Announcement

Collapse
No announcement yet.

BC Racingin yläpäät narisee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • revote
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2013
    • 1886
    • Hollola

    BC Racingin yläpäät narisee

    Onko muilla ollut ongelmia juuri BC:n yläpäiden kanssa? Tuntuu, että Bc Racingin laatu on muutenkin aika huonoa mutta tosiaan nyt kyse yläpäistä kun on alkanut narisemaan rattia käännettäessä. Vaihdoin muistaakseni kyseiselle puolelle uuden kääntölaakerinkin alle vuosi sitten mutta narinat palasivat nyt jälleen.

    Voiko sinne jotenkin ruutaista rasvaa vai pitääkö taas vaihtaa kääntölaakeri uuteen?
    | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |
  • huotski
    Bimmer Rookie
    • Sep 2013
    • 126
    • Nurmijärvi

    #2
    Originally posted by revote View Post
    Onko muilla ollut ongelmia juuri BC:n yläpäiden kanssa? Tuntuu, että Bc Racingin laatu on muutenkin aika huonoa mutta tosiaan nyt kyse yläpäistä kun on alkanut narisemaan rattia käännettäessä. Vaihdoin muistaakseni kyseiselle puolelle uuden kääntölaakerinkin alle vuosi sitten mutta narinat palasivat nyt jälleen.

    Voiko sinne jotenkin ruutaista rasvaa vai pitääkö taas vaihtaa kääntölaakeri uuteen?
    Omassa on D2 alusta ja sen yläpäitä suositeltiin rasvattavan sillointällöin. Ite suihkunut wd-40 niihin.
    e65 730d lci
    ex.e60 535d e39 523i 540i 528iA

    Comment

    • revote
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2013
      • 1886
      • Hollola

      #3
      Varmaan samat yläpäät näissä. Mistä/miten suihkit öljyä, eikai tarvi purkaa irti?
      | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14424
        • Oulu

        #4
        En ehkä ihan allekirjoita tuota huonoa laatua. Sen verran nuita työkseen tulee asennettua ja reklamaatiot mahtuu yhden käden laskettavaksi.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • revote
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2013
          • 1886
          • Hollola

          #5
          Originally posted by zener View Post
          En ehkä ihan allekirjoita tuota huonoa laatua. Sen verran nuita työkseen tulee asennettua ja reklamaatiot mahtuu yhden käden laskettavaksi.
          Ok no hyvä. Mulla otanta perustuu vasta kahteen autoon ja kahteen sarjaan. Molemmissa kuitenkin samanlaisia haasteita, muun muassa se että noin vuoden jälkeen iskarit jotenkin väsähtävät, menevät jotenkin täysin jäykäksi tai muuta ja ajettavuus huononee.
          | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

          Comment

          • huotski
            Bimmer Rookie
            • Sep 2013
            • 126
            • Nurmijärvi

            #6
            Originally posted by revote View Post
            Varmaan samat yläpäät näissä. Mistä/miten suihkit öljyä, eikai tarvi purkaa irti?
            Ei tarvitse muuta purkaa kuin ne muovisuojat mitkä on niiden iskareiden päällä konehuoneessa, siinähän sitten näkyy laakerit.
            e65 730d lci
            ex.e60 535d e39 523i 540i 528iA

            Comment

            • ///THe
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2009
              • 840
              • Espoo

              #7
              Yläpäissä ei ole mitään vikaa, vaan vika on käyttäjässä. Vaatii säännöllistä rasvausta. Rasvaus auttaa myös oem laakereiden kestoon.
              X5 F15 ///Msport
              CRX 2gen +25psi

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5416
                • S:t Karins

                #8
                Originally posted by ///THe View Post
                Yläpäissä ei ole mitään vikaa, vaan vika on käyttäjässä. Vaatii säännöllistä rasvausta. Rasvaus auttaa myös oem laakereiden kestoon.
                Alusta mikä vaatii rasvausta, enpä ole moiseen törmännyt kuin kuorma-autoissa. Jos iskarien yläpäätä pitää rasvata, niin tuote on huono. Ikinä ei ole rasvaa tarvinnut yhdenkään auton iskarien yläpäähän töötätä. Ei madallus- eikä orkkisalustaan.
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11111
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Tommix View Post
                  Alusta mikä vaatii rasvausta, enpä ole moiseen törmännyt kuin kuorma-autoissa. Jos iskarien yläpäätä pitää rasvata, niin tuote on huono. Ikinä ei ole rasvaa tarvinnut yhdenkään auton iskarien yläpäähän töötätä. Ei madallus- eikä orkkisalustaan.
                  Mää niin ootin tätä kommenttia

                  Nämä korkeussäädettävät alustat vaatii putsausta/huoltoa varsinkin ympärivuotisessa käytössä. Tämä pitäisi ymmärtää osia ostaessa. Jos tämä ei kelpaa, niin sit pitää ostaa ei säädettävä huoltovapaa alusta. Sama juttu esim. uretaanipuslissa. Ne ei oo täysin huoltovapaita, vaan niitä pitää silloin tällöin rasvailla jos haluaa ettei ne narise.
                  Last edited by Pazi88; 01-06-2018, 17:06.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5416
                    • S:t Karins

                    #10
                    Originally posted by Pazi88 View Post
                    Mää niin ootin tätä kommenttia

                    Nämä korkeussäädettävät alustat vaatii putsausta/huoltoa varsinkin ympärivuotisessa käytössä. Tämä pitäisi ymmärtää osia ostaessa. Jos tämä ei kelpaa, niin sit pitää ostaa ei säädettävä huoltovapaa alusta. Sama juttu esim. uretaanipuslissa. Ne ei oo täysin huoltovapaita, vaan niitä pitää silloin tällöin rasvailla jos haluaa ettei ne narise.
                    Huoltoa ja putsausta kyllä, mutta kun tuntuu että topicin alustoista joka toinen paukkuu rattia käännettäessä jo uutena ja lääkkeenä on voiteluaineen ruiskuttaminen vähän väliä yläpäähän niin se on kyllä vika.
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11111
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by Tommix View Post
                      Huoltoa ja putsausta kyllä, mutta kun tuntuu että topicin alustoista joka toinen paukkuu rattia käännettäessä jo uutena ja lääkkeenä on voiteluaineen ruiskuttaminen vähän väliä yläpäähän niin se on kyllä vika.
                      Jos niissä on selvä vika, niin sit varmaan kammattaa ottaa yhteyttä esim. maahantuojaan/myyjään.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • revote
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2013
                        • 1886
                        • Hollola

                        #12
                        Itseasiassa minä ainakin otin silloin vajaa vuosi sitten yhteyttä maahantuojaan mutta ei he kyllä puhuneet rasvaamisesta mitään.

                        Vaikka en asiantuntija olekaan niin vähän oudolta tuntuu säännöllinen rasvaaminen. Mutta kai se täytyy kuitenkin tehdä, ainakin kokeilla.
                        | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                        Comment

                        • revote
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2013
                          • 1886
                          • Hollola

                          #13
                          Ruutasin tänään rasvaa mutta ei kyllä kummentunut, narina jatkuu. En tosin tiedä mihin väliin sitä pitää ruiskia, suihkin varmuuden vuoksi vähän kaikkialle. Mielestäni juuri sinne (muovisen) kääntölaakerin väliin ylhäältä ei pääse rasvaa suihkimaan.
                          | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            #14
                            Originally posted by revote View Post
                            Ruutasin tänään rasvaa mutta ei kyllä kummentunut, narina jatkuu. En tosin tiedä mihin väliin sitä pitää ruiskia, suihkin varmuuden vuoksi vähän kaikkialle. Mielestäni juuri sinne (muovisen) kääntölaakerin väliin ylhäältä ei pääse rasvaa suihkimaan.
                            Bc-Racing huolto-ohje

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11111
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by revote View Post
                              Ruutasin tänään rasvaa mutta ei kyllä kummentunut, narina jatkuu. En tosin tiedä mihin väliin sitä pitää ruiskia, suihkin varmuuden vuoksi vähän kaikkialle. Mielestäni juuri sinne (muovisen) kääntölaakerin väliin ylhäältä ei pääse rasvaa suihkimaan.
                              Onko se alusta kuinka vanha? Vanhimmissa laakerina toimii teflonmuoviset renkaat jousen ja jousilautasten välissä. Uudemmissa on ihan normaali laakeri yläjousilautasessa. Joka on siis yläpään alla piilossa ja siihen käsiksi pääseminen vaatii tolpan irroituksen. Sinne sitä rasvaa pitäisi laittaa uniballin lisäksi, mutta ei kyllä ole tullut vastaan tapausta missä tarvis laittaa.

                              Pointtina kuitenkin, että jos sulla on niin vanha malli ettei sitä laakeria ole yläjuosilautasessa, niin nämä narisee aika herkästikkin taikka alkaa jouset paukkumaan jos tolpia ei putsaile. Niin suosittelisin vaihtamaan sinne semmoisen uudemman yläjousilautasen missä on laakeri.

                              Tämmönen on siis malli ilman laakeria:


                              Ja laakerilla:

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎