Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 523i vikakoodeja ja käyntihäiriöitä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • huitoja2
    BTCF Member
    • Dec 2007
    • 231
    • Porvoo

    e61 523i vikakoodeja ja käyntihäiriöitä

    N53 motilla oleva 523i kyseessä.

    Alkoi täristämään tyhjäkäynnillä, kulutus aiemmin jo kova.
    Vikakoodeja viimeisimmän nollauksen jälkeen tuli:
    2B05, 2A2C, 2A2B, 2D29, 2CFB ja 2D09.

    Nyt lähtee käyntiin ja kierrokset humpaa, kaasuun ei vastaa ollenkaan, ainoastaan vikakoodit nollaamalla alkaa ottaa kierroksia ja pystyy ajamaan.
    Kun sammuttaa niin sama toistuu eli ei vastaa ollenkaan kaasuun.

    Livedatassa kaikki näyttää olevan ok paitsi lambda arvot oli aluksi jäätynyt näyttämään samaa lukemaa ja nyt näyttää tasan 0.

    Mikäs tässä nyt sitten voisi olla? Lambdat paskana, suuttimet, puolat?

    Lisäksi, luistonesto ja ajonvakautus meni pois päältä ja herjaa kokoajan sekä flekti huutaa...
    G30 530e, E61 523ia
    ex e60 525da
    ex e90 320Si
    ex e91 320d
    ex e46 330 Ci
    ex e46 330D touring
    ex e46 323 sedan
    ex e36 320 Coupe
    Yms lajiin kuulumattomia...
  • huitoja2
    BTCF Member
    • Dec 2007
    • 231
    • Porvoo

    #2
    Originally posted by huitoja2 View Post
    N53 motilla oleva 523i kyseessä.

    Alkoi täristämään tyhjäkäynnillä, kulutus aiemmin jo kova.
    Vikakoodeja viimeisimmän nollauksen jälkeen tuli:
    2B05, 2A2C, 2A2B, 2D29, 2CFB ja 2D09.

    Nyt lähtee käyntiin ja kierrokset humpaa, kaasuun ei vastaa ollenkaan, ainoastaan vikakoodit nollaamalla alkaa ottaa kierroksia ja pystyy ajamaan.
    Kun sammuttaa niin sama toistuu eli ei vastaa ollenkaan kaasuun.

    Livedatassa kaikki näyttää olevan ok paitsi lambda arvot oli aluksi jäätynyt näyttämään samaa lukemaa ja nyt näyttää tasan 0.

    Mikäs tässä nyt sitten voisi olla? Lambdat paskana, suuttimet, puolat?

    Lisäksi, luistonesto ja ajonvakautus meni pois päältä ja herjaa kokoajan sekä flekti huutaa...
    Nyt pystyy taas normaalisti ajamaan eikä vikavaloja ole tullut nollauksen jälkeen mutta tyhjäkäynti edelleen todella huonoa.

    2B05 nox anturin lämmitys pysyy aina päällä mutta tämänhän ei pitäisi vaikuttaa tyhjäkäyntiin ja pöntön pakkopolttokin näytti toimivan.

    2A2C ja 2a2b fuel mixture control, mistä tämä yleensä tulee kun seos on poskellaan, suutin?

    Lisäksi välillä koodi 29f1 löytyy tyhjäkäynnillä mutta ajossa ei nyt ole tullut, viittaa ilmeisesti korkeapainepumppuun?
    G30 530e, E61 523ia
    ex e60 525da
    ex e90 320Si
    ex e91 320d
    ex e46 330 Ci
    ex e46 330D touring
    ex e46 323 sedan
    ex e36 320 Coupe
    Yms lajiin kuulumattomia...

    Comment

    • Juggie
      Bimmer Rookie
      • Jun 2007
      • 199
      • Pohjois-Pohjanmaa

      #3
      CCV venttiilin kalvo voisi olla mennyt, oireet ja vikakoodit samoja kuin itsellä oli rikkinäisellä kalvolla

      Comment

      • huitoja2
        BTCF Member
        • Dec 2007
        • 231
        • Porvoo

        #4
        Originally posted by Juggie View Post
        CCV venttiilin kalvo voisi olla mennyt, oireet ja vikakoodit samoja kuin itsellä oli rikkinäisellä kalvolla
        Enpä osannut yhdistää näitä koodeja tuohon ccv venttiiliin mutta samat oireet on kuin sinulla eli tuntuu viheltävän ja öljyntäyttökorkkia ei saa auki käydessä. Jos korkin avaa ensin ja laittaa auton käymään niin imee todella reilusti venttiilikopasta ja auto meinaa sammua.

        Tilasin tuon kumin ja alumiinisen korkin, toivottavasti näillä tulee kuntoon.
        G30 530e, E61 523ia
        ex e60 525da
        ex e90 320Si
        ex e91 320d
        ex e46 330 Ci
        ex e46 330D touring
        ex e46 323 sedan
        ex e36 320 Coupe
        Yms lajiin kuulumattomia...

        Comment

        • huitoja2
          BTCF Member
          • Dec 2007
          • 231
          • Porvoo

          #5
          Ccv kalvo ja korkki nyt vaihdettu, ei lähtenyt millään ilveellä ehjänä vanha korkki pois.
          Puutaltalla piti pistää korkki reunoista kappaleiksi, onneksi tuli tilattua tuo metallinen korkki samalla.
          Vanha kalvo oli aivan riekaleina.

          Nyt auto käy hyvin tyhjäkäyntiä, kylmänä ekan startin jälkeen kone röpöttää ja käy hetken huonosti mutta tasaantuu nopeasti eli edelleen jossain ahdistaa...

          Olisiko suuttimissa läpivuotoa? Tuon kylmäkäynnistyksen jälkeen haisee bensa aika reippaasti. Alakierrosvääntö myös edelleen heikkoa.
          G30 530e, E61 523ia
          ex e60 525da
          ex e90 320Si
          ex e91 320d
          ex e46 330 Ci
          ex e46 330D touring
          ex e46 323 sedan
          ex e36 320 Coupe
          Yms lajiin kuulumattomia...

          Comment

          • ravenmercer
            Bimmer Rookie
            • Mar 2012
            • 28
            • Turku

            #6
            Sama vika

            Eli itsellä myös e61 523i lci -08.
            Tyhjäkäynnisä ei ollut vikaa kun auto ostettiin liikkeestä vuosi sitten mutta öljyä söi 8dl/1000km ja moottorin vikavalo syttyi vähäväliä. Auto kävi korjaamolla ja öljyt vahdettii paksumpaan. Sen jälkeen ei oikeestaan paljoa ole öljyä hävinnyt. Samalla kertaa vaihdettii vanoksen solenoidi. Myöhemmin alkoi huono tyhjäkäynti kylmänä. Tasottuu kun auto lämpeää. Tuli vikailmoitus misfire in cylinder 6. Kutossylinteristä vaihdettiin tulppa ja puola. Ongelma hävisi hetkeksi mutta tuli kuukauden jälkeen takaisin. Käytettiin uudestaa korjaamolla ja silloin löytyi vikakoodeista että suuttimissa vikaa. Vaihdettii toiselta puolelta kaikki kolme suutinta ja samalla apulaitehihnan kiristäjä. Taas toimi hyvin pari kuukautta ja nyt on taas huono tyhjäkäynti. Tärisyttää ja meinaa ihan sammua kylmänä. Tasottuu myös nyt kun koke on lämmin. Olisko mahdollisesti tuo ccv? Tai joitain muita ideoita. Tai onko mahdollista että koneessa on joku muu vika joka riikkoo tulppia/suuttimia uudestaan??
            E32 735i -87 "Calypso"
            E61 523i -08 LCI

            Comment

            • Vanquish
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 1961
              • Hki

              #7
              Originally posted by ravenmercer View Post
              Eli itsellä myös e61 523i lci -08.
              Tyhjäkäynnisä ei ollut vikaa kun auto ostettiin liikkeestä vuosi sitten mutta öljyä söi 8dl/1000km ja moottorin vikavalo syttyi vähäväliä. Auto kävi korjaamolla ja öljyt vahdettii paksumpaan. Sen jälkeen ei oikeestaan paljoa ole öljyä hävinnyt. Samalla kertaa vaihdettii vanoksen solenoidi. Myöhemmin alkoi huono tyhjäkäynti kylmänä. Tasottuu kun auto lämpeää. Tuli vikailmoitus misfire in cylinder 6. Kutossylinteristä vaihdettiin tulppa ja puola. Ongelma hävisi hetkeksi mutta tuli kuukauden jälkeen takaisin. Käytettiin uudestaa korjaamolla ja silloin löytyi vikakoodeista että suuttimissa vikaa. Vaihdettii toiselta puolelta kaikki kolme suutinta ja samalla apulaitehihnan kiristäjä. Taas toimi hyvin pari kuukautta ja nyt on taas huono tyhjäkäynti. Tärisyttää ja meinaa ihan sammua kylmänä. Tasottuu myös nyt kun koke on lämmin. Olisko mahdollisesti tuo ccv? Tai joitain muita ideoita. Tai onko mahdollista että koneessa on joku muu vika joka riikkoo tulppia/suuttimia uudestaan??
              Voi olla loput 3 suutinta. Mitä versiota loput kolme suutinta on? Vanhemmat eivät pelaa uusien kanssa yhteen ja siksi voi oireet tulla vasta ajan myötä.

              Comment

              • ravenmercer
                Bimmer Rookie
                • Mar 2012
                • 28
                • Turku

                #8
                Originally posted by Vanquish View Post
                Voi olla loput 3 suutinta. Mitä versiota loput kolme suutinta on? Vanhemmat eivät pelaa uusien kanssa yhteen ja siksi voi oireet tulla vasta ajan myötä.
                Täytyypä tarkistaa noi suuttimet. Testasin autoa muutama päivä sitten niin että kun käynnistin koneen kylmänä aamulla niin avasin öljyntäyttökorkin. Korkkia nostaessa tuntui pieni imu ja kone alkoi kuulostamaan ihan traktorilta. Kone siis reagoi siihe aika vahvasti. Taitaa olla tuo ccv ainakin yksi vika.

                Kiitos vastauksesta.
                E32 735i -87 "Calypso"
                E61 523i -08 LCI

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎