Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 Lukkoperä ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kripp666
    Newbiemmer
    • Jul 2016
    • 13
    • Vaasa

    E61 Lukkoperä ongelma

    Potilas on 535d E61 ajettu 310tkm, oihreet alkoivat pari viikkoa sitten.

    Auto tärisee/tutisee ja kuuluu semmonen hajonnut pyöränlaakeri ääni. Ensin epäilin että kardaani olisi ollut syy tästä. Mutta tänään menin auton alle ja kardaani tuntui kyllä oleva ok, näin toki vaan se vaihdelaatikon puoli koska pitää vissiin purkaa aika paljon että näen se toinen laakeri. Mutta huomasin sitten että lukkoperässä oli vähän öljyä päässyt ulos oikealla puolella, ja akseli tullut ulos. Tässä kuvia :think

    Pystyn omalla voimalla vedä akseli ulos ilman ongelma, pyörii myös "aika" paljon, tiedän että pitäis olla pieni pelivaraa mutta en tiedä kuinka paljon. RealOEM (nro 14) mukaan pitäisi olla semmonen "lock ring", mutta tämä on nyt näköjään irronnut. Vasen puoli näyytäis oleva ok.

    Onko kokemuksia tästä? Onko mahdollista korjata ilman lukkoperän vaihto? Mietin että olisi ehkä hyvä idea katsoa kuinka paljon öljyä siellä on jäljellä ja miltä näyttää.
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4627
    • Tampere

    #2
    Originally posted by Kripp666 View Post
    Potilas on 535d E61 ajettu 310tkm, oihreet alkoivat pari viikkoa sitten.

    Auto tärisee/tutisee ja kuuluu semmonen hajonnut pyöränlaakeri ääni. Ensin epäilin että kardaani olisi ollut syy tästä. Mutta tänään menin auton alle ja kardaani tuntui kyllä oleva ok, näin toki vaan se vaihdelaatikon puoli koska pitää vissiin purkaa aika paljon että näen se toinen laakeri. Mutta huomasin sitten että lukkoperässä oli vähän öljyä päässyt ulos oikealla puolella, ja akseli tullut ulos. Tässä kuvia :think

    Pystyn omalla voimalla vedä akseli ulos ilman ongelma, pyörii myös "aika" paljon, tiedän että pitäis olla pieni pelivaraa mutta en tiedä kuinka paljon. RealOEM (nro 14) mukaan pitäisi olla semmonen "lock ring", mutta tämä on nyt näköjään irronnut. Vasen puoli näyytäis oleva ok.

    Onko kokemuksia tästä? Onko mahdollista korjata ilman lukkoperän vaihto? Mietin että olisi ehkä hyvä idea katsoa kuinka paljon öljyä siellä on jäljellä ja miltä näyttää.
    Eihän noissa taida vakiona mitään lukkoa olla, onko sellainen laitettu jälkikäteen?

    Ottaisin murinkan irti, vaihtaisin stefat molemmille puolille ja kasaisin uudestaan. Lukkorenkaan jääminen sinne sisällekään ei välttämättä ole se haluttu juttu. Miksi tuo on päässyt ylipäätään irti?

    Stefat näyttää tulevan lukitussokan kanssa.
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • Kripp666
      Newbiemmer
      • Jul 2016
      • 13
      • Vaasa

      #3
      Originally posted by fraatti View Post
      Eihän noissa taida vakiona mitään lukkoa olla, onko sellainen laitettu jälkikäteen?

      Ottaisin murinkan irti, vaihtaisin stefat molemmille puolille ja kasaisin uudestaan. Lukkorenkaan jääminen sinne sisällekään ei välttämättä ole se haluttu juttu. Miksi tuo on päässyt ylipäätään irti?

      Stefat näyttää tulevan lukitussokan kanssa.
      http://bmwfans.info/parts-catalog/E6..._drive_output/
      Joo siis tarkoitan just se lukkorenka, taida olla poissa koska pystyn vedä akseli ulos. Mutta en ymmärrä miten se on mahdollista että on käynyt näin.

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4627
        • Tampere

        #4
        Lukkoperä tarkoittaa aivan eri asiaa kuin mistä nyt on kyse.

        Tässä hiukan selitystä asiasta. Yksinkertaisimmillään luistoeston ollessa pois päältä lukkoperä jättää asfalttiin kaksi raitaa ja tavallinen perä pyörittää vain toista rengasta.

        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • Kripp666
          Newbiemmer
          • Jul 2016
          • 13
          • Vaasa

          #5
          Originally posted by fraatti View Post
          Lukkoperä tarkoittaa aivan eri asiaa kuin mistä nyt on kyse.

          Tässä hiukan selitystä asiasta. Yksinkertaisimmillään luistoeston ollessa pois päältä lukkoperä jättää asfalttiin kaksi raitaa ja tavallinen perä pyörittää vain toista rengasta.

          https://www.youtube.com/watch?v=WeLm7wHvdxQ&t=2s
          Jo ok, ehkä vika ei ole lukkoperässä mutta silti vetoakseli on siellä kiini. Ja en vielä ymmärrän miten se on tullut irti.

          Comment

          • haba762
            BTCF Member
            • Jul 2004
            • 8
            • Sipoo

            #6
            E61 530XD Jakolaatikko??

            No nyt tuli ylläri,kotiin mennessä tauluun 4x4,abs,ebv,dsc valot. Vikakoodit luettiin ja syyksi paljastui Jakolaatikon ohjainmoottori... No ylläri olikin siinä että ohjainmoottori vaihdettiin,öljyt vaihdettiin jakolaatikkoon,ja laatikon ohjelmointi tehtiin. Mut ei... vika ei poistunut! ELikkä siis onko nyt odotettavissa et koko jakolaatikko on sökö,vai voisko tää ny johtuu vielä jostain muusta????
            Last edited by haba762; 18-10-2018, 14:00. Reason: voi poistaa..väärään paikkaan meni...

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎