Hei
Uusi foorumilla ja heti kiperän ongelman äärellä.
Vaihdoin rikkoutuneen (etukardaani hajonnut ja tehnyt reiän vaihteiston kylkeen) automaattivaihteiston tilalle ehjän käytetyn, tämän jälkeen auto ei ole enään käynnistynyt. Starttaa, hörähtää ja sammuu.
Rikkinäisellä vaihteistolla auto käynnistyi normaalisti ja kävi hienosti.
Ensimmäisenä ajattelin että ongelma on "uudessa" vaihteiston ohjainlaitteesta, se päivitettiin, koodattiin ja valmistenumero vaihdettiin. Ei vaikutusta. Tämän jälkeen vaihdoin vielä varmuudenvuoksi vanhasta vaihteistosta ohjainlaitteen, ei vaikutusta.
Vaihteiston vaihdon yhteydessä ei moottorista tarvinnut irroittaa kuin starttimoottori ja sieltä olen katsonut useasti että kaikki on paikallaan. Alankin jo epäillä että vaihteiston vaihdolla ei varmaan ole tämän vian kanssa mitään tekemistä.
Ajoneston ohjainlaite ei antanut mitään herjaa ja näyttää tunnistavan molemmat avaimet. Ajonesto kuitenkin ohjelmoitiin varmuuden vuoksi uudelleen, ei vaikutusta.
Moottorinohjaukseen tulee vikakoodit viidestä hehkusta, ei muuta.
Polttoainetta tulee ja railipaine nousee hörähtäessä 300bariin.
Kampiakseli pyörintänopeus tulee.
Moottorinohjauksen sulakkeet olen tarkistanut.
Monessa "ei käynnisty" keskustelussa väläyteltiin syyksi nokka-akselin asentotunnistinta, tosin erilaisilla oireilla. Testerilläni en päässyt sen signaalia lukemaan, kun liittimen irroittaa niin starttaus ei lopu hörähdyksen jälkeen vaan jatkuu, myöskin vikakoodi signaalista tulee. Tällä pitkällä startilla pääsin myös lukemaan railipaine en ja se nousee pyydettyyn 450bariin.
Pitkä sepustus, mutta se toivottavasti rajaisi ongelmaa.
Uusi foorumilla ja heti kiperän ongelman äärellä.
Vaihdoin rikkoutuneen (etukardaani hajonnut ja tehnyt reiän vaihteiston kylkeen) automaattivaihteiston tilalle ehjän käytetyn, tämän jälkeen auto ei ole enään käynnistynyt. Starttaa, hörähtää ja sammuu.
Rikkinäisellä vaihteistolla auto käynnistyi normaalisti ja kävi hienosti.
Ensimmäisenä ajattelin että ongelma on "uudessa" vaihteiston ohjainlaitteesta, se päivitettiin, koodattiin ja valmistenumero vaihdettiin. Ei vaikutusta. Tämän jälkeen vaihdoin vielä varmuudenvuoksi vanhasta vaihteistosta ohjainlaitteen, ei vaikutusta.
Vaihteiston vaihdon yhteydessä ei moottorista tarvinnut irroittaa kuin starttimoottori ja sieltä olen katsonut useasti että kaikki on paikallaan. Alankin jo epäillä että vaihteiston vaihdolla ei varmaan ole tämän vian kanssa mitään tekemistä.
Ajoneston ohjainlaite ei antanut mitään herjaa ja näyttää tunnistavan molemmat avaimet. Ajonesto kuitenkin ohjelmoitiin varmuuden vuoksi uudelleen, ei vaikutusta.
Moottorinohjaukseen tulee vikakoodit viidestä hehkusta, ei muuta.
Polttoainetta tulee ja railipaine nousee hörähtäessä 300bariin.
Kampiakseli pyörintänopeus tulee.
Moottorinohjauksen sulakkeet olen tarkistanut.
Monessa "ei käynnisty" keskustelussa väläyteltiin syyksi nokka-akselin asentotunnistinta, tosin erilaisilla oireilla. Testerilläni en päässyt sen signaalia lukemaan, kun liittimen irroittaa niin starttaus ei lopu hörähdyksen jälkeen vaan jatkuu, myöskin vikakoodi signaalista tulee. Tällä pitkällä startilla pääsin myös lukemaan railipaine en ja se nousee pyydettyyn 450bariin.
Pitkä sepustus, mutta se toivottavasti rajaisi ongelmaa.
Comment