Announcement

Collapse
No announcement yet.

545i smg laatikko taas hajalla!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KuusistO
    Bimmer Rookie
    • Feb 2014
    • 78
    • Pirkanmaa&Etelä-Pohjanmaa

    545i smg laatikko taas hajalla!

    545i smg 204tkm vm.-04 . Eli kolina kuuluu laatikosta kun yrittää kytkeä vaihdetta, mutta ei saa päälle. Pakkia ei ollenkaan. Sain kerran liikkeelle, vaihteet 2 ja 4 kytkeytyi. Kun koittaa kepillä laittaa, Vaihtaa ykköseltä heti paikallaan kakkoselle, yrittää vaihtaa ykköselle takaisin siinä kuitenkaan onnistumatta. Mitähän nyt teen? Käytin autocenterillä huhti-toukokuun vaihteessa 1500e laatikkoremontissa jossa vaihdettiin asennontunnistin. Ottivat koko laatikon tuolloin irti. Autolla ajettu sen jälkeen n.2000km. Ennen kuin vika tänään ilmeni ajoin noin 80km lenkin ja sitten pidätin paikalliselle autokorjaamolle päästömittaukseen, kun siitä piti peruuttaa pois niin siihen jäi. Ajelun aikana ei ilmennyt mitään ongelmia.

    Miten tästä halvimmalla selviäisi? Johonkin tuo romukasa olisi hinattava, kun tietäisi minne.

    Vikakoodi: Transmission / Getriebe GS 19
    Switch faulty or not possible
    Code 004F75
  • repsa
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1366
    • Lempäälä

    #2
    kuulostaisi että olisi samalle korjaamolle uudestaan asiaa.. haiskahtaa takuutyön alaiselta puuhalta, kilometrit ovat melko pienet työsuoritteeseen nähden.

    Jottei homma pure niskaan, niin kannattaa myös kysyä mahdollisuutta kolmannen osapuolen käyttämiseen (ettei tule epäselvyyttä peitelläänkö omia virheitä jonka perusteella mahdollinen takuu ei olisikaan validi).

    Myös kuluttajansuojamieheltä voisi tuosta kysyä, että miten pitää menetellä.

    Lähinnä siis siksi, että et joutuisi maksamaan turhasta. Ainahan se on mahdollista että siellä on jotain aivan muuta hajonnut, mutta todennäköisyys on nyt jonkun muun tekijän kannalla..
    5c jetta 1.2TSI 140/220
    530e m-sport alpinweiss3 vakio
    a4 cabi 220/300
    vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

    Comment

    • KuusistO
      Bimmer Rookie
      • Feb 2014
      • 78
      • Pirkanmaa&Etelä-Pohjanmaa

      #3
      Originally posted by repsa View Post
      kuulostaisi että olisi samalle korjaamolle uudestaan asiaa.. haiskahtaa takuutyön alaiselta puuhalta, kilometrit ovat melko pienet työsuoritteeseen nähden.

      Jottei homma pure niskaan, niin kannattaa myös kysyä mahdollisuutta kolmannen osapuolen käyttämiseen (ettei tule epäselvyyttä peitelläänkö omia virheitä jonka perusteella mahdollinen takuu ei olisikaan validi).

      Myös kuluttajansuojamieheltä voisi tuosta kysyä, että miten pitää menetellä.

      Lähinnä siis siksi, että et joutuisi maksamaan turhasta. Ainahan se on mahdollista että siellä on jotain aivan muuta hajonnut, mutta todennäköisyys on nyt jonkun muun tekijän kannalla..
      En ole saanut aikaseksi tehdä asialle mitään. Aina kun taittaa yli 50km matkan ja pysähtyy, niin laatikko jää vapaalle. Kun odottelee muutaman tunnin, niin taas lähtee. Nyt mittarissa 206tkm. Varmaan vähän myöhäistä alkaa inisemään korjaamolle. Nyt kuotenkin ilmennyt niin paljon uusia vikoja, että en tiedä mitä tekisi. Laatikko-ongelman lisäksi pätkii virtoja ajaessa mittaristosta/navinäytöstä. Toinen toistaan järjettömämpää vikakoodia ja vikailmoitusta ohjausjärjestelmästä, laatikosta, ABS:stä, rengaspaineista jnejne. Voin huomenna kirjata kaikki vikakoodit tarkemmin tänne. Todennäköisesti joku johtosarjavika tai jotain? Ainakin lukemani perusteella, mutta asiasta tuntuu olevan materiaalia netissä maailman fiktiiviseen tappiin asti.

      Comment

      • Janne S
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2005
        • 437
        • Keminmaa

        #4
        Laturin jännitesäädin rikki. Katoppa inpasta paljonko ollu maksimijännitteet eri ohjausbokseissa. Jos käy muistaakseni yli 16,5 volttia niin menee vikatilaan.
        ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

        Comment

        • KuusistO
          Bimmer Rookie
          • Feb 2014
          • 78
          • Pirkanmaa&Etelä-Pohjanmaa

          #5
          Originally posted by Janne S View Post
          Laturin jännitesäädin rikki. Katoppa inpasta paljonko ollu maksimijännitteet eri ohjausbokseissa. Jos käy muistaakseni yli 16,5 volttia niin menee vikatilaan.

          Näkeeköhän ne jotenkin tolla motonettiläisellä bluetooth vikakoodinlukulaitteen ja carly for bmw -sovelluksen yhdistelmällä? Käyttö vähän vielä opetteluasteella.

          Comment

          • Janne S
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 437
            • Keminmaa

            #6
            Motonetin kamppeella tuskin näkee, carlystä ei mitään kokemusta.
            ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

            Comment

            • KuusistO
              Bimmer Rookie
              • Feb 2014
              • 78
              • Pirkanmaa&Etelä-Pohjanmaa

              #7
              Noh jos vika on jännitteensäätimessä, niin eipä tuo ebayssa paljon maksa(kuva). Jos luottaa ebaylaatuun :think . Jos Tampereen/Kangasalan tienoilla olisi joku joka viitsisi jeesata ja inpalla hieman zekkaa mikä tilanne, saa hihkaista?
              Attached Files

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎