Announcement

Collapse
No announcement yet.

535d turbo-ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • konsta123
    Newbiemmer
    • Mar 2018
    • 1
    • Kokkola

    535d turbo-ongelma

    Moikka!

    Auto on siis Bmw 535d 2009 e60 286hp/210kw M57TU2D30TOP koneella. Kilsat 180tkm

    Tuossa viikko sitten tuli pistettyä merkille, että alaväännöt tuntuvat vähentyneen ja väännöt tulevat peliin vasta kun turbo ottaa kiinni 2500 rpm paikkeilla. Iskee koko masiinan vikatilaan(idle, ei vastaa oikeen kaasuun tms), jos kiihdyttää yli 180km/h vauhtiin Kun ottaa virrat pois ja lyö uudestaan tulille, homma rokkaa jälleen. Tuntuu ehkä kuin vain isompi turbo olisi pelissä.

    Pistin auton Boschin päähän ja seuraavat koodit antoi koneen puolelta:

    4530 Ahtopaineen säätö - Säätöpoikkeama positiivinen
    4BC2 Kuumakalvo-ilmamassanmittari - Katkos/maissa/plussaan oikosulku
    4BC7 Imuilman lämpötunnistin - Katkos/maissa/plussaan oikosulku
    4BA1 Imuilman lämpötunnistin - Impulssi liian alhainen
    428B Ahtopaineen säädön säätöpoikkeama - Paine liian suuri

    Koetin etsiä tietoa muualta, mutta ei oikein vastaavanlaista sopinut kohdalle. Mistä tulisi lähteä liikkeelle vian etsinnässä? Lueskelin, että ilmamassanmittarin puhdistuksella saattaisi löytyä puuttuvia alavääntöjä, mutta syytä pikkuturbolle, joka loistaa poissaolollaan, se ei oikein kerro.

    - Konsta
    Last edited by konsta123; 18-03-2018, 19:14.
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6325
    • P-Pohjanmaa

    #2
    Muistelenko oikein että alipaine letkut vaihtoon niin taas rokkais..

    Missä päin Kokkolaa saa ajaa 180km\h..täällä 70km päässä kun 80 rajoitukset vielä :think
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • Benzi87
      BTCF Member
      • Feb 2011
      • 1106
      • Oulu

      #3
      Originally posted by veku View Post
      Muistelenko oikein että alipaine letkut vaihtoon niin taas rokkais..

      Missä päin Kokkolaa saa ajaa 180km\h..täällä 70km päässä kun 80 rajoitukset vielä :think
      Suljetulla alueella

      Comment

      • LongJohn
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2017
        • 269
        • Kuopio

        #4
        Alipaineletkut kai ne liene ensimmäinen paikka käydä läpi. 35d on useampi metri sitä ja ajan kanssa hapertuu. Kerralla vaihtaa sitten kaikki.

        Comment

        • ///THe
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2009
          • 840
          • Espoo

          #5
          Originally posted by LongJohn View Post
          Alipaineletkut kai ne liene ensimmäinen paikka käydä läpi. 35d on useampi metri sitä ja ajan kanssa hapertuu. Kerralla vaihtaa sitten kaikki.
          Alipaineletkujen lisäksi myös ne solenoidiventtiilit (pako-/ahtopuolen läppien ja hukkaportin ohjaus) hajoaa jossain vaiheessa.
          X5 F15 ///Msport
          CRX 2gen +25psi

          Comment

          • ^^pazi^^
            Bimmer Rookie
            • Mar 2013
            • 134
            • Iisalmi

            #6
            Kannattaa ottaa 7m uutta letkua, siitä jää vähän ylimäärästä jos ei laita kumityynyille menevään pätkää uusiks. Itsellä tuli imm,kaasuläpästä ja egr koodia kun oli isomman turbon imuilmaputki irti. Turbot kävi huollossa mut oli käyny kämmi kasatessa eikä putki ollut mennyt paikoilleen.

            Comment

            • LongJohn
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2017
              • 269
              • Kuopio

              #7
              Minulla oli kanssa letkut ihan haperot. Ei vielä noin oireillut mutta välillä kuulosti sille että konehuoneessa on sorsa tai kaksi.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎