Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530d 04 vm meni limp modeen #charge air pressure controller

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhnukka
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 604
    • Lohja

    E60 530d 04 vm meni limp modeen #charge air pressure controller

    Noniin aamulla lähdin töihin ihan normaalisti ja moottoritien rampissa huomasin että nyt ei ole kaikki tehot tallella ja sain juuri ja juuri kiihdetettyä auton 140kmh vauhtiin, mutta siitä ei päässyt enään kovempaa.

    Eli suomeksi auto meni ns nilkutusmoodiin vaikka idriveen ei tullut mitään ilmoitusta.

    Pysähdyin kehällä bussipysäkille ja käynnistin uudelleen ja auto toimi aivan normaalisti ja kaikki tehot oli taas tallella

    Dis näytti vikakoodeja ddeltä
    - 003F57 charge air pressure controller
    - 004548 power management closed circuit current violation

    Eli eikös tuo pressure controller tarkoita turbon siipiä ohjaavaa ohjainservoa? (autossa dpf)

    outoa jos siinä olisi vikaa kun autoon on ahdin vaihdettu alle vuosi sitten ja kilometrejäkään ei ole kuin 50tkm sen jälkeen tullut.

    Katselin tuossa ahtopaineita ajaessa ja tyhjäkäynnillä näyttää sitä 1050 mbar ja täyskiihdytyksessä pääsi 2600 mbariin piikkinä ja normaalisti 2500mbar

    Autossa softat laitettu joten ahtopaineet kuitenkin varmaan suht normaalit.

    Mites tätä lähtisi ratkomaan? Vikaa en saanut uusittua enään tuon jälkeen.
    Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366
  • Juhnukka
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 604
    • Lohja

    #2
    Katsoin lisätiedoista että vika oli tullut päälle ahtojen ollessa 1400 mbar kone Lämpimänä ja kierrokset noin 1500 rpm eli yliahdosta ei luulisi olevan kiinni ainakaan
    Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

    Comment

    • Juhnukka
      BTCF Member
      • Mar 2014
      • 604
      • Lohja

      #3
      Ja vähän päivitystä

      Ajelin tuossa carly päällä ja huomasin livedatasta että actual boost pressure on matka-ajossa kokoajan noin 300mbar korkeampi kuin boost pressure setpoint johtuisikohan tuo jumittavasta ahtimen servosta vai voisiko olla vain ohjelmoinnin takia joku poikkeama?

      Tuli samalla huomattua että ahtopaineen lämpötila-anturi näytti kokoajan 85-86 asteista ilmaa vaikka moottori ei ollut edes käynnissä joten lähti uusi anturi tilaukseen
      Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

      Comment

      • pekeq
        Newbiemmer
        • Jun 2021
        • 21
        • Oulu

        #4
        Selviskö tämä asia? Samaa koodia pukkaa täällä 003F57 boost pressure plate ja 0041AA boostpressure sensor. Auto toimii hetken normaalisti kun koodit nollaa sitten limpmodeen kiihdytyksen jälkeen.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎