Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 ei starttaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • a-peli
    Newbiemmer
    • Jul 2014
    • 14
    • Kuusamo

    e61 ei starttaa

    Auto on 530 xd -08. Se seisoi pari päivää ja nyt herjaa "4x4 system and dsc failed" ja "start assistant inactive". Virtaa on yli 13 volttia ja akun navat on käytetty irti. Sulakkeet on ehjiä
    En saa autoa piuhan päähän. Löytyykö jotain jolla sen saisi ääneen, vai onko hinurihommia. Haulla löytyvät viat on olleet sellaisia että auto on kuitenkin käynnistynyt.
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Miten tuo on varmistettu on jännitettä on yli 13v? Täydessä akussa on vain 12.7v.. Lataamisen jälkeen toki näyttää yli 13v. Pelkkä jännite ei kerro onko siellä oikeasti virtaa vai ei. Itselle on tullut akkuja vastaan, jotka näyttää yli 12.5v, mutta kun yrität startata kuuluu vaan yksi naks ja jännite tipahtaaki johonkin 5v.. Jos akussa on varmasti virtaa, niin seuraavaksi testaisin, että startti toimii.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • a-peli
      Newbiemmer
      • Jul 2014
      • 14
      • Kuusamo

      #3
      Akkua on ladattu laturilla. Ennen lataustakin jännite oli yli 12 v. Startti ei kyllä ole oireillut millään lailla aiemmin. Täytyy tutkia.

      Comment

      • [Snowboarder]
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2008
        • 2193
        • Karstula

        #4
        Onko sama jännite myös konehuoneen puolelta mitattuna?
        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
        Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by a-peli View Post
          Akkua on ladattu laturilla. Ennen lataustakin jännite oli yli 12 v. Startti ei kyllä ole oireillut millään lailla aiemmin. Täytyy tutkia.
          Ei olisi ensimmäinen E6x, josta startti kuolee varoittamatta.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • a-peli
            Newbiemmer
            • Jul 2014
            • 14
            • Kuusamo

            #6
            Nyt jännite on 12,4 volttia akussa ja konehuoneessa. Voiko startti aiheuttaa nuo herjat ja pystyykö testaamaan starttia muuten kuin ottamalla irti?

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by a-peli View Post
              Nyt jännite on 12,4 volttia akussa ja konehuoneessa. Voiko startti aiheuttaa nuo herjat ja pystyykö testaamaan starttia muuten kuin ottamalla irti?
              Startin voi testata esim. ruuvimeissillä yhdistämällä päävirran ja herätteen. Ilman kuormaa tuo jännitteen mittaaminen konehuoneesta ei vielä kerro mitään. Näissä on ongelmana auton pohjassa olevan virtakaapelin läpiviennin hapettuminen. Jännitehäviötä tulee vasta kun on kuormaa.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • a-peli
                Newbiemmer
                • Jul 2014
                • 14
                • Kuusamo

                #8
                Startin testasin noin ja ei tapahtunut mitään. Pieni kipinä tuli kun yhdistin, ei muuta.

                Comment

                • markok
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 3018
                  • Kuopio

                  #9
                  Originally posted by a-peli View Post
                  Startin testasin noin ja ei tapahtunut mitään. Pieni kipinä tuli kun yhdistin, ei muuta.
                  Sitten kannattaa kyllä mitata jännite konehuoneesta samalla kun starttaa.
                  BMW 530iA Touring -05

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #10
                    Samalla tosiaan katsoo jännitemittaria, jos startti on vainaa, niin ei jännite paljoa tipahda. Jos jännite romahtaa, niin sitten tutkimaan kontin läpivientiä auton alta.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7531
                      • Jyväshyvä

                      #11
                      Maadoita moottori runkoon kun starttaan. Tai anna toisesta autosta apuvirtakaapeleilla virtaa. Jos lähtee käyntiin, moottorin maadoituskaapeli tai auton päävirtakaapeli on rikki.
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • a-peli
                        Newbiemmer
                        • Jul 2014
                        • 14
                        • Kuusamo

                        #12
                        Apuvirralla koitettiin, mutta ei puhu mitään. Ei minkäänlaista elonmerkkiä. Saako startin irti ilman imusarjan purkamista? Sopiiko torx hylsy vai pitääkö olla joku erikoisavain. Itellä ei nuita ole ni ei pysty tänään irrottamaan. Tietäis hommata kerralla oikeat välineet

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7531
                          • Jyväshyvä

                          #13
                          Maadoititteko moottorin? Jos se moottorin maakaapeli on poikki ei apuvirrasta ole mitään hyötyä jos maadoittaa runkoon...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • a-peli
                            Newbiemmer
                            • Jul 2014
                            • 14
                            • Kuusamo

                            #14
                            Joo, maapiuha oli moottorissa, mutta ei vaikutusta. Mykkä on

                            Comment

                            • Shatter
                              BTCF Member
                              • Mar 2013
                              • 940
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by a-peli View Post
                              Apuvirralla koitettiin, mutta ei puhu mitään. Ei minkäänlaista elonmerkkiä. Saako startin irti ilman imusarjan purkamista? Sopiiko torx hylsy vai pitääkö olla joku erikoisavain. Itellä ei nuita ole ni ei pysty tänään irrottamaan. Tietäis hommata kerralla oikeat välineet
                              Onnistuu ilman imusarjan irroitusta kun purkaa tuulilasin juuresta kaikki suojat pois, tosin ei siltikään turhaa tilaa ole yhtään. Omaani vaihdoin taannoin yläkautta uuden ja aikaa taisi mennä vähän toista tuntia. Pultit saa auki ihan normivehkeillä, itse taisin avata torx-avaimella.

                              Aika yleistä että menee pimeäksi kerralla.
                              Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                              BMW E91 330dA xDrive M-Sport '09
                              Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
                              MB W108 250S '67
                              MZ RT 125/3 '62

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎