Kannattaa varmaan purkaa ensin vaurioalue ennen kuin alkaa tilamaan osia. On nimittäin aika epätodennäköistä, että selvitään pelkällä puskurin vaihdolla. Bägit ei ihan kevyestä hipaisusta räjähdä, johonkin kovaan kohtaan on täytynyt osua, tai sitten jossain on ollut vikaa. Olis kyllä mielenkiintoista nähdä kuvat autosta. :think
E61 525i airbagit räjähti vänkärin puolelta
Collapse
X
-
Originally posted by Tume View PostKannattaa varmaan purkaa ensin vaurioalue ennen kuin alkaa tilamaan osia. On nimittäin aika epätodennäköistä, että selvitään pelkällä puskurin vaihdolla. Bägit ei ihan kevyestä hipaisusta räjähdä, johonkin kovaan kohtaan on täytynyt osua, tai sitten jossain on ollut vikaa. Olis kyllä mielenkiintoista nähdä kuvat autosta. :think
Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.
Onnistuikohan kuvin laitto?
nyk. E60 523iA LCI M-sport & kakkosauto E34 520i -89
Ex: E34 525i M-Tech, E36 316i, E39 523iA touring, E39 528iA, E39 520i
Comment
-
Ei ole tuo törmäys 40km/h nähnytkään. Todella pieni nopeus täytynyt tuossa olla. Ihme kun bägit on lauenneet.Originally posted by MikaSS View Poste39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Voisko bägit räjähtää jos osuu suoraan tuohon puskurissa olevaan törmäystunnistimeen :think Siinä tilanteessa voisi tulla tunnistimeen tarpeeksi kiihtyvyyttä että bägit räjähtää.
Aika kalliin näköinen paukku on tullut noin pienestä pususta
F15 X5 M50d -15
Ex:
F11 530dA xDrive -11
E61 530xdA M-sport LCI -07
Comment
-
Ei ole takapuskurissa mitään törmäystunnistimia. Sivukiihtyvyysanturit B-pilareissa. KLIKOriginally posted by atcc View PostVoisko bägit räjähtää jos osuu suoraan tuohon puskurissa olevaan törmäystunnistimeen :think Siinä tilanteessa voisi tulla tunnistimeen tarpeeksi kiihtyvyyttä että bägit räjähtää.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Joo kuten Clavu sanoi, ei puskureissa ole mitään bägeihin liittyviä antureita e6x:ssa. Akkukotelo on varmaan solmussa. Tuo puskuri on vielä törmäyksen jälkeenkin noin sisällä, joten on käynyt aika syvällä.
Edit. Näyttää törmäyspalkin (tai vetokoukun rungon, jos on) pää törröttävän tuosta puskurin kyljestä. Sehän on suoraan aisan päässä kiinni, joten sitä kautta on voinut täräyttää riittävästi.Last edited by Tume; 03-04-2018, 17:48.F11 530xd M-sport -16, E39 530i M-sport -01, Manta A 2.4 -74
Ex: 5x F1X, 10× E6X, 8× E39, 2× E36, 2× E34
Comment
-
Autossa on veto koukku olemassa. Voisiko tosiaan olla että sitä kautta voima siirtynyt anturille asti? :thinkOriginally posted by Tume View PostJoo kuten Clavu sanoi, ei puskureissa ole mitään bägeihin liittyviä antureita e6x:ssa. Akkukotelo on varmaan solmussa. Tuo puskuri on vielä törmäyksen jälkeenkin noin sisällä, joten on käynyt aika syvällä.
Edit. Näyttää törmäyspalkin (tai vetokoukun rungon, jos on) pää törröttävän tuosta puskurin kyljestä. Sehän on suoraan aisan päässä kiinni, joten sitä kautta on voinut täräyttää riittävästi.nyk. E60 523iA LCI M-sport & kakkosauto E34 520i -89
Ex: E34 525i M-Tech, E36 316i, E39 523iA touring, E39 528iA, E39 520i
Comment
-
Sivusuunnassa ei tarvita kovinkaan suurta voimaa että bagi laukeaa. Siellä on omat kiihtyvyysanturit sivuttais ja pituus suunnassaE34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
Ok. Omasta mielestäni noiden takapuskurin vaurioiden perustellla olen 90% varma että ei ole tehnyt mitään sen vakavempia tuhoja rungon osalta. Tokihan selviää kun purkaa että mitä todellisuudessa on hajonnutOriginally posted by Scitso View PostSivusuunnassa ei tarvita kovinkaan suurta voimaa että bagi laukeaa. Siellä on omat kiihtyvyysanturit sivuttais ja pituus suunnassa
nyk. E60 523iA LCI M-sport & kakkosauto E34 520i -89
Ex: E34 525i M-Tech, E36 316i, E39 523iA touring, E39 528iA, E39 520i
Comment
-
Hieman asianvierestä, mutta tallentuuko autoon tiedot jos bägit laukeaa? Vaikka siis bägit ois uusittu yms. Hieman saattaisi ostohaluja vähentää jos tietäisi että autosta on joskus tyynyt lauenneet..F11 520d -12
Comment
-
Miksei voisi olla 40km/h? Melkein kerennyt alta pois, ennekuin toinen osunut takakulmaan. Jos vauhtia olisi ollut vähemmän, niin toinen auto olisi painunut vielä syvemmälle... :think Kummallakaan autolla ei siis ole vauhti pysähtynyt kolarin takia.Originally posted by HTK12 View PostEi ole tuo törmäys 40km/h nähnytkään. Todella pieni nopeus täytynyt tuossa olla. Ihme kun bägit on lauenneet.E87 118d
E70 3.0d
Ex: E36 M3
Ex: E36 cabriolet m60b40
Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar
Comment
-
Olisi ihan eri jälkeä, jos joku ajaa kylkeen 40km/h. Kato vaikka tästä video: https://www.youtube.com/watch?v=1VV--Pxuy14 . Tuossa ajetaan 40km/h keskelle kylkeä (pienemmälle alueelle osuma painuu syvemmälle). Se 40km/h ei tunnu ajaessa kovalta vauhdista, mutta kun sillä vauhdilla napsahtaa, niin ei ole kevyt pusu. Toki jos kyseessä oli siis tämän auton vauhti, niin se on ihan mahdollinen. Itse oletin sen olevan tuonne puskuriin törmänneen auton vauhti.Originally posted by -kalevi- View PostMiksei voisi olla 40km/h? Melkein kerennyt alta pois, ennekuin toinen osunut takakulmaan. Jos vauhtia olisi ollut vähemmän, niin toinen auto olisi painunut vielä syvemmälle... :think Kummallakaan autolla ei siis ole vauhti pysähtynyt kolarin takia.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Itse käsitin että tämän auton vauhdista oli kyse. Mutta vaikka toisella autollakin on 40km/h vauhtia, niin se voi hyvinkin kolahtaa tuohon takakulmaan ja topikin auto liikkuu alta pois, ennen kuin toinen auto uppoaa syvemmälle puskurin uumeniin. Tässä on kuitenkin kaksi erisuuntiin liikkuvaa autoa kyseessä.Originally posted by HTK12 View PostToki jos kyseessä oli siis tämän auton vauhti, niin se on ihan mahdollinen. Itse oletin sen olevan tuonne puskuriin törmänneen auton vauhti.E87 118d
E70 3.0d
Ex: E36 M3
Ex: E36 cabriolet m60b40
Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar
Comment
-
Äkkiä voisi kuvitella että jos ollaan oltu hiukan liukkaammalla alustalla niin pienikin tökkäisy voi aiheuttaa aika nopean kiihtyvyyden sivuttaissuunnassa, sivuverhon saa yllättävän pienellä vaivalla ainakin putoamaan.
Uudet käytetyt tilalle, koodaus ja kovaa ajoa, vanhoja romujahan nämä jo alkaa olemaan.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
Näin itsekin ajattelin että uudet hilut vaan paikoilleen, koodaus ja kovaa ajoa. Noita kiihtyvyysantureita vielä mietin ja ajattelin kysyä että onkohan jollakin tietoa onko nämä kertakäyttöisiä vai pelaako uudelleenki?Originally posted by Zoui View PostÄkkiä voisi kuvitella että jos ollaan oltu hiukan liukkaammalla alustalla niin pienikin tökkäisy voi aiheuttaa aika nopean kiihtyvyyden sivuttaissuunnassa, sivuverhon saa yllättävän pienellä vaivalla ainakin putoamaan.
Uudet käytetyt tilalle, koodaus ja kovaa ajoa, vanhoja romujahan nämä jo alkaa olemaan.
Mietin vaan kun heittää uudet hilut paikoilleen ja näppää virrat päälle ettei vaan samantien paukahtaisi uudestaan?
nyk. E60 523iA LCI M-sport & kakkosauto E34 520i -89
Ex: E34 525i M-Tech, E36 316i, E39 523iA touring, E39 528iA, E39 520i
Comment
Comment