Eilen kaverini kävi meillä saatiin tutkailun jälkeen selville, että E61 535D Touring vm-06 Taka-ilmapussi oikealta vuotaa kumin alaosasta. Kumppikaan ei tuollaista ole vaihtanut. Onko kyseisen ilmapussin vaihtoohjeita kellään tai, voiko joku kertoa mitä irroitetaan. Niin mitä kaikkea itse ilmapussin lisäksi joutuu vaihtamaan tai saati rempassa huomioimaan ettei tarviisi osa kerrallaan vaihtaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 535D Takailmapussin vaihtoohjeita,kiitos
Collapse
X
-
1. Takaluukun alta kartturin puolelta muovinen levy pois. Ruuveja on myös renkaan kaaren puolella.
2. Punanen tai sininen johto irti riippuen siitä kumman puolen pussi rikki. Seuraa johtoja. Huom myös kompuran virtajohto irti.
3. Rengas irti ja purista käsin pussi tyhjäks
4. Nosta pussi irti alustastaan ja käännä, taittuu näppärästi pois.
5. Uus tilalle, kompuran johdot kiinni. Auto alas ja virrat päälle. Pitäs täyttyä nopeesti ja nostaa auto oikeelle tasolle.
Viisaammat saa heittää lisää neuvoja.
Joskus oli puhetta et joku sulakekkin tarvis ottaa irti, mut hyvin onnistu tollai.e61 530xd LCI 3/2007
-
-
Mitä tarviiko...
Tarvinnee varmaan irroittaa sisälokasuoja se muovinen iso. Miten se ilmapussi on kiinni, kääntääkkö vaan yläosaa 90 astetta, miten alaosa kiinnittyy. Onko nailonputken oikeapuoli sininen miten kiinni pussissa. Hieman tässä olisi hyvä saada tietoa asiaa tehneeltä, se että kaksi hommaa ei tehneenä tekee jotakin väärin tai muuta. Eli hyvät neuvot on tarpeen, tilattiin kaverilleni Saksasta Mapkon ilmapussi kai sekin menee risaan verrattuna.
Originally posted by LongJohn View PostEn purkanut edes letkuja pois.
Kulma ylös, rengas irti, ohjeista poiketen puukolla risaan pussiin reikä, ilmat veks, alaosa meisselillä irti tapistaan, yläosaa kääntää 90 astetta ja laskee sen pois, letku irti, letku uuteen ja takaisinpäin...
Comment
-
-
Jos oikea oppisesti haluu tehä nii testeri kiinni,kompuran sulake irti, testerillä kassit tyhjäksi 3krt,auto ylös,rengas pois,pussin päästä letku irti,pussi alapäästä meisselillä vääntäen irti ja sit pyöräyttämällä 90° ja sopivasta kohtaa pois,uus tilalle, letku kiinni, renkaat kiinni, sulake paikoilleen,testerillä täyttö ja auto alas.Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
Comment
-
-
Originally posted by 325E View PostTarvinnee varmaan irroittaa sisälokasuoja se muovinen iso. Miten se ilmapussi on kiinni, kääntääkkö vaan yläosaa 90 astetta, miten alaosa kiinnittyy. Onko nailonputken oikeapuoli sininen miten kiinni pussissa. Hieman tässä olisi hyvä saada tietoa asiaa tehneeltä, se että kaksi hommaa ei tehneenä tekee jotakin väärin tai muuta. Eli hyvät neuvot on tarpeen, tilattiin kaverilleni Saksasta Mapkon ilmapussi kai sekin menee risaan verrattuna.
En purkanut sisälokaria irti. Ihan noilla meni. Toki, kuten mainitsinkin, ei tuo ohjeiden mukaisesti noin mene. Mm pussin puhkaisua ei suositella tehtäväksi vaan se pitäisi tyhjentää muilla tavoin.
Letku on muistaakseni M10 kiinni vanhassa pussissa ja uudet on yleensä esikiristettyjä eli töppää vain letkunpään kiinni ja vetäisee että kiristyy paikalleen - uutta ei siis tarvitse enää purkaa tai kiristellä.
Comment
-
-
Missä sulake ja mikä
Niin kyselen jo valmiiksi kaverilleni asiaa, tosiaan tilattiin tuo pussi autonvaraosat24.fi j paikasta. Niin mikä sulake irti ja missä kohtaa ja sen numero, kiitos.
Originally posted by [Snowboarder] View PostJos oikea oppisesti haluu tehä nii testeri kiinni,kompuran sulake irti, testerillä kassit tyhjäksi 3krt,auto ylös,rengas pois,pussin päästä letku irti,pussi alapäästä meisselillä vääntäen irti ja sit pyöräyttämällä 90° ja sopivasta kohtaa pois,uus tilalle, letku kiinni, renkaat kiinni, sulake paikoilleen,testerillä täyttö ja auto alas.
Comment
-
-
Tulipa itsekkin tehtyä kyseinen operaatio. Oli kyllä helppo homma. Tosin en tehnyt virallisen kaavan mukaan, vaan juurikin noin, että perä ylös, rengas pois, puukolla reikä vanhaan pussiin, letkuliitin irti (messinkinen m10) ja sitten vaan letku uuteen pussiin jossa liitin valmiina ja uus pussi paikolleen, rengas paikolleen, auto alas ja virrat päälle. Kompura hurisi hetken aikaa ja perä asettu oikeaan kohtaan.-e61 530 DÖÖ (käyttis)
e36 328i (jäärata)
Comment
-
-
Originally posted by LongJohn View Post
Letku on muistaakseni M10 kiinni vanhassa pussissa ja uudet on yleensä esikiristettyjä eli töppää vain letkunpään kiinni ja vetäisee että kiristyy paikalleen - uutta ei siis tarvitse enää purkaa tai kiristellä.
Tuo yllä oleva on minulle kysymysmerkki. Eli jos uudessa pussissa on liitin jo valmiina paikoillaan, vedetäänkö letku vain tylysti irti vanhasta ja työnnetään uuteen? Pysyykö ja onko todella tiivis?
Comment
-
-
Mä oon joskus käyttäny vanhan pussin liitintä. Kato nyt kumminki että on ihan samanlainen.
Teki niin tai näin niin varmista että letku menee ihan pohjaan asti. Kato vaikka vanhasta ja merkkaa letkuun miten syvälle sen pitää upotaE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Käytin vanhan pussin liitintä, koska en uskaltanut/jaksanut vetää niin kovaa, että se letku olisi siitä irronnut.
Kun laittoi autin tonttiin ja käyntiin, kompura ei tehnyt mitään. Heti kun vähän liikautti autoa, alkoi täyttää. Ei ole vielä ihan vaaterissa, mutta asettunee kaiketi ajan kanssa.
Motonetista löytyi suoraan hyllystä tarvikepussit 159€ kpl. Valinnanvaraa ei ollut, auto oli pakko saada liikenteeseen. Kestää mitä kestää...
Comment
-
-
Joskus joku minua viisaampi opetti, että kun pukkaa sen letkun liittimeen, niin sitä letkua ei sais katkasta esim sivareilla, koska se menee silleen tipan malliseksi se letkun pää ja se terävä piikki voi rikkoa uudesta pussista tiivisteen..
Eli se letku tulisi katkaista esimerkiksi mattoveitsellä ja senkin jälkeen pikkasen pyöristää vaikka santapaperia näyttämällä.
Tuli vaan tällänen mieleen ihan ohi mennen ja pitää varmaan paikkansa muutenkin, jos noiden kanssa leikkii.
-
👍 1
Comment
-
Comment