Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 525i airbagit räjähti vänkärin puolelta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tume
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 250
    • Helsinki

    #16
    Kannattaa varmaan purkaa ensin vaurioalue ennen kuin alkaa tilamaan osia. On nimittäin aika epätodennäköistä, että selvitään pelkällä puskurin vaihdolla. Bägit ei ihan kevyestä hipaisusta räjähdä, johonkin kovaan kohtaan on täytynyt osua, tai sitten jossain on ollut vikaa. Olis kyllä mielenkiintoista nähdä kuvat autosta. :think
    F11 530xd M-sport -16, E39 530i M-sport -01, Manta A 2.4 -74

    Ex: 5x F1X, 10× E6X, 8× E39, 2× E36, 2× E34

    Comment

    • MikaSS
      BTCF Member
      • Sep 2010
      • 202
      • Kokkola

      #17
      Originally posted by Tume View Post
      Kannattaa varmaan purkaa ensin vaurioalue ennen kuin alkaa tilamaan osia. On nimittäin aika epätodennäköistä, että selvitään pelkällä puskurin vaihdolla. Bägit ei ihan kevyestä hipaisusta räjähdä, johonkin kovaan kohtaan on täytynyt osua, tai sitten jossain on ollut vikaa. Olis kyllä mielenkiintoista nähdä kuvat autosta. :think

      Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.


      Onnistuikohan kuvin laitto?
      nyk. E60 523iA LCI M-sport & kakkosauto E34 520i -89
      Ex: E34 525i M-Tech, E36 316i, E39 523iA touring, E39 528iA, E39 520i

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #18
        Originally posted by MikaSS View Post
        https://imgur.com/a/Ub1Dn

        Onnistuikohan kuvin laitto?
        Ei ole tuo törmäys 40km/h nähnytkään. Todella pieni nopeus täytynyt tuossa olla. Ihme kun bägit on lauenneet.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • atcc
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2014
          • 373
          • Joensuu

          #19
          Voisko bägit räjähtää jos osuu suoraan tuohon puskurissa olevaan törmäystunnistimeen :think Siinä tilanteessa voisi tulla tunnistimeen tarpeeksi kiihtyvyyttä että bägit räjähtää.

          Aika kalliin näköinen paukku on tullut noin pienestä pususta
          F15 X5 M50d -15
          Ex:
          F11 530dA xDrive -11
          E61 530xdA M-sport LCI -07

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9157
            • Oulu

            #20
            Originally posted by atcc View Post
            Voisko bägit räjähtää jos osuu suoraan tuohon puskurissa olevaan törmäystunnistimeen :think Siinä tilanteessa voisi tulla tunnistimeen tarpeeksi kiihtyvyyttä että bägit räjähtää.
            Ei ole takapuskurissa mitään törmäystunnistimia. Sivukiihtyvyysanturit B-pilareissa. KLIK
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Tume
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2005
              • 250
              • Helsinki

              #21
              Joo kuten Clavu sanoi, ei puskureissa ole mitään bägeihin liittyviä antureita e6x:ssa. Akkukotelo on varmaan solmussa. Tuo puskuri on vielä törmäyksen jälkeenkin noin sisällä, joten on käynyt aika syvällä.

              Edit. Näyttää törmäyspalkin (tai vetokoukun rungon, jos on) pää törröttävän tuosta puskurin kyljestä. Sehän on suoraan aisan päässä kiinni, joten sitä kautta on voinut täräyttää riittävästi.
              Last edited by Tume; 03-04-2018, 17:48.
              F11 530xd M-sport -16, E39 530i M-sport -01, Manta A 2.4 -74

              Ex: 5x F1X, 10× E6X, 8× E39, 2× E36, 2× E34

              Comment

              • MikaSS
                BTCF Member
                • Sep 2010
                • 202
                • Kokkola

                #22
                Originally posted by Tume View Post
                Joo kuten Clavu sanoi, ei puskureissa ole mitään bägeihin liittyviä antureita e6x:ssa. Akkukotelo on varmaan solmussa. Tuo puskuri on vielä törmäyksen jälkeenkin noin sisällä, joten on käynyt aika syvällä.

                Edit. Näyttää törmäyspalkin (tai vetokoukun rungon, jos on) pää törröttävän tuosta puskurin kyljestä. Sehän on suoraan aisan päässä kiinni, joten sitä kautta on voinut täräyttää riittävästi.
                Autossa on veto koukku olemassa. Voisiko tosiaan olla että sitä kautta voima siirtynyt anturille asti? :think
                nyk. E60 523iA LCI M-sport & kakkosauto E34 520i -89
                Ex: E34 525i M-Tech, E36 316i, E39 523iA touring, E39 528iA, E39 520i

                Comment

                • Scitso
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 2816
                  • Kuusankoski

                  #23
                  Sivusuunnassa ei tarvita kovinkaan suurta voimaa että bagi laukeaa. Siellä on omat kiihtyvyysanturit sivuttais ja pituus suunnassa
                  E34 525i Touring -96 "Iris"
                  E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                  E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                  E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                  E61 530d Touring -04

                  ex. E39 520ia Touring -98
                  ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                  ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                  ex. E28 520i -82

                  Comment

                  • MikaSS
                    BTCF Member
                    • Sep 2010
                    • 202
                    • Kokkola

                    #24
                    Originally posted by Scitso View Post
                    Sivusuunnassa ei tarvita kovinkaan suurta voimaa että bagi laukeaa. Siellä on omat kiihtyvyysanturit sivuttais ja pituus suunnassa
                    Ok. Omasta mielestäni noiden takapuskurin vaurioiden perustellla olen 90% varma että ei ole tehnyt mitään sen vakavempia tuhoja rungon osalta. Tokihan selviää kun purkaa että mitä todellisuudessa on hajonnut
                    nyk. E60 523iA LCI M-sport & kakkosauto E34 520i -89
                    Ex: E34 525i M-Tech, E36 316i, E39 523iA touring, E39 528iA, E39 520i

                    Comment

                    • Markkanenn
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2016
                      • 262
                      • Vantaa

                      #25
                      Hieman asianvierestä, mutta tallentuuko autoon tiedot jos bägit laukeaa? Vaikka siis bägit ois uusittu yms. Hieman saattaisi ostohaluja vähentää jos tietäisi että autosta on joskus tyynyt lauenneet..
                      F11 520d -12

                      Comment

                      • -kalevi-
                        BTCF Member
                        • Aug 2012
                        • 507
                        • Tuusula

                        #26
                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Ei ole tuo törmäys 40km/h nähnytkään. Todella pieni nopeus täytynyt tuossa olla. Ihme kun bägit on lauenneet.
                        Miksei voisi olla 40km/h? Melkein kerennyt alta pois, ennekuin toinen osunut takakulmaan. Jos vauhtia olisi ollut vähemmän, niin toinen auto olisi painunut vielä syvemmälle... :think Kummallakaan autolla ei siis ole vauhti pysähtynyt kolarin takia.
                        E87 118d
                        E70 3.0d
                        Ex: E36 M3
                        Ex: E36 cabriolet m60b40
                        Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                        Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          #27
                          Originally posted by -kalevi- View Post
                          Miksei voisi olla 40km/h? Melkein kerennyt alta pois, ennekuin toinen osunut takakulmaan. Jos vauhtia olisi ollut vähemmän, niin toinen auto olisi painunut vielä syvemmälle... :think Kummallakaan autolla ei siis ole vauhti pysähtynyt kolarin takia.
                          Olisi ihan eri jälkeä, jos joku ajaa kylkeen 40km/h. Kato vaikka tästä video: https://www.youtube.com/watch?v=1VV--Pxuy14 . Tuossa ajetaan 40km/h keskelle kylkeä (pienemmälle alueelle osuma painuu syvemmälle). Se 40km/h ei tunnu ajaessa kovalta vauhdista, mutta kun sillä vauhdilla napsahtaa, niin ei ole kevyt pusu. Toki jos kyseessä oli siis tämän auton vauhti, niin se on ihan mahdollinen. Itse oletin sen olevan tuonne puskuriin törmänneen auton vauhti.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • -kalevi-
                            BTCF Member
                            • Aug 2012
                            • 507
                            • Tuusula

                            #28
                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Toki jos kyseessä oli siis tämän auton vauhti, niin se on ihan mahdollinen. Itse oletin sen olevan tuonne puskuriin törmänneen auton vauhti.
                            Itse käsitin että tämän auton vauhdista oli kyse. Mutta vaikka toisella autollakin on 40km/h vauhtia, niin se voi hyvinkin kolahtaa tuohon takakulmaan ja topikin auto liikkuu alta pois, ennen kuin toinen auto uppoaa syvemmälle puskurin uumeniin. Tässä on kuitenkin kaksi erisuuntiin liikkuvaa autoa kyseessä.
                            E87 118d
                            E70 3.0d
                            Ex: E36 M3
                            Ex: E36 cabriolet m60b40
                            Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                            Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                            Comment

                            • Zoui
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 6350
                              • Tampere

                              #29
                              Äkkiä voisi kuvitella että jos ollaan oltu hiukan liukkaammalla alustalla niin pienikin tökkäisy voi aiheuttaa aika nopean kiihtyvyyden sivuttaissuunnassa, sivuverhon saa yllättävän pienellä vaivalla ainakin putoamaan.

                              Uudet käytetyt tilalle, koodaus ja kovaa ajoa, vanhoja romujahan nämä jo alkaa olemaan.
                              Elämä on pihakivestä.

                              Comment

                              • MikaSS
                                BTCF Member
                                • Sep 2010
                                • 202
                                • Kokkola

                                #30
                                Originally posted by Zoui View Post
                                Äkkiä voisi kuvitella että jos ollaan oltu hiukan liukkaammalla alustalla niin pienikin tökkäisy voi aiheuttaa aika nopean kiihtyvyyden sivuttaissuunnassa, sivuverhon saa yllättävän pienellä vaivalla ainakin putoamaan.

                                Uudet käytetyt tilalle, koodaus ja kovaa ajoa, vanhoja romujahan nämä jo alkaa olemaan.
                                Näin itsekin ajattelin että uudet hilut vaan paikoilleen, koodaus ja kovaa ajoa. Noita kiihtyvyysantureita vielä mietin ja ajattelin kysyä että onkohan jollakin tietoa onko nämä kertakäyttöisiä vai pelaako uudelleenki?

                                Mietin vaan kun heittää uudet hilut paikoilleen ja näppää virrat päälle ettei vaan samantien paukahtaisi uudestaan?
                                nyk. E60 523iA LCI M-sport & kakkosauto E34 520i -89
                                Ex: E34 525i M-Tech, E36 316i, E39 523iA touring, E39 528iA, E39 520i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎