Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 LCI 525xda herjaa 4x4 ongelmasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bigsix
    Newbiemmer
    • Apr 2015
    • 5
    • fi

    E61 LCI 525xda herjaa 4x4 ongelmasta

    Monessa threadissa näytti olevan keskustelua vioista, joissa on tullut herjaa luistonestosta, nelivedosta, ABS jarruista sekä jännitteestä.

    Pihassa olevassa E61 tuli eräs päivä kaikki samat herjat poislukien jännite.
    Näinollen kaikkien toiminta myös hävisi. Ohjausanturi kalibroimalla (ratin pyöritys) muut ongelmat katosivat paitsi tuo 4x4 herja. Tulee aina startin jälkeen takaisin.

    Itsetehty huomio: Virrat päälle, salavalikosta jännite esiin: näyttää normaalilta alle 13V. Auto käyntiin: jännite nousee. Kun jännite nousee reiluun 15 volttiin niin helähtää ruutuun 4x4 herja.

    Uusi akku vaihdettu -> 95Ah AGM ja paikalla oli alkuperäinen 90Ah AGM. Akun rekisteröinti tehty WOW:lla. Muita tämän auton kanssa yhteensopivia diagnostiikkalaitteita ei juuri nyt hyllystä löydy.


    Nouseeko jännite liian suureksi ja voiko herja johtua tästä?

    -IBS? Voiko aiheuttaa liian suurta latausjännitettä?
  • RHH
    Newbiemmer
    • Jul 2009
    • 28
    • Vantaa

    #2
    Moi

    Täysin samat oireet kuin isäukon pre faceliftissä. Jännitteensäädin tod näk tiensä päässä.

    Meillä vaihtui koko laturi uuteen. Olisi ehkä korjaantunut pelkällä säätimen vaihdollakin. Kollektorin kaulat olivat aikalailla urilla kyllä. Kilsoja 270 000?

    Meillä teki ajossa temput. Hetken aikaa kun ajeli niin jännite hyppäsi reilusti yli sallitun. Laatikosta tulee heti herja muiden kera. Diagnostiikalla tutkittiin niin jännite oli käynyt pahimmillaan 18voltissa.

    Suosittelen diagnostiikkaa niin ei tarvii arpoa mikä siellä mättää. Jos epäilet ibs niin ota piuha hetkeksi irti. Jotenkin kyllä tuntuu oireet osuvan jännitteen säätöön...

    Comment

    • Anzafin
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 3747
      • Kajaani

      #3
      Jos lataa liian suurella jännitteellä niin vika tod.näk. laturin jännitteensäätimessä. Voi vaihtaa erikseen.

      - Antti -

      Comment

      • bigsix
        Newbiemmer
        • Apr 2015
        • 5
        • fi

        #4
        Vika korjattu:

        Jakolaatikon servon ratas kulunut, joka aiheutti koodin liian suuresta käyttövoimasta.

        Uuden servon jälkeen vielä jännite kadoksissa, joka korjaantui ohjainlaitteen vaihdolla.

        Comment

        • RHH
          Newbiemmer
          • Jul 2009
          • 28
          • Vantaa

          #5
          Hyvä että tuli kuntoon. Mukava kun ilmoitit mikä oli lopputulema ja korjaus.

          Comment

          • RRR77
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2016
            • 232
            • Tuusula

            #6
            Originally posted by bigsix View Post
            Vika korjattu:

            Jakolaatikon servon ratas kulunut, joka aiheutti koodin liian suuresta käyttövoimasta.

            Uuden servon jälkeen vielä jännite kadoksissa, joka korjaantui ohjainlaitteen vaihdolla.
            Mikä vikakoodi tästä siis tuli? Mulla on 438D, signaali pitkittäissäädöltä, pyörämomentti voimansiirtolinjalla. Onko sama? Kuulostaa ainakin suomennoskukkaselta jos ei muulta.
            535d F07
            120d M-Sport F20

            Comment

            • bigsix
              Newbiemmer
              • Apr 2015
              • 5
              • fi

              #7
              Originally posted by RRR77 View Post
              Mikä vikakoodi tästä siis tuli? Mulla on 438D, signaali pitkittäissäädöltä, pyörämomentti voimansiirtolinjalla. Onko sama? Kuulostaa ainakin suomennoskukkaselta jos ei muulta.
              005462 VTG: Fault, servomotor or coupling force too high oli koodi.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎