Announcement

Collapse
No announcement yet.

LCI 530d venttiilikopan tiiviste

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • edva
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2018
    • 306
    • Pirkkala

    LCI 530d venttiilikopan tiiviste

    Ihan vaa tulevaisuutta ajatellen kyselen tätä.
    Ensinnäkin, kantsiiko sinne mennä räpeltään ennen ku on oikeesti vuotoja ulos tai tulpat ui öljyssä? Kovettuuko se 10v. ikäsessä samanlailla ku bensakoneiden tiivisteet?
    Onko helppo tehä diy? Oisko kellää heittää linkkii tai ohjetta?
    Kaipaako se tiiviste koko matkalle silikonia?
    Mitä muuta kannattaa tehä samalla ku kansi on auki?
    e61 530xd LCI 3/2007
  • kallek77
    Bimmer Rookie
    • Oct 2018
    • 66
    • Turku

    #2
    Originally posted by edva View Post
    Ihan vaa tulevaisuutta ajatellen kyselen tätä.
    Ensinnäkin, kantsiiko sinne mennä räpeltään ennen ku on oikeesti vuotoja ulos tai tulpat ui öljyssä? Kovettuuko se 10v. ikäsessä samanlailla ku bensakoneiden tiivisteet?
    Onko helppo tehä diy? Oisko kellää heittää linkkii tai ohjetta?
    Kaipaako se tiiviste koko matkalle silikonia?
    Mitä muuta kannattaa tehä samalla ku kansi on auki?
    Vaihda jos alkaa vuotamaan. Eikä muuta kuin orkkista, maksaa 40eur ja unohda silikoni kokonaan. Harakirin joutuu huonolla tuurilla vaihtamaan uudestaan puolen vuoden päästä jos sattuu huonolaatuinen tiiviste. Nämä kyl ennemmin vuotaa suodatinjalan välistä et se varmaan tulee ekana vaihtoon. Venakopan tiivisteen vaihto muutaman tunnin homma.
    Last edited by kallek77; 17-10-2018, 15:44.

    Comment

    • Clavurion
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 9159
      • Oulu

      #3
      Todella harvoin murheita M57xx diesel-koneiden venttiilikopan tiivisteissä. Ei sille ainakaan ennakoivasti kannata tehdä mitään ylimääräistä.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • JaniLap
        BTCF Member
        • Sep 2012
        • 2761
        • Tampere

        #4
        Jos nyt jotakin haluaa sillä suunnalla ehdottomasti värkkäillä, niin vesilaippa imusarjan alapuolella on todennäköisempi uusittava kohde näissä moottoreissa.
        IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
        Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
        Tampere

        Comment

        • edva
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2018
          • 306
          • Pirkkala

          #5
          Originally posted by JaniLap View Post
          Jos nyt jotakin haluaa sillä suunnalla ehdottomasti värkkäillä, niin vesilaippa imusarjan alapuolella on todennäköisempi uusittava kohde näissä moottoreissa.
          Mitä osaa meinaat vesilaipalla?
          Tää nro. 9?
          Last edited by edva; 18-10-2018, 13:25.
          e61 530xd LCI 3/2007

          Comment

          • Clavurion
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 9159
            • Oulu

            #6
            Originally posted by edva View Post
            Mitä osaa meinaat vesilaipalla?
            Tää nro. 9?
            http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_3465
            Juurikin tuo.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • JaniLap
              BTCF Member
              • Sep 2012
              • 2761
              • Tampere

              #7
              Originally posted by edva View Post
              Tää nro. 9?
              Vaihtotyöhön liittyen jäähdytinjärjestelmää ei tarvitse tyhjentää, vaan riittää kun suhteellisen nopeasti saa letkut (2 kpl) irroitettua laipasta ja käännettyä niiden päät osoittamaan suut ylöspäin, ellei käytä letkupuristimia. Jäähdytinestettä joutuu lisäämään noin litran verran säiliöön, lähinnä riippuen kuinka paljon sitä ehtii valua pois vaihtotyön aikana.

              Imusarja kannattaa irroittaa edestä pois.
              IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
              Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
              Tampere

              Comment

              • edva
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2018
                • 306
                • Pirkkala

                #8
                Kiitokset neuvoista. Laitetaan vaihdellen. Heitän tänne kokemuksia ku homma tehty.
                e61 530xd LCI 3/2007

                Comment

                • makkis
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 5152
                  • Kouvola, Savisto

                  #9
                  Kyllä kovettuu ja saa 30min kaivella sitä vanhaa tiivistettä sieltä pois.
                  Voi myös alkaa vuotamaan ahtopainetta öljytilaan kovettuneen tiivisteen läpi, jolloin alkaa huohottamaan reilummin.
                  Eli ennen näkyvää vuotoa voi olla jo sisäistä vuotoa. Joten kyllä suosittelen ennakoivasti tiivisteen vaihtoa.
                  Ja silikonia pitää laittaa teräviin kulmiin, kuten alipainepumpun mutkan kulmiin.

                  Tulppakolojen öljystä täyttymistä on turha odotella kun dieselissä ei ole tulppia.
                  (Juu hehkut on, mut ihan eri paikassa kuin bensassa, joten ei liity tähän tarinaan)

                  Venakopan tiivisteen vaihtoon tarvii myös irrottaa imusarja, joten vesilaipan vaihto menee samalla.
                  Suuttimet saattaa olla vittumaiset irrottaa, mutta useimmiten piezot on ihan mukavasti lähteny.
                  Samalla joutuu suuttimien pohjatiivisteet vaihtaa.
                  Last edited by makkis; 19-10-2018, 09:05.
                  Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                  Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                  Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                  Comment

                  • edva
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2018
                    • 306
                    • Pirkkala

                    #10
                    Jees, taidan kuitenki laittaa tiivisteet tilaukseen, jos vaikka joku päivä intoutus vaihtaan. Ja samahan se on vaihtaa ku imusarjan ottaa irti tota vesilaippaa varten. Meinaakko reilulla huohotuksella öljyä ahtoputkissa? Löytyy meinaan sitäkin suht paljon

                    Meinaakko pohjatiivisteel tuota nro. 3?
                    Last edited by edva; 20-10-2018, 16:06.
                    e61 530xd LCI 3/2007

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      #11
                      x35d vähän eri juttu kuin x30d. Ja se venttiilikopan irrotus vaatii myös mm. suuttimien irrotuksen, joten ei sitä ihan huvikseen ole mitään järkeä värkätä.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • daro
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2010
                        • 113
                        • Oulu

                        #12
                        Tuota ahtopaineiden karkaamista öljytilaan venakopan tiivisteen kautta ihmettelen, voiko tuollainen olla mahdollista näissä? Mitenkään kyseenalaistamatta väitettä, ei ole vaan aiemmin tullut muissa autoissa vastaan tuollaista rakennetta.

                        Oma kottero näyttää huohottavan suhteellisen paljon imuputkeen ja mietin nyt mitä sen kanssa tekisi. Tämähän voisi olla yksi vaihtoehto.

                        Comment

                        • Bullitt
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 2786
                          • Turku

                          #13
                          Toinen imukanava kulkee venttiilikopan läpi, niin kyllä se vaan on mahdollista, ja varmaan vaiva yleistyy sitä mukaa, kun nämä rutkut vaan koko ajan vanhenee.

                          Aina näissä dieseleissä on öljyä ahtoputkissa ja imusarjassa. Mikä sitten on paljon ja mikä liikaa, niin on vähän vaikea sanoa näkemättä.


                          Comment

                          • daro
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2010
                            • 113
                            • Oulu

                            #14
                            Omassa tapauksessa öljyä tulee jo ulos turbon päässä olevasta kumitiivisteestä. Jonkin verran öljyä toki huohottaa jokainen auto ja turbo vuotaa sitten omansa ahtoputkiin mutta tuota en pidä enää normaalina.

                            Pitänee touhuta tuo venakopan tiiviste sitten jossain vaiheessa.

                            Comment

                            • edva
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2018
                              • 306
                              • Pirkkala

                              #15
                              Kuinka paha homma tuo suuttimien irrotus on x30d LCI*(M57N2) koneeseen? Pärjääkö ihan perustyökaluilla? Mitä tarvis varoo ettei tuu kalliimpaa remonttia?
                              e61 530xd LCI 3/2007

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎