havaintoja, jahka saat käsiteltyä koneen

        Korva taas tottunut oman auton käyntiääneen, mutta kaveri laittoi vieressä omansa käyntiin yhtäaikaa, niin empä minä enää erottanutkaan että omakin pyöri kun vieressä kuunteli
        better late than never

        E90 325i
        E30 M3
        E92 M3 Competition

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4629
          • Tampere

          #5
          Originally posted by Mankuh View Post
          Hei. En löytänyt hakemalla oikein selvää vastausta niin kysyn täällä. Minulla ei ole autopaikkaa, jossa auton saa roikkaan, eikä webastoa. Tänä aamunakin jouduin laittaa auton 26 asteen pakkasesta käyntiin. Ihan normaalisti lähti, eikä kuulostanut mitenkään erikoiselta, mutta mitä kone tykkää pidemmän päälle? Netissä olevissa keskusteluissa vertailtiin vain, että lähteekö käyntiin, mutta ei oikeen siitä saanut selvää, mitä nykykoneet kestää. Auto on 520d -08 ja ajettu noin 200tkm.

          Ölppönä tuokin syönee 5w-30 ja 0w-30. Itsellä 0w-30 sisässä sen takia että on liukkaampaa kylmässä kelissä. Tosin auto 330d mutta samaa lientä todennäköisesti syövät.

          Tuosta näkee että 0w-30 on on yhtä liukasta 5-astetta kylmempänä kuin 5w-30

          Tyypilliset arvot
          Nimi Menetelmä Yksikkö Castrol EDGE 5W-30 LL
          Suhteellinen tiheys @ 15°C ASTM D4052 g/ml 0.851
          Viskositeetti, CCS -30 °C (5W) ASTM D5293 mPa.s (cP) 5700
          Kinemaattinen viskositeetti 40°C ASTM D445 mm²/s 66
          Viskositeetti-indeksi ASTM D2270 - 173
          Jähmepiste ASTM D97 °C -39
          Leimahduspiste, PMCC ASTM D93 °C 196
          Sulfaattituhka DIN 51575 paino % 0.75
          Kinemaattinen viskositeetti 100°C ASTM D445 mm²/s 11.6

          Nimi Menetelmä Yksikkö Castrol EDGE 0W-30
          Tiheys @ 15C, suhteellinen ASTM D4052 g/ml 0.842
          Viskositeetti, kinemaattinen 100C ASTM D445 mm²/s 12.3
          Viskositeetti, CCS -35C (0W) ASTM D5293 mPa.s (cP) 5800
          Viskositeetti, kinemaattinen 40C ASTM D445 mm²/s 72
          Viskositeetti-indeksi ASTM D2270 169
          Jähmepiste ASTM D97 °C -51
          Leimahduspiste, PMCC ASTM D93 °C 200
          Sulfaattituhkapitoisuus ASTM D874 % wt 0.8

          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎