Announcement

Collapse
No announcement yet.

ibs-vikaako..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pucar
    Newbiemmer
    • Jun 2016
    • 18
    • Jyväskylä

    ibs-vikaako..?

    Kyseessä siis LCI 530d. Näyttöön heitelly akkuherjaa pitemmän aikaa jo ja yritetty korjata vaihtamalla akkua, ibs-kaapelia, laturia, virtapiuhat katottu.. Viimesinpänä vaihdettu öljytasonanturi kun sitä herjaillut myös. Edelleen antaa seuraavanlaisen listan vikakoodeja:

    4B37 oil condition sensor, communication
    42DE BSD-communication with glow control unit
    42CE BSD-communication with alternator
    426E BSD-communication with intelligent battery sensor
    42AE BSD-communication with oil condition sensor

    Mikähän tätä mahtaa vaivata :think, kellään mitään ideaa?
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4630
    • Tampere

    #2
    Originally posted by pucar View Post
    Kyseessä siis LCI 530d. Näyttöön heitelly akkuherjaa pitemmän aikaa jo ja yritetty korjata vaihtamalla akkua, ibs-kaapelia, laturia, virtapiuhat katottu.. Viimesinpänä vaihdettu öljytasonanturi kun sitä herjaillut myös. Edelleen antaa seuraavanlaisen listan vikakoodeja:

    4B37 oil condition sensor, communication
    42DE BSD-communication with glow control unit
    42CE BSD-communication with alternator
    426E BSD-communication with intelligent battery sensor
    42AE BSD-communication with oil condition sensor

    Mikähän tätä mahtaa vaivata :think, kellään mitään ideaa?
    BitSerialData väylä jumissa. Laite kerrallaan irti väylästä ja koodin nollaus ja tsekkaus saako DDE:tä tyytyväiseksi. Jos ei niin sitten kaikki irti väylästä, myös DDE ja johtojen mittaus yleismittarilla erikseen.



    Eli jos joku laite on oikosessa niin koko väylä on jumissa.


    edit. tuossa vielä öljyntasoanturin kytkentä. BSD on siis se mikä kiinnostaa sinua.


    Heitetään vielä ilmoille villi veikkaus. Hehkujen ohjainyksikön päälle valunut imusarjasta öljyä ja se on "oikosessa"
    Muutenkin se taitaa olla ainut mitä et ole vaihtanut väylässä. Toki kun väylä on pimeenä niin moottori käyttää hehkuja fail-safemodessa ja hehkuista ei tule koodeja ollenkaan. Jos vaihdat yksikön niin vaihda samalla hehkut. Ja tuki imusarjan öljyvuodot jos siellä on sellaisia.
    Last edited by fraatti; 01-10-2018, 20:41.
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • pucar
      Newbiemmer
      • Jun 2016
      • 18
      • Jyväskylä

      #3
      Lähdetään näillä liikkeelle ja katotaan miten käy. Hehkut ja ohjainyksikkö vaihdettu vajaa vuosi sitten, eikä imusarjakaan tihkuta öljyä kun läpät on poistettu samoihin aikoihin ja samalla kaikki tiivisteet vaihdettu.

      Comment

      • kepp1
        Newbiemmer
        • Jan 2022
        • 5
        • Kerava

        #4
        Hei kaikki,


        oma autoni (645) alkoi herjaamaan samankaltaisia koodejan ibs:n, laturin ja öljysensorin kommunikoinnista. Irrotin öljysensorin johdon, nollasin koodit ja mitään koodeja ei enää tullut. Onko vika siis öljysensorissa?

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by kepp1 View Post
          Hei kaikki,


          oma autoni (645) alkoi herjaamaan samankaltaisia koodejan ibs:n, laturin ja öljysensorin kommunikoinnista. Irrotin öljysensorin johdon, nollasin koodit ja mitään koodeja ei enää tullut. Onko vika siis öljysensorissa?
          Jos koodit lähtivät pois ja eivät toviin palaa, niin ongelma silloin on hyvin suurella todennäköisyydellä siinä irroitetussa öljysensorissa. Jos haluaa vielä lisää testata, niin kytkee sen takaisin ja katsoo tuleeko koodit takaisin.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • kepp1
            Newbiemmer
            • Jan 2022
            • 5
            • Kerava

            #6
            Originally posted by HTK12 View Post
            Jos koodit lähtivät pois ja eivät toviin palaa, niin ongelma silloin on hyvin suurella todennäköisyydellä siinä irroitetussa öljysensorissa. Jos haluaa vielä lisää testata, niin kytkee sen takaisin ja katsoo tuleeko koodit takaisin.

            Kiitos vastauksesta.


            Onko mahdollista että sähköä johtava neste rikkoo tuon öljysensorin?
            Kysyn vaan koska korjaamolla autosta saatiin vedet öljyjen sekaan kun vaihtoivat moottorin taakse kampiakselin stefan ja sen yläpuolella olevan vesikanavan o-renkaan. Vaihtoivat kyllö uudet öljyt mutta vahinkohan siinä sattui jo. Ja juuri tämän korjaamoreissun jälkeen öljyn lämpötilamittari ei toiminut ja nuo vikakoodit ilmestyivät.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by kepp1 View Post
              Kiitos vastauksesta.


              Onko mahdollista että sähköä johtava neste rikkoo tuon öljysensorin?
              Kysyn vaan koska korjaamolla autosta saatiin vedet öljyjen sekaan kun vaihtoivat moottorin taakse kampiakselin stefan ja sen yläpuolella olevan vesikanavan o-renkaan. Vaihtoivat kyllö uudet öljyt mutta vahinkohan siinä sattui jo. Ja juuri tämän korjaamoreissun jälkeen öljyn lämpötilamittari ei toiminut ja nuo vikakoodit ilmestyivät.
              No kaikkihan on mahdollista, mutta tuollaisen osoittaminen lienee käytännössä mahdotonta. Kyllä niitä näitä sensoreita hajoaa muutenkin.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • kepp1
                Newbiemmer
                • Jan 2022
                • 5
                • Kerava

                #8
                Vaihdoin tuossa venttiilikumiremontin yhteydessä uuden öljysensorin ja nyt vikakoodi tulee ainoastaan öljysensorista. BSD-väylän muista moduuleista ei. Ideoita?

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10076
                  • KVLA

                  #9
                  Ihan mielenkiinnosta: millä (ohjelmalla/testerillä) nuo koodit on tsekattu ja mikä se tarkka koodi sitten on?

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by kepp1 View Post
                    Vaihdoin tuossa venttiilikumiremontin yhteydessä uuden öljysensorin ja nyt vikakoodi tulee ainoastaan öljysensorista. BSD-väylän muista moduuleista ei. Ideoita?
                    Onhan liitin kunnossa? Miltä johdot näkyviltä osin näyttää?
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • kepp1
                      Newbiemmer
                      • Jan 2022
                      • 5
                      • Kerava

                      #11
                      Istalla olen noita vikoja katellu. Koodi on 283A. Johdot on sukan suojissa ettei nissä päälle päin mitään näy. Jostain luin että on uutenakin ollut maanantaikappaleita nuo alkuperäiset sensorit.

                      Comment

                      • tontze
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2014
                        • 101
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by kepp1 View Post
                        Kiitos vastauksesta.


                        Onko mahdollista että sähköä johtava neste rikkoo tuon öljysensorin?
                        Kysyn vaan koska korjaamolla autosta saatiin vedet öljyjen sekaan kun vaihtoivat moottorin taakse kampiakselin stefan ja sen yläpuolella olevan vesikanavan o-renkaan. Vaihtoivat kyllö uudet öljyt mutta vahinkohan siinä sattui jo. Ja juuri tämän korjaamoreissun jälkeen öljyn lämpötilamittari ei toiminut ja nuo vikakoodit ilmestyivät.
                        Öljynkorkeussensori auton pohjassa ? Mulle merkkihuollossa sanoivat kun kyseinen sensoria vaihdatin toistamiseen, että öljyn seassa oleva kosteus haittaa sensorin toimintaa, eli se ei välttämättä ole rikki. Tein kuten neuvottiin eli heitin parin sadan kilsan lenkin joka höyrysti öljyistä kondenssin veks, ja vika kaikkosi sillä. Ilmeisesti eka anturin vaihto oli myös turha.

                        Pohjimmillaan ongelma oli siis siinä että on tullu ajettua tuota 8km työmatkaa eikä pidempiä lenkkejä, eli öljyt ei koskaan kunnolla ole lämmenneet ja kosteus tiivistynyt sinne. Kuulemma korostuu vielä talvisin ..
                        Last edited by tontze; 01-03-2022, 18:50.
                        BMW E60 520ia 2009
                        BMW R1200GS 2009

                        Comment

                        • kepp1
                          Newbiemmer
                          • Jan 2022
                          • 5
                          • Kerava

                          #13
                          Originally posted by tontze View Post
                          Öljynkorkeussensori auton pohjassa ? Mulle merkkihuollossa sanoivat kun kyseinen sensoria vaihdatin toistamiseen, että öljyn seassa oleva kosteus haittaa sensorin toimintaa, eli se ei välttämättä ole rikki. Tein kuten neuvottiin eli heitin parin sadan kilsan lenkin joka höyrysti öljyistä kondenssin veks, ja vika kaikkosi sillä. Ilmeisesti eka anturin vaihto oli myös turha.

                          Pohjimmillaan ongelma oli siis siinä että on tullu ajettua tuota 8km työmatkaa eikä pidempiä lenkkejä, eli öljyt ei koskaan kunnolla ole lämmenneet ja kosteus tiivistynyt sinne. Kuulemma korostuu vielä talvisin ..

                          Ajattelin päivittää tänne että vaihtamalla vika korjaantu. Öljyn lämpötilamittari tosin hieman "vaeltaa" mitä ei aikaisemmin ole tapahtunut. Tiedä sitten mistä se kertoo..

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎