Hei. En löytänyt hakemalla oikein selvää vastausta niin kysyn täällä. Minulla ei ole autopaikkaa, jossa auton saa roikkaan, eikä webastoa. Tänä aamunakin jouduin laittaa auton 26 asteen pakkasesta käyntiin. Ihan normaalisti lähti, eikä kuulostanut mitenkään erikoiselta, mutta mitä kone tykkää pidemmän päälle? Netissä olevissa keskusteluissa vertailtiin vain, että lähteekö käyntiin, mutta ei oikeen siitä saanut selvää, mitä nykykoneet kestää. Auto on 520d -08 ja ajettu noin 200tkm.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 kylmäkäynnistys
Collapse
X
-
Originally posted by Mankuh View PostHei. En löytänyt hakemalla oikein selvää vastausta niin kysyn täällä. Minulla ei ole autopaikkaa, jossa auton saa roikkaan, eikä webastoa. Tänä aamunakin jouduin laittaa auton 26 asteen pakkasesta käyntiin. Ihan normaalisti lähti, eikä kuulostanut mitenkään erikoiselta, mutta mitä kone tykkää pidemmän päälle? Netissä olevissa keskusteluissa vertailtiin vain, että lähteekö käyntiin, mutta ei oikeen siitä saanut selvää, mitä nykykoneet kestää. Auto on 520d -08 ja ajettu noin 200tkm.
-
-
Originally posted by Mankuh View PostKiitos tiedosta, en tiennyt tuollaista litkua olevan olemassakaan. Täytyy kokeillaNyt kun tuossa huomasi eron niin jo piti hommata kesäautoon (e30) samat aineet
Laita ihmeessä tännekkin havaintoja, jahka saat käsiteltyä koneen
Korva taas tottunut oman auton käyntiääneen, mutta kaveri laittoi vieressä omansa käyntiin yhtäaikaa, niin empä minä enää erottanutkaan että omakin pyöri kun vieressä kuunteli
Comment
-
-
Originally posted by Mankuh View PostHei. En löytänyt hakemalla oikein selvää vastausta niin kysyn täällä. Minulla ei ole autopaikkaa, jossa auton saa roikkaan, eikä webastoa. Tänä aamunakin jouduin laittaa auton 26 asteen pakkasesta käyntiin. Ihan normaalisti lähti, eikä kuulostanut mitenkään erikoiselta, mutta mitä kone tykkää pidemmän päälle? Netissä olevissa keskusteluissa vertailtiin vain, että lähteekö käyntiin, mutta ei oikeen siitä saanut selvää, mitä nykykoneet kestää. Auto on 520d -08 ja ajettu noin 200tkm.
Ölppönä tuokin syönee 5w-30 ja 0w-30. Itsellä 0w-30 sisässä sen takia että on liukkaampaa kylmässä kelissä. Tosin auto 330d mutta samaa lientä todennäköisesti syövät.
Tuosta näkee että 0w-30 on on yhtä liukasta 5-astetta kylmempänä kuin 5w-30
Tyypilliset arvot
Nimi Menetelmä Yksikkö Castrol EDGE 5W-30 LL
Suhteellinen tiheys @ 15°C ASTM D4052 g/ml 0.851
Viskositeetti, CCS -30 °C (5W) ASTM D5293 mPa.s (cP) 5700
Kinemaattinen viskositeetti 40°C ASTM D445 mm²/s 66
Viskositeetti-indeksi ASTM D2270 - 173
Jähmepiste ASTM D97 °C -39
Leimahduspiste, PMCC ASTM D93 °C 196
Sulfaattituhka DIN 51575 paino % 0.75
Kinemaattinen viskositeetti 100°C ASTM D445 mm²/s 11.6
Nimi Menetelmä Yksikkö Castrol EDGE 0W-30
Tiheys @ 15C, suhteellinen ASTM D4052 g/ml 0.842
Viskositeetti, kinemaattinen 100C ASTM D445 mm²/s 12.3
Viskositeetti, CCS -35C (0W) ASTM D5293 mPa.s (cP) 5800
Viskositeetti, kinemaattinen 40C ASTM D445 mm²/s 72
Viskositeetti-indeksi ASTM D2270 169
Jähmepiste ASTM D97 °C -51
Leimahduspiste, PMCC ASTM D93 °C 200
Sulfaattituhkapitoisuus ASTM D874 % wt 0.8
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Comment