Announcement

Collapse
No announcement yet.

Parkkitutka- ja johtosarjaongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • revote
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2013
    • 1886
    • Hollola

    Parkkitutka- ja johtosarjaongelma

    Facessa tätä kyselin, laitan vielä tännekin.

    Keulassa ei toimi yksikään parkkitutka, voiko olla että kaikki muka rikki vai mihin vika voisi viitata? Vika on ollut jo pitkään päällä, alkoi kun käytin etupuskuria irti. Kerkesin jo ostaa keulaan uuden johtosarjankin koska silloin rikoin yhden tutkan liittimen ja luulin että vika on siinä ettei se saa kosketusta. Mutta eihän tuossa ollut mitään mitä vaihtaa, johtosarja on ns. kiinteä tuossa minun autossa.

    Olen seuraillut nippua alkaen puskurista aina sinne umpion taakse asti, se on yhtä siistiä johtonippua koko matka. Ja siistiä myös siinä mielessä että sitä nippua ei ole katkottu vaan ihan orggiksen näköinen johto koko matkalta. Seurasin sitä niin pitkälle kun pystyi, lopussa nippu menee jonnekin auton sisälle.

    Ja vielä toisin päin, vertasin sitä hankkimaani johtosarjaa ja katsoin missä se liitin siinä on niin se liitin tosiaan on noin sumarin kohdalla ja siellä ei tosiaan mitään liitosta autossa kyllä ole.

    Vähän on outo tapaus. Ajatuksia, ideoita?

    Autona Pre-LCI M-Sport
    | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |
  • Boiga
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 1773
    • Ylöjärvi

    #2
    Poikki ja liitin, siihen liität sen uuden johtosarjan? Ei sitä vikaa välttämättä ulospäin näe. Millä olet todennut että kaikki etu tutkat rikki?
    Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

    Comment

    • Akron
      BTCF Member
      • Jul 2017
      • 167
      • Tampere

      #3
      Täällä ei ainakaan pre-lcissä toimi koko järjestelmä (takapuskurin anturit mukaanlukien) jos yksi anturi on pimeänä (antaa vikakoodin).
      Current: F10 528iA '11

      EXs:
      E38 740iA '95
      Subaru Impreza 2.0R '06
      E61 520dA '07

      Comment

      • revote
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2013
        • 1886
        • Hollola

        #4
        Originally posted by Boiga View Post
        Poikki ja liitin, siihen liität sen uuden johtosarjan? Ei sitä vikaa välttämättä ulospäin näe. Millä olet todennut että kaikki etu tutkat rikki?
        Sormella kokeilin, takatutkat värisee ja yksikään etututkista ei.

        Pitäisikö tuon johtosarjan olla vaihdettavissa, pitäisikö siellä olla liitos jo valmiina? Tokihan se katkopaikka ei ole tiedossa minulla vielä.
        | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

        Comment

        • Boiga
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 1773
          • Ylöjärvi

          #5
          Vikakoodit melkein lukuun et mitä se kertoo. Vika paikkoina johtosarja, moduuli tai kaikki/yksi anturi. Testerillä voi katsoa jokaisen anturin erikseen ja jos näyttää että kaikki etututkat on pimeänä niin johtosarjaa ensimmäisenä epäilisin, myös moduuli on mahdollista ja näiden vaihdon jälkeen parkkitutkat. Helppoa tietä vian hakuun ei valitettavasti ole.

          Jos siellä ei ole liitosta niin sitten tekee sellaisen, kaivaa ensin niin syvälle kuin uuden johdon pituus riittäisi ja tutkii siitä asti? En osaa sanoa kun en ole koskaan tutkinut noita johtosarjoja....
          Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

          Comment

          • ErkkiE
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 609
            • Espoon haja-asutus

            #6
            Oma tosin LCI ja karvalakkipuskurit mutta vastaavilla oireilla omassa oli puskurin johtosarja ehjä (ehdin jo uudenkin hankkia) ja vika oli johtonipussa "auton puolella". Ainakin LCI:ssä johtonippu kulkee olikohan töötin vierestä ja oli yksi johto nirhautunut katki. Eristettä oli vielä mutta johtava aine oli poissa. Tuossa ainakin liitos oli matkustajan puolen eturenkaan etupuolella ja puskuri piti tietysti olla irti. Vikakoodeja antoi anturists, mutta ei se koodi sitä tiedä, onko katkos anturissa vai johdossa ja missä kohdassa johtoa. Toki helpottaa johtosarjan tutkimista ja anturien paikkaa vaihdellen voi katsoa, pysyykö vai muuttuuko vikakoodi. Jos koodi yksittäisestä anturista, niin silloin moduli lienee ehjä.

            Johdon korjaus ja nippu paremmin kiinni, jotta ei hankaa. Nyt on pelittänyt puolitoista vuotta.

            E

            Comment

            • revote
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2013
              • 1886
              • Hollola

              #7
              Originally posted by Boiga View Post
              Vikakoodit melkein lukuun et mitä se kertoo.

              Jos siellä ei ole liitosta niin sitten tekee sellaisen, kaivaa ensin niin syvälle kuin uuden johdon pituus riittäisi ja tutkii siitä asti? En osaa sanoa kun en ole koskaan tutkinut noita johtosarjoja....
              Se uusi johtosarja yltää about sumuvalon kohdalle, ei sen pidemmälle.

              Jep, pitää käyttää jossain koodienluvussa niin tietää enempi.
              | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                #8
                Etuantureiden johtosarjan liitos on (kuten edellä mainittu) äänitorven kohdalla ja tyypillisesti autonpuoleinen johtosarja nirhautuu juuri ennen liitosta äänitorven kannattimeen.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • revote
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2013
                  • 1886
                  • Hollola

                  #9
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Etuantureiden johtosarjan liitos on (kuten edellä mainittu) äänitorven kohdalla ja tyypillisesti autonpuoleinen johtosarja nirhautuu juuri ennen liitosta äänitorven kannattimeen.
                  Saakos vielä kysäistä, että missä tämä äänitorvi/liitospaikka sijaitsee? Jos on jossain muualla kuin kartturin puolen sumuvalon paikkeilla niin sitten mulle on myyty väärä johtosarja koska se ei yllä tosiaan pidemmälle.

                  Edit: ketjussa mainitaan että liitos on siellä LCI:ssä, onko myös pre-LCI?
                  | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    #10
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • revote
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2013
                      • 1886
                      • Hollola

                      #11
                      Ok, kiitos. Voi siis ollakin oikea johtosarja mutta ei tuossa kohtaa mitään liitosta mulla kuitenkaan ole.

                      Mutta tiedän ainakin, että noilta paikkeilta voisi niitä nirhaumia alkaa katsomaan. Ja toki ne vikokoodit tsekata ensin.

                      Kiitos jeesistä.
                      | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎