Potilas on 535d E61 ajettu 310tkm, oihreet alkoivat pari viikkoa sitten.
Auto tärisee/tutisee ja kuuluu semmonen hajonnut pyöränlaakeri ääni. Ensin epäilin että kardaani olisi ollut syy tästä. Mutta tänään menin auton alle ja kardaani tuntui kyllä oleva ok, näin toki vaan se vaihdelaatikon puoli koska pitää vissiin purkaa aika paljon että näen se toinen laakeri. Mutta huomasin sitten että lukkoperässä oli vähän öljyä päässyt ulos oikealla puolella, ja akseli tullut ulos. Tässä kuvia :think
Pystyn omalla voimalla vedä akseli ulos ilman ongelma, pyörii myös "aika" paljon, tiedän että pitäis olla pieni pelivaraa mutta en tiedä kuinka paljon. RealOEM (nro 14) mukaan pitäisi olla semmonen "lock ring", mutta tämä on nyt näköjään irronnut. Vasen puoli näyytäis oleva ok.
Onko kokemuksia tästä? Onko mahdollista korjata ilman lukkoperän vaihto? Mietin että olisi ehkä hyvä idea katsoa kuinka paljon öljyä siellä on jäljellä ja miltä näyttää.
Auto tärisee/tutisee ja kuuluu semmonen hajonnut pyöränlaakeri ääni. Ensin epäilin että kardaani olisi ollut syy tästä. Mutta tänään menin auton alle ja kardaani tuntui kyllä oleva ok, näin toki vaan se vaihdelaatikon puoli koska pitää vissiin purkaa aika paljon että näen se toinen laakeri. Mutta huomasin sitten että lukkoperässä oli vähän öljyä päässyt ulos oikealla puolella, ja akseli tullut ulos. Tässä kuvia :think
Pystyn omalla voimalla vedä akseli ulos ilman ongelma, pyörii myös "aika" paljon, tiedän että pitäis olla pieni pelivaraa mutta en tiedä kuinka paljon. RealOEM (nro 14) mukaan pitäisi olla semmonen "lock ring", mutta tämä on nyt näköjään irronnut. Vasen puoli näyytäis oleva ok.
Onko kokemuksia tästä? Onko mahdollista korjata ilman lukkoperän vaihto? Mietin että olisi ehkä hyvä idea katsoa kuinka paljon öljyä siellä on jäljellä ja miltä näyttää.
Comment