Announcement

Collapse
No announcement yet.

535d Fuel pump failure

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • noreply
    Newbiemmer
    • Dec 2005
    • 18
    • Päijät-Häme

    535d Fuel pump failure

    Elikkäs -05 535d jätti tielle.Ensin syttyi moottorinvika valo ja heti perään fuel pump failure jonka jälkeen auto hiipui tien varteen.Eikä lähtenyt enää käyntiin.
    Tutkin eilen autoa ja luin vikakoodit.Viimeinen vikakoodi oli 4590 Rail pressure plaus. Amount controlled.Oli jättänyt saman vikakoodin 6000km sitten.Lisäksi löytyi sekalaisia vanhoja vikakoodeja mitkä eivät tähän tuntuneet liittyvän.
    Vaihdoin varmuuden vuoksi polttoaine suodattimen ja tuli mieleen pitäisikö linjasta tulla polttoainetta startatessa siis silloin kun suodatin on pois välistä?
    Tankin ampparin puolella oleva pumppu on myös täysin mykkä ei kuulu ääntä eikä tunnu liikettä virrat päälle kääntäessä tai startatessa.Sulakkeet mielestäni kunnossa.En päässyt mittaamaan pumppua yleismittarin puutteen takia mutta mittaan kun saan mittarin.Oliko niin että pumpuille ei ole relettä vaan niitä ohjaa ekp moduuli?Onko neuvoja miten jatkaa tutkimista?
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Virrat kun käännät päälle, pitäisi ainetta tulla. Suodattimen vaihdon jälkeen polttoaine järjelmä ilmataan pitämällä virrat pari kertaa II-asennossa, niin järjestelmä ilmaa itsensä.

    Tarkista, että tankin pumpulle tulee virta, jos tulee, niin pumppu vaihtoon. Pelkkä yleismittari vähän huono, kun se kuormita piiriä mitenkään. Joku vanha auton polttimo on näppärä testailla tuleeko virtaa vai ei. Ellei vielä löydy, niin kannattaa jostain purku autosta käydä joku polttimo&kanta johtoinen ottamassa. Johtojen päähän kolvaa kiinni vaikka nuppineulat, niin ne saa helposti tökättyä sinne minne tarvitsee. Toki järki mukana, että ei levitä liittimen pinnejä.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • noreply
      Newbiemmer
      • Dec 2005
      • 18
      • Päijät-Häme

      #3
      Eipä polttimo syttynyt kun kokeilin ehdottamaasi menetelmää.Eli ei virtaa pumpulle.Eikä kyllä yleismittarikaan näyttänyt mitään.Sen verran mittailin että virta tulee kyllä EKPM boksille mutta ei enää siitä eteenpäin.Voiko todeta että boksi on rikki vai voiko ongelman aiheuttaa joku muukin?

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎