Moikka!
Auto on siis Bmw 535d 2009 e60 286hp/210kw M57TU2D30TOP koneella. Kilsat 180tkm
Tuossa viikko sitten tuli pistettyä merkille, että alaväännöt tuntuvat vähentyneen ja väännöt tulevat peliin vasta kun turbo ottaa kiinni 2500 rpm paikkeilla. Iskee koko masiinan vikatilaan(idle, ei vastaa oikeen kaasuun tms), jos kiihdyttää yli 180km/h vauhtiin Kun ottaa virrat pois ja lyö uudestaan tulille, homma rokkaa jälleen. Tuntuu ehkä kuin vain isompi turbo olisi pelissä.
Pistin auton Boschin päähän ja seuraavat koodit antoi koneen puolelta:
4530 Ahtopaineen säätö - Säätöpoikkeama positiivinen
4BC2 Kuumakalvo-ilmamassanmittari - Katkos/maissa/plussaan oikosulku
4BC7 Imuilman lämpötunnistin - Katkos/maissa/plussaan oikosulku
4BA1 Imuilman lämpötunnistin - Impulssi liian alhainen
428B Ahtopaineen säädön säätöpoikkeama - Paine liian suuri
Koetin etsiä tietoa muualta, mutta ei oikein vastaavanlaista sopinut kohdalle. Mistä tulisi lähteä liikkeelle vian etsinnässä? Lueskelin, että ilmamassanmittarin puhdistuksella saattaisi löytyä puuttuvia alavääntöjä, mutta syytä pikkuturbolle, joka loistaa poissaolollaan, se ei oikein kerro.
- Konsta
Auto on siis Bmw 535d 2009 e60 286hp/210kw M57TU2D30TOP koneella. Kilsat 180tkm
Tuossa viikko sitten tuli pistettyä merkille, että alaväännöt tuntuvat vähentyneen ja väännöt tulevat peliin vasta kun turbo ottaa kiinni 2500 rpm paikkeilla. Iskee koko masiinan vikatilaan(idle, ei vastaa oikeen kaasuun tms), jos kiihdyttää yli 180km/h vauhtiin Kun ottaa virrat pois ja lyö uudestaan tulille, homma rokkaa jälleen. Tuntuu ehkä kuin vain isompi turbo olisi pelissä.
Pistin auton Boschin päähän ja seuraavat koodit antoi koneen puolelta:
4530 Ahtopaineen säätö - Säätöpoikkeama positiivinen
4BC2 Kuumakalvo-ilmamassanmittari - Katkos/maissa/plussaan oikosulku
4BC7 Imuilman lämpötunnistin - Katkos/maissa/plussaan oikosulku
4BA1 Imuilman lämpötunnistin - Impulssi liian alhainen
428B Ahtopaineen säädön säätöpoikkeama - Paine liian suuri
Koetin etsiä tietoa muualta, mutta ei oikein vastaavanlaista sopinut kohdalle. Mistä tulisi lähteä liikkeelle vian etsinnässä? Lueskelin, että ilmamassanmittarin puhdistuksella saattaisi löytyä puuttuvia alavääntöjä, mutta syytä pikkuturbolle, joka loistaa poissaolollaan, se ei oikein kerro.
- Konsta
Comment