Tuollanen - 05 farkku kummailee seuraavaa:
Kylmänä auto käyntiin ja tien päälle, tehoja ei ole mutta toimii pintakaasulla sen verran pysyy jotenkin normaaliliikenteen mukana. Mitä enemmän painaa kaasua sitä enemmän tuntuu että tukehtuu. Savua ei tule, mitään vikavaloja ei pala.
Vartin ajelun jälkeen kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin toimii täysin normaalisti niin kauan kunnes on taas jäähtynyt ihan täysin kylmäksi, voi siis sammutella ja käynnistellä niin paljon kun huvittaa ja toimii.
Vikakoodia tulee ahtopaineen säätimestä, autossa siis "sähköturbo". Tässä kohtaa vastaus on helppo, säädin sökö ja vaihda turbo. MUTTA:
Autoon on juuri vaihdettu turbo. (Fin-Turbolta, tehdaskunnostettu, Garretin laatikossa jne.) Ongelmalliseksi asian tekee se että autossa oli täysin sama vika vanhalla turbolla, jolloin tietysti ajattelin että rikkihän se ja uus tilalle. Vaan eipä ollutkaan, ihan täsmälleen samat ongelmat sekä uudella että vanhalla puhaltimella. Johdot on käyty läpi ahtimen päästä, ei pienintäkään silmin havaittavaa vikaa.
Eli mitäs sitten? Tottakai on mahdollista että uudessakin
turbossa on vikaa mutta jotenkin ei millään jaksaisi uskoa että juuri samalla tavalla oireileva vika olis välittömästi molemmissa.
Voiko ahtopaineen säätimellä tuleva vikakoodi johtua jostain muusta, esim ahtopaineanturista? Toisaalta, silloin kun vika on päällä niin vnt-säätötanko ei liiku mihinkään tyhjäkäynnillä kaasutellessa, silloin ku toimii niin liikkuu...?🤔 Mihin se signaali katoaa
Kylmänä auto käyntiin ja tien päälle, tehoja ei ole mutta toimii pintakaasulla sen verran pysyy jotenkin normaaliliikenteen mukana. Mitä enemmän painaa kaasua sitä enemmän tuntuu että tukehtuu. Savua ei tule, mitään vikavaloja ei pala.
Vartin ajelun jälkeen kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin toimii täysin normaalisti niin kauan kunnes on taas jäähtynyt ihan täysin kylmäksi, voi siis sammutella ja käynnistellä niin paljon kun huvittaa ja toimii.
Vikakoodia tulee ahtopaineen säätimestä, autossa siis "sähköturbo". Tässä kohtaa vastaus on helppo, säädin sökö ja vaihda turbo. MUTTA:
Autoon on juuri vaihdettu turbo. (Fin-Turbolta, tehdaskunnostettu, Garretin laatikossa jne.) Ongelmalliseksi asian tekee se että autossa oli täysin sama vika vanhalla turbolla, jolloin tietysti ajattelin että rikkihän se ja uus tilalle. Vaan eipä ollutkaan, ihan täsmälleen samat ongelmat sekä uudella että vanhalla puhaltimella. Johdot on käyty läpi ahtimen päästä, ei pienintäkään silmin havaittavaa vikaa.
Eli mitäs sitten? Tottakai on mahdollista että uudessakin
turbossa on vikaa mutta jotenkin ei millään jaksaisi uskoa että juuri samalla tavalla oireileva vika olis välittömästi molemmissa.
Voiko ahtopaineen säätimellä tuleva vikakoodi johtua jostain muusta, esim ahtopaineanturista? Toisaalta, silloin kun vika on päällä niin vnt-säätötanko ei liiku mihinkään tyhjäkäynnillä kaasutellessa, silloin ku toimii niin liikkuu...?🤔 Mihin se signaali katoaa
Comment