Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 525d käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kagimiäs
    Newbiemmer
    • Feb 2018
    • 3
    • Lempäälä

    e61 525d käynnistysongelma

    kuluneen talvikauden aikana ilmennyt, että n. -7asteen jälkeen kone ei käynnisty. Vikakoodit luettu-> ei mitään ongelmia siellä puolella. Hehkut kunnossa, vaihdettu viime vuonna ja nyt vielä mittailtu vastukset, kaikki ok. Edellisinä talvina lähtenyt ongelmitta käymään kovillakin pakkasilla. Lisää ihmettelyä aiheuttaa se, että kun laittaa sisätilalämppärin puhaltamaan konehuoneeseen muutamaksi tunniksi niin lähtee käyntiin.

    Oman loogisen ajattelun tai obd:n pohjalta en keksi mikä voisi olla vikana.
    Tietäjät tietää ja jakaa neuvoja.
  • Juhnukka
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 604
    • Lohja

    #2
    Suuttimet?

    Jos suuttimet vuotaa sen verran läpi ettei enää kylmänä käynnisty? Mitkä on rail paineet kun käynnistää?
    Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

    Comment

    • Kagimiäs
      Newbiemmer
      • Feb 2018
      • 3
      • Lempäälä

      #3
      Originally posted by Kagimiäs View Post
      kuluneen talvikauden aikana ilmennyt, että n. -7asteen jälkeen kone ei käynnisty. Vikakoodit luettu-> ei mitään ongelmia siellä puolella. Hehkut kunnossa, vaihdettu viime vuonna ja nyt vielä mittailtu vastukset, kaikki ok. Edellisinä talvina lähtenyt ongelmitta käymään kovillakin pakkasilla. Lisää ihmettelyä aiheuttaa se, että kun laittaa sisätilalämppärin puhaltamaan konehuoneeseen muutamaksi tunniksi niin lähtee käyntiin.

      Oman loogisen ajattelun tai obd:n pohjalta en keksi mikä voisi olla vikana.
      Tietäjät tietää ja jakaa neuvoja.
      Nyt luettu uudestaan vikakoodit ja p0193 löytyi. Nyt ollaan alueella mistä ei oo mitään kokemusta itsellä. Onko paineiden mittaus korjaamohommia vai miten?

      Comment

      • JaniLap
        BTCF Member
        • Sep 2012
        • 2712
        • Tampere

        #4
        Railpaineet kannattaisi lukaista asianmukaisella testerillä, kun tuo mainitsemasi vikakoodi viittaa juurikin railpainesensoriin. Sopisi sinänsä käynnistysoireisiin jos polttoaineen syötössä on häiriö. Lähialueelta jos joku paikallinen harrastaja voisi omilla laitteillaan tarkastaa tilanteen, niin ei tarvitse merkkihuoltoon viedä. Mikäli kyse on sensoriviasta, niin liittimen kunto kannattaa tarkistaa ensin ja puhdistaa kontaktipinnat, ennen kuin lähtee hankkimaan uutta osaa tilalle.
        IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
        Tampere

        Comment

        • Kagimiäs
          Newbiemmer
          • Feb 2018
          • 3
          • Lempäälä

          #5
          Originally posted by JaniLap View Post
          Railpaineet kannattaisi lukaista asianmukaisella testerillä, kun tuo mainitsemasi vikakoodi viittaa juurikin railpainesensoriin. Sopisi sinänsä käynnistysoireisiin jos polttoaineen syötössä on häiriö. Lähialueelta jos joku paikallinen harrastaja voisi omilla laitteillaan tarkastaa tilanteen, niin ei tarvitse merkkihuoltoon viedä. Mikäli kyse on sensoriviasta, niin liittimen kunto kannattaa tarkistaa ensin ja puhdistaa kontaktipinnat, ennen kuin lähtee hankkimaan uutta osaa tilalle.
          Kiitos vinkistä, aikataulut ei oo tällä viikolla antanut myöden käyttää autoa pajalla. Ens viikolla aika varattuna, laitellaan sitten tänne tuloksia.

          Btw koko viikon auto lähtenyt kuin palmun alta kun muutaman tunnin antanu sisätilalämppärin huutaa konehuoneessa..

          Comment

          • JaniLap
            BTCF Member
            • Sep 2012
            • 2712
            • Tampere

            #6
            Originally posted by Kagimiäs View Post
            Kiitos vinkistä, aikataulut ei oo tällä viikolla antanut myöden käyttää autoa pajalla. Ens viikolla aika varattuna, laitellaan sitten tänne tuloksia.

            Btw koko viikon auto lähtenyt kuin palmun alta kun muutaman tunnin antanu sisätilalämppärin huutaa konehuoneessa..
            MIelenkiintoista. Konetilan esilämmitys ei railpainesensorin viallista toimintaa ymmärtääkseni kykene korjaamaan, joten huollon vikadiagnostiikan tulokset ovat kiinnostavaa luettavaa.
            Last edited by JaniLap; 03-03-2018, 00:17.
            IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
            Tampere

            Comment

            • BMW-driver
              Bimmer Rookie
              • Feb 2017
              • 59
              • Pohjois-Pohjanmaa

              #7
              Ohjainyksikkö viallinen?

              Omassa E61 525D oli samantyyppistä oiretta. Kesällä auto käynnistyi ihan ok, mutta kun pakkaset iskivät ja lämpötila laski sinne -10 asteeseen, niin eipä lähtenyt enää auto käyntiin ilman esilämmitystä. Hehkut oli vaihdettu jo aikaisemmin, mutta hehkujen ohjausyksikköä ei.
              Viime viikolla vaihdoin ohjausyksikön ja ainakin toistaiseksi autoo on lähtenyt todella hyvin käyntiin. Boksin vaihdon jälkeen hävisi myös epätasainen käynti joka oli aina hetken aikaa päällä kun moottorin käynnisty kylmänä (ilmeisesti kaikki sylinterit eivät heti olleet toiminnassa). Nyt käynti on tasaista heti.
              BMW 525 E61 touring LCI, vm -08
              BMW 520D F10 sedan LCI, vm -13
              ex: BMW 530D E39 touring, vm -01

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎