Announcement

Collapse
No announcement yet.

Steering wheel lock defective

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dolby
    Bimmer Rookie
    • Feb 2013
    • 70
    • Oulu

    Steering wheel lock defective

    Onko kenellekään tuttu tapaus?

    Tarinan tausta on siis sellainen, että auto oli (on) koritakuu korjauksessa, jossa vaihdetiin ovi ja takaluukku. Auton luovutus piti olla perjantaina, mutta olikin nakannut ko. ilmoituksen ruutuun ja auto ei siis starttaa, eikä anna etes laittaa virtoja päälle. Tästä syystä vikakoodejakaan ei päästä katsomaan.

    Mitä nyt vkl:n aikana googletellut, niin saattaisi liittyä virran puutteeseen. Akkua oli kylläkin ladattu ainakin jonkin aikaa, ja kokeiltiin myös buusterilla. Mahdollinen skenaario on esim. se, että avaimet on jäänyt virtalukkoon siinä vaiheessa, kun akku on irroitettu oven bägin siirtoa varten, ja tästä syystä rattilukko sekoilee. Tosin i-drivessa oli myös "Restraint systems" -vikailmo, joten liekkö akkua etes irroitettu.

    Muutama video löytyi youtubesta, missä ko. ongelma hoidettiin resetoimalla ELV counter, esim istalla näytti onnistuvan. Tosin ihmetyttää, miten tämä onnistuu, jos virtoja ei saa päälle? Vai meneekö CAS-moduulille "koko ajan" virta?

    Oikeasti särkyneitä rattilukkoa näissä ei taida paljoa olla? Auto e61 530xd 2006.
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    #2
    Kun auto hajosi merkkikorjaamolle koritaakuun alaisessa korjauksessa, niin mitä tässä asiakas päätänsä vaivaamaan? Korjatkoon omaan piikkiinsä miten huvittaa kun hajottivatkin. Vai yrittävätkö jotenkin saada sinua maksumieheksi?
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • dolby
      Bimmer Rookie
      • Feb 2013
      • 70
      • Oulu

      #3
      Originally posted by HTK12 View Post
      Kun auto hajosi merkkikorjaamolle koritaakuun alaisessa korjauksessa, niin mitä tässä asiakas päätänsä vaivaamaan? Korjatkoon omaan piikkiinsä miten huvittaa kun hajottivatkin. Vai yrittävätkö jotenkin saada sinua maksumieheksi?

      Totta kai lähtökohtaisesti näin. Itsellä tapana vaan tehdä taustatyötä ja oppia samalla. Ja jos mentäisiin siihen tilanteeseen, että aletaan ehdottelemaan esim. rattipylvään vaihtoa ja siihen pitäisi osallistua, niin onpahan heitellä vaihtoehtoja.

      Comment

      • Supra^
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 5150
        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

        #4
        Joko se ELV-countteri mutta jossei kerta virtojakaan saa päälle niin hankalempi homma. Heitän tässä hatusta vanhaan kokemukseen perustuen, että sulakkeita palanut, ja syynä vaikka comfort-access ovenkahva oikarissa.
        Last edited by Supra^; 30-09-2018, 14:22.
        Musti 8HP
        Nokivasara M47
        TeiniCoupé DCT
        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

        Ex:
        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

        Comment

        • dolby
          Bimmer Rookie
          • Feb 2013
          • 70
          • Oulu

          #5
          Laskurin nollauksella oli alkanut pelittämään. Jäi mysteeriksi miksi countteri oli täynnä, kun koripuolen kaveri ei ollu tätä udellut nollaajalta.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            #6
            ISTA:llahan tuo nollaus ei onnistu kun virtoja ei saa päälle, mutta tool32 onnistuu, kun CAS saa yhteyden ilman virtojakin. CAS esim. päivitetään avain 0 asennossa.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • zakspeed
              BTCF Member
              • Nov 2003
              • 2003
              • Tampere/kainuu

              #7
              Korjaamolla ei ole mitään velvoitetta korjata autoa heidän piikkiinsä jos sattuu vanhuuttaan jokin paikka särkymään korjaamokäynnillä mihin ei suoranaisesti edes toimenpiteenä kosketa. Jos ei normaalia käyttöä kestä niin se olisi särkynyt asiakkaalla ihan yhtä lailla.
              -M5- '00
              -i3 94 rex '19
              -Ascona B 4.0 '80
              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

              Comment

              • suppari
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4049
                • Turku

                #8
                Originally posted by HTK12 View Post
                ISTA:llahan tuo nollaus ei onnistu kun virtoja ei saa päälle, mutta tool32 onnistuu, kun CAS saa yhteyden ilman virtojakin. CAS esim. päivitetään avain 0 asennossa.
                Onnistuu kyllä. Casiin pääsee sisälle muistaakseni ainakin 5min kun vaan jollakin herättää auton, esim avaamalla oven.
                sigpic
                P:0409699000

                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                huollot/korjaukset!

                BMW E&F sarjaan.
                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  #9
                  Originally posted by suppari View Post
                  Onnistuu kyllä. Casiin pääsee sisälle muistaakseni ainakin 5min kun vaan jollakin herättää auton, esim avaamalla oven.
                  No joo itsellä vaan kokemukset, että ista ei yhdistä kun virrat ei ole päällä, ei ole tullut tosin siinä kokeiltua ovea avata tms. Tosin noiden rattilukko ongelmien kanssa on tosin lähinnä tullut kyllä tool32:lla nollattua, kun sillä on melko nopea nollata.
                  Last edited by HTK12; 01-10-2018, 21:46.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • ate262
                    BTCF Member
                    • Jun 2016
                    • 53
                    • Karkkila

                    #10
                    Tämä sama ongelma heilahti allekirjoittaneen autoon (-06 E61) tuossa jokin aika takaperin. Herjaa siis juurikin tuota "Steering wheel lock defective" kun laittaa virrat päälle. Rattilukko toimii kuitenkin ihan normaalisti.


                    Autoon päivitettiin kaikkien boksien softat viime maanantaina, ja virheilmoitus hävisi - vain tullakseen tänään takaisin.


                    Mitäs tässä nyt pitäisi tehdä, että saisi tuon herjan pysyvästi pois, jos ja kun kerran itse lukko ei näytä olevan viallinen?

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by ate262 View Post
                      Tämä sama ongelma heilahti allekirjoittaneen autoon (-06 E61) tuossa jokin aika takaperin. Herjaa siis juurikin tuota "Steering wheel lock defective" kun laittaa virrat päälle. Rattilukko toimii kuitenkin ihan normaalisti.


                      Autoon päivitettiin kaikkien boksien softat viime maanantaina, ja virheilmoitus hävisi - vain tullakseen tänään takaisin.


                      Mitäs tässä nyt pitäisi tehdä, että saisi tuon herjan pysyvästi pois, jos ja kun kerran itse lukko ei näytä olevan viallinen?
                      Ongelma on siinä moottorissa. Eli jossain vaiheessa ei sitten enää toimikkaan. Tähän nyt muutoma vaihtoehto: rattilukon moottorin vaihto, rattilukon poistaminen käytöstä, emulaattori (rattilukko purettava pois, ellei halua ajossa sen menevän joskus päälle) tai sitten joillakin on auttanut moottirin purkaminen ja puhdistus. Merkkihuollossa toki vaihtavat koko rattiakselin, mutta siinä nyt ei taas ole mitään järkeä asiakkaan kannalta.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • ate262
                        BTCF Member
                        • Jun 2016
                        • 53
                        • Karkkila

                        #12
                        Oliskos tosta moottorista enemmän infoa jossain? -Siis varaosanumeroa/tms, tai ylipäätään mitä tahansa neuvoa. Vois nyt ekana ite ihmetellä sitä ja yrittää purkaa&puhdistaa. Jossei sillä tokene, niin kaippa se pitää sitten vaihtaa kokonaan.


                        EDIT: Varaosanumero ilmeisesti 32306786922?
                        Last edited by ate262; 24-01-2020, 19:30.

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          #13
                          Originally posted by ate262 View Post
                          Oliskos tosta moottorista enemmän infoa jossain? -Siis varaosanumeroa/tms, tai ylipäätään mitä tahansa neuvoa. Vois nyt ekana ite ihmetellä sitä ja yrittää purkaa&puhdistaa. Jossei sillä tokene, niin kaippa se pitää sitten vaihtaa kokonaan.


                          EDIT: Varaosanumero ilmeisesti 32306786922?
                          Pelkkää moottoria et saa laakkoselta tai miltään muultakaan varaosaputkalta. Ebay jne. löytyy. Jos haluat sitä puhdistella, niin rattiakseli irti ja puhdistamaan.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • ate262
                            BTCF Member
                            • Jun 2016
                            • 53
                            • Karkkila

                            #14
                            Kumpainenkohan näistä olis oikeanlainen?



                            Comment

                            • ate262
                              BTCF Member
                              • Jun 2016
                              • 53
                              • Karkkila

                              #15
                              Originally posted by ate262 View Post
                              Tämä sama ongelma heilahti allekirjoittaneen autoon (-06 E61) tuossa jokin aika takaperin. Herjaa siis juurikin tuota "Steering wheel lock defective" kun laittaa virrat päälle. Rattilukko toimii kuitenkin ihan normaalisti.


                              Autoon päivitettiin kaikkien boksien softat viime maanantaina, ja virheilmoitus hävisi - vain tullakseen tänään takaisin.


                              Mitäs tässä nyt pitäisi tehdä, että saisi tuon herjan pysyvästi pois, jos ja kun kerran itse lukko ei näytä olevan viallinen?

                              Päivitystä tilanteeseen.. Sunnuntaina rattilukko avautui viimeisen kerran kun lähdin kauppaan, kaupan pihassa se ei enää auennut. Onneksi tilasin eBaysta pari viikkoa sitten käytetyn rattiakselin rattilukkoineen ja sen vaihdon ja ELV-resetoinnin jälkeen (kiitos HTK12!) ongelma poistui - toivotaan, että pysyvästi.


                              Eipä sitä pelkkää rattilukkoa saa sinne vaihdettua, ellei irrota rattiakselia pöydälle. Ja jos lukon irrottaa, niin siellä on saksanpojan virittämä systeemi, jossa pieni tappi lukitsee rattilukon salvan niin ettei sitä saa ilman poraa enää auki. Mutta tehtävissä on kuitenkin.



                              EDIT: Kyseessä siis manuaalisäätöinen rattiakseli, sähkösäätöisessä on erilainen systeemi.
                              Attached Files
                              Last edited by ate262; 12-03-2020, 18:44.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎